Alin Jivan – Evanghelizare la Biserica Izvorul Vietii Arad

Alin Florina

VIDEO by Biserica Penticostală Izvorul Vieții

Cantari Alin si Florina Jivan

Alin Jivan

Florin Ianovici – Evanghelizare la Biserica Izvorul Vieții Arad

Cantari cu Manu Negrea

Florin Ianovici Poezie de Mina Ianovici

Florin Ianovici Predica

Florin Ianovici 3

Toata viata aceasta se rezuma la un singur cuvant. Din partea lui Dumnezeu este simplu: DA.

  1. A fost Dumnezeu cu voi, cand nici un om n-a mai fost? DA.
  2. Va dat Dumnezeu o paine si ne-a dat Dumnezeu o paine, cand n-am meritat-o? DA.
  3. A fost Dumnezeu mangaiere in nemangaierile noastre? DA.

Dumnezeu ne spune DA. Si vreau sa va spun in aceasta seara, ca  dovada faptului ca Dumnezeu ne spune DA, e ca suntem aici. Binecuvantat sa fie Numele Lui. Si atunci, ce ar trebui sa facem noi, aici pe pamantul acesta si ce-ar trebui sa facem noi in fata lui Dumnezeu? Va spun eu, e atat de simplu. Ar trebui sa spunem si noi DA. Dumnezeu ne spune: „Da, am timp de tine, nu te-am respins cand ai venit si te-am ajutat atunci cand mi-ai cerut.” Dar Dumnezeu se uita spre noi si spune: „Dar, tu ar trebui sa-mi raspunzi la fel, daca Eu sunt DA-ul tau si tu ar trebui sa spui DA-ul Meu.” Problema noastra este ca cautam un Dumnezeu care sa ne spuna in permanenta DA dar cand Dumnezeu ne cauta pe noi, noi de cele mai multe ori le spunem NU. Si atunci, in aceasta viata, vreau sa va invat ca totul se rezuma la un lucru simplu. Sa rostesti aceste cuvinte: „Da, Doamne.” Atat. Viata, in general, viata de credinta, in special, se reduce la aceste doua cuvinte: Da, Doamne.

Incheierea

Rugaciunea

PAGINA Florin Ianovici PREDICI

Lazar Gog – Femei si oglinzi Martie 16,2014

photo credit  www.huffingtonpost.com

Femei si oglinzi. Un text, poate, nebagat in seama pentru ca citim repede, sa vedem ce s-a intamplat. Dar prin ce cuvant nu ne poate vorbi Dumnezeu? Femeile acestea au dat dovada de sacrificiu, au vorbit despre Salvatorul lor, si au vorbit despre spiritualitatea lor, prin faptul ca au renuntat la gloria lor- la oglinda de arama, care era in vremea aceea.

Exod 38:8

 A făcut ligheanul de aramă, cu piciorul lui de aramă, din oglinzile femeilor, cari slujeau la uşa cortului întîlnirii.

Lazar GogIn aceasta relatare istorica, a felului in care s-a construit cortul intalnirii si Templul lui Solomon si a lui Zorobabel, si uneltele cu care sa se slujeasca in cort, in aceasta istorie, ni se spune ca un obiect principal, un obiect de seama trebuia sa fie ligheanul de arama in care se spalau preotii, inainte sa intre in cortul intalnirii. Si cuvantul Domnului ne spune ca acest lighean de arama a fost construit din ligheenele femeilor care slujeau la usa cortului intalnirii. 

In antichitate, oglinzile nu se faceau din sticla, ca si astazi. Oglinzile se faceau din aur, slefuit bine, argint, sau din arama slefuita, cum este in cazul nostru. In Scriptura, oglinda are multe aplicatii. De exemplu:

  1. Oglinda reprezinta puterea de reflectiei, a creatiei divine. Iov 37:18 spune ‘18 Poţi tu să întinzi cerurile ca El, tari ca o oglindă turnată?’ Cerurile sunt ca  o oglinda, care vorbesc despre puterea si intelepciunea lui Dumnezeu.
  2. Apoi, oglinda, este pentru autenticitate. Proverbe 27:19, Cuvantul Domnului spune ‘Cum răspunde în apă faţa la faţă, aşa răspunde inima omului inimii omului.’  Este autenticitate. Inima spune, de fapt, cine suntem si se vede pe fata, pe oglinda aceasta.
  3. Oglinda inseamna si asemanare in Biblie. 2 Corinteni 3:18 spune ‘Noi toţi privim cu faţa descoperită, ca într’o oglindă, slava Domnului, şi sîntem schimbaţi în acelaş chip al Lui, din slavă în slavă, prin Duhul Domnului.
  4. Mai este o aplicatie in Biblie pentru oglinda. Adevarul- Oglinda reprezinta adevarul. In Iacov 1, acest pasaj foarte cunoscut, vers. 22-25-  ‘22 Fiţi împlinitori ai Cuvîntului, nu numai ascultători, înşelîndu-vă singuri. 23 Căci dacă ascultă cineva Cuvîntul, şi nu -l împlineşte cu fapta, seamănă cu un om, care îşi priveşte faţa firească într’o oglindă; 24 şi, dupăce s’a privit, pleacă şi uită îndată cum era. 25 Dar cine îşi va adînci privirile în legea desăvîrşită, care este legea slobozeniei, şi va stărui în ea, nu ca un ascultător uituc, ci ca un împlinitor cu fapta, va fi fericit în lucrarea lui.’ Stiti dvs. Cineva spunea ca s-a dus oaspete undeva. Si in familia aceasta, in care a ajuns oaspete, sotul era un om tare ursuz. Un critic; nimic nu era bun. Bineinteles, nici ce facea sotia, nu era nimic bun. Dar ce faceau altii? Asa ca spune oaspetele, dupa ce am ajuns in familie, mi-a zis: „Mancam si te duc sa vizitezi muzeul, de aici din oras, avand cele mai celebre muzee din lume. Zice el: „N-aveam eu dizpozitie de muzeu, ca eram prea obosit. Dar, daca a fost cazul ca zice ca ma duce la muzeu, hai sa nu scap ocazia, ma gandeam ca mergem intr-una din zile, dar hai, mergem acuma, in prima zi.” Si, iata, s0au dus la muzeu. S-au oprit la ceea ce au crezut ca este primul tablou. Bineinteles ca gazda, un critic de arta expert, a zis: „Uitat-te si la tabloul asta. Este un tablou nereusit. Nu stiu pentru ce l-au dus pe asta la muzeu.” Sotia l-a cotit. El a continuat: „Culorile nu-s reusite. Nici rama nu-i buna.” Sotia l-a cotit din nou. „Uitati-va, felul in care apare portretul in acest tablou.” Sotia, iarasi l-a oprit. I-a zis: „Lasa-ma, draga, in pace, ca trebuie sa-i explic la oaspetele meu, tabloul acesta.” La care, sotia i-a zis: „Draga, tu nu vezi ca te uiti in oglinda?” Oglinda spune adevarul. Cum aratam de bine sau de mai putin bine.

Uitati-va, ca in pasajul nostru, femeile sfinte au considerat sa faca ceva pentru templu. Si-au daruit oglinzile, care erau din arama slefuita si Betaleel, care era arhitectul obiectelor de la templu, maestru, ingineru, a turnat, a pus la topit aceste oglinzisi a facut ceea ce se numeste ligheanul  de arama. Cand m-am oprit asupra acestui verset si l-am citit, si tot l-am rascitit, trebuie sa aiba Dumnezeu ceva special in versetul acesta. Si cred ca Domnul mi-a pus pe inima  si mi-a vorbit si mi-a descoperit ce este in acest pasaj, si vom vedea ca este un mesaj practic, care trebuie sa se potriveasca la biserica Domnului si la credinciosii individuali din toate generatiile, inclusiv din vremea noastra. De aceea, mesajul cu care voi veni in aceasta dimineata in fata dvs. l-am intitulat: Femei si oglinzi. Uitandu-ma in pasajul acesta, am descoperit trei mari adevaruri care trebuie sa stea la baza inchinarii individuale si colective. Primul mare adevar este acesta:

Exodul 38:8 photo credit biblestudyoutlines.org

1. Sacrificiul Femeilor

Femeile acestea au facut un sacrificiu mare, cand si-au daruit oglinda. Nu aveau prea multe obiecte personale; aveau niste oglinzi si si-au daruit oglinda. In Biblie, pentru cunoasterea noastra mai amanuntita, femeie este de asemenea ilustrativa pentru foarte multe adevaruri. Am sa va enumar cateva:

  1. Femeia este ajutorul potrivit pentru barbat. Genesa 2:18
  2. Femeia este instrumentul prin care a intrat pacatul, raul, in lume. Genesa 3:1-6; 1 Timotei 2;14
  3. Femeia este instrumentul binecuvantat  prin care a intrat mantuirea in lume si anume, prin procesul nasterii de fii, un proces in care s-a nascut samanta femeii, adica Isus Hristos.
  4. Femeia este primul purtator a vestei glorioase ca a inviat Isus din morti. Cine a dus aceasta veste? O femeie.
  5. In Scriptura, femeia este simbolica pentru Israel. Ieremia 6:2
  6. Este simbolica pentru biserica. Psalmul 45:9
  7. Este, pe de alta parte, simbolica pentru apostazie, lepadare de credinta. Apocalipsa 17:4-8, 18
  8. Dar, de asemenea, este si simbolul credinciosilor intelepti. Matei 25:1-2 sunt femeile intelepte.
  9. Femeia este simbolul respectului in familie. Judecatori 4:8-9 Debora a zis catre Barac: „Daca eu ma duc in fruntea ostirii, cine primeste lauda? O femeie, si nu Barac.” Prin aceasta, Debora a dat dovada de un simbol (fiindca practica) al respectului deosebit care-l are pentru familie. A vrut sa-l respecte pe Barac, sa nu-i ia gloria.
  10. In Scriptura, femeia, de asemenea este persoana inclinata spre bijuterie, spre imbracaminte frumoasa. Isaia 32:9-12
  11. Este gloria barbatului. 1 Corinteni 11:7
  12. Si este simbolul puritatii si a sfinteniei. 2 Corinteni 11:2

Dar cand ne intoarcem din nou la pasajul nostru, ca sa vedem ce au facut aceste femei, care a fost sacrificiul lor, pentru ca e primul adevar, care-l vedem, uitati, in sacrificiul lor, doua lucruri pe care le-a facut femeia.

Femeile au renuntat la gloria lor

Femeile au renuntat la gloria lor. Oglinda este gloria femeii. Nici o femei nu arata bine fara oglinda. Chiar daca nu vor sa recunaosca multe, considerand nerecunoasterea cu sfintenia, fie ca-ti pui batic sau cordeluta in cap, tot te duci in fata oglindei sa vezi. Oglinda este gloria femeii. Si cand femeile acestea, de la templu, si-au dat oglinzile, au renuntat la gloria lor. Lucrul acesta vorbeste volume si stiti de ce? Pentru ca urmatoarele intrebari trebuie sa fie puse in slujirea noastra, a fiecaruia.

  • Cine si a cui glorie se vede in predica ta? Femeile au renuntat la gloria lor. Sa nu se vada ele.
  • A cui glorie se vede in cantarea ta?
  • A cui glorie se vede in primirea ta de oaspeti?
  • A cui glorie se vede in binele pe care-l faci?
  • A cui glorie se vede in faptele pe care le faci?
  • A cui glorie se vede in tinuta pe care o ai?
  • Ce glorie se vede in atitudinea si in influenta pe care o ai? Ce reflecta?

Femeile acestea au zis: „Sa nu mai reflecteze oglinda chipul nostru. Ci oglinda sa reflecteze un alt chip, chipul celui pe care  vrem sa-L slujim. Am sa va spun, in privinta asta, un mare adevar. Stiti de ce pleaca unii din biserica? Pentru ca n-au renuntat la oglinda. Daca nu se vad, zice: „Eu n-am loc in biserica asta.” Daca nu se vad ei, cum predica, cum canta, cum dirijeaza, cum organizeaza, zice: „Nu este loc pentru mine in biserica aceasta,” pentru ca vor sa se vada. Si pentru ca nu se vad, pleaca din biserica. Femeile acestea ne-au dat o lectie extraordinara, un sacrificiu deosebit. Si primul aspect in sacrificiu e ca au renuntat la gloria lor: „Nu vreau sa ma vad eu, vreau sa se vada Domnul. Nu vreau sa ma vad eu, vreau sa se vada Hristos Isus si Duhul Domnului care lucreaza in mine. Nu vrem sa ne vedem noi, vrem sa se vada Dumnezeu in biserica.” Dar vrem cu adevarat? Atunci trebuie sa renuntam la gloria noastra, la oglinda noastra, la chipul nostru si sa se vada in noi celalalt chip, Isus Hristos, pentru ca asa ne invata Scriptura.

Femeile au renuntat la sine

Nu numai ca au renuntat la gloria lor, al doilea aspect la care au renuntat, au renuntat la sine. Si-au dat oglinda. Cum am spus, prea multe obiecte nu aveau, femeile, in timpul acela. Erau putine femei bogate, ca sa aiba lucruri multe. Erau femei simple, au renuntat la sine.

  • Adica, renuntand la sine au dat dovada de pocainta. Au dat dovada de respect pentru Domnul Dumnezeu, pentru ca uitati ce spune in Cuvantul Domnului, Ioan Botezatorul. El ne da lectia aceasta mare. Ioan 3:30 ‘Trebuie ca El să crească, iar eu să mă micşorez.’ Femeile acestea auz is: „Ne uitam una la alta, imi aranjezi tu parul, dam oglinda acolo, renuntam la noi.”
  • Au dat dovada de consideratie  pentru lucrarea Domnului. In Psalmul 119:40 ‘Iată, doresc să împlinesc poruncile Tale: fă-mă să trăiesc în neprihănirea cerută de Tine!’ Daca nu doresti sa implinesti poruncile Domnului, nu renunti la sine. Si atunci cand nu renunti la sine, faci ce vrei tu.
  • Femeile acestea au inteles importanta si nevoia momentului sau timpului cand trebuie sa se sacrifice. In Exod 38:8, aveau nevoie de un lighean de arama si vom vedea imediat ce semnifica acest lighean de arama.  Si femeile au zis: „Acuma-i nevoia, acuma trebuie sa ajutam.” Foarte multi, spun, cand este vorba de ajutor, in felul urmator: Oh, daca as castiga eu loteria, as ajuta eu lucrul Domnului.” Lasa loteria acolo si ajuta lucrul Domnului, acuma, cu ce ai. Daca cel necajit si flamand a trecut pe langa tine, nu spune ca-l ajuti saptamana viitoare, pentru ca omul asta acuma moare de foame. Familia aceasta, acuma are nevoie de tine. Intelege momentul. Femeile acestea au demonstrat ca au inteles momentul.
  • Au demonstrat vointa, induplecata la vointa Domnului. Exod 25:2 ‘,,Vorbeşte copiilor lui Israel: Să-Mi aducă un dar; să -l primiţi pentru Mine dela orice om care -l va da cu tragere de inimă.’ Si femeile acestea au zis: „Cum sa n-ascultam noi? Mergem sa aducem darul.” Si uitati-va ce spune Cuvantul Domnului „Iata ce veti primide la fiecare om,” spune acolo, „si arama.” Si femeile au zis: „Ce avem noi? Arama. Pai, arama dam, ca n-avem altceva.”
  • Au demonstrat ascultare de Domnul. Exod 39:32 ‘Astfel au fost isprăvite toate lucrările locaşului cortului întîlnirii. Copiii lui Israel au făcut tot ce poruncise lui Moise Domnul: aşa au făcut.‘  N-au facut altcumva. Frati si surori, care este sensul acestor cuvinte? Am o intrebare pentru dvs. Vrem sa se coboare Domnul in mijlocul nostru, nu e asa? Vrem sa cerceteze Domnul, nu? Sa vindece, sa scoata afara demoni. Voi stiti cum face Domnul lucrul acesta? Cand lucrarea in biserica este complecta. Pentru ca, daca eu sau tu, ca si Acan, intoarcem spatele lucrarii lui Dumnezeu si impiedicam lucrarea lui Dumnezeu. Lucrarea lui Dumnezeu nu prospera. Depinde de mine si de tine, ca aceasta lucrare in unitate, sa poata sa permita manifestarea gloriei lui Dumnezeu in locul nostru.

La cortul intalnirii era nevoie de un lighean de arama. Fara ligheanul acesta, sa stiti, ca nu mergea lucrarea Domnului. Stiti de ce? Preotii nu puteau sa se prezinte in Templu, pentru ca in Cuvantul Domnului, cum o voi citi imediat, spune in felul urmator. „Cand preotii se vor duce la cortul intalnirii, sau la Templu mai tarziu, ca sa-Mi slujeasca, sa se opreasca la ligheanul de arama, sa-si spele mainile si picioarele, pentru ca daca nu se vor spala, vor muri. Mare lucru. Inseamna ca lucrarea femeilor a fost o lucrare extraordinara. Au zis: „In cortul intalnirii se prezinta Dumnezeu. Si ca sa se prezinte Dumnezeu este nevoie de o lucrare complecta. Si aceasta lucrare presupune si un lighean de arama. Presupune sa dam si noi oglinzile de arama, care le avem, presupune sa facem toata lucrarea lui Dumnezeu si lucrarea lui Dumnezeu presupune ca noi sa ascultam de Dumnezeu. Trebuie sa stam la usa, trebuie sa stam pe platforma, trebuie sa stam in banca, trebuie sa stam inaintea lui Dumnezeu, trebuie sa stam cu darul pe care-l avem, trebuie sa stam cu ascultare inaintea lui Dumnezeu pentru ca vrem ca Dumnezeu sa-si prezinte puterea aicea. Nu stiu daca mai tineti minte, in vremea cercetarii mari, care Domnul a facut-o aicea prin Duhul Domnului, cand a botezat peste 300 de suflete cu Duhul Sfant. Intr-una din acele seri, un frate a venit la mine si a zis: „Frate Gog, cred ca aici avem o problema.” Si era un tanar intins pe jos, din bisericile noastre, n-am sa va spun din care biserica. si a zis unul din frati: „Frate Gog, tanarul acesta se manifesta foarte ciudat. Incercati sa vorbiti cu el, ca nu vrea sa vorbeasca cu nimeni.” M-am dus la el, statea ca si dormind pe jos. L-am scuturat, si l-am intrebat: „Cum te cheama? Cine esti?” N-a zis nimic. Atunci mi-am dat seama ca avem de-a face cu o lucrare demonica. Si stiind ca avem o autoritate de la Domnul Isus Hristos, i-am zis: „Iti poruncesc in numele Domnului Isus Hristos sa-mi spui numele. Cum te cheama?” Si-a deschis ochii, s-a uitat la mine, si va spun, m-a luat de pe picioare. Am vazut in fata lui o fata de leu. Ati auzit bine. In fata lui am vazut o fata de leu. Apoi, cu o voce profunda mi-a zis: „Ma cheama legiuni.” Nu legiune, legiuni. Mi s-a ridicat parul, de frica, pe mine. Recunosc lucrul acesta. Dar mi-am revenit repede, stiind ca Domnul  Isus Hristos este cu mine si i-am zis: „Milioane sa fiti, in numele lui Isus Hristos va poruncesc sa plecati din sufletul acesta, din omul acesta.” S-a uitat la mine, a ranjit, si a zis: „S-o crezi tu. Noi nu plecam. Nu este sange care sa ne poata sa ne scoata pe noi, asa de multi suntem. Si putem sa stam in biserica si sa facem ce vrem in biserica.” Si am zis: „Nu sangele Domnului Isus Hristos. Pentru ca sangele Lui este mai presus de orice sange. Va osandesc si va blestem in acest sange, sa mergeti in iad inainte de vreme.” A scos un tipat, ca s-au intors fratii si surorile care erau, -sau speriat in timpul rugaciunii. Am crezut ca au crapat geamurile si peretii. A cazut in lesin si dupa aproximativ 20 de minute s-a trezit. S-a trezit, s-a ridicat in capul oaselor, s-a uitat si a zis: „Unde suntem?” El nici nu stia ca a venit la biserica macar. Si i-am spus: „Esti in casa lui Dumnezeu. Tu te-ai jucat cu pacatul si l-ai invitat pe diavolul  in viata ta.” Incepu sa planga si a zis: „Este drept.”

„Dar Isus te-a eliberat. Te-a eliberat in seara aceasta. Si tu ai venit la staruinta si pentru ca te-a eliberat  si sufletul tau este curat acuma, cere-i Domnului sa te umple cu Duhul Lui cel sfant si-ai grija sa nu mai pacatuiesti. In aproximativ 20 de minute, l-a botezat Domnul cu Duh Sfant si a inceput sa-L laude pe Domnul in limbi straine. In biserica trebuie sa fie putere. Si este. Dar in biserica, puterea poate fi impiedecata, cu o oglinda. Cu o zgarcenie, cu un lighean. Cu o atitudine: „Si fara mine se poate.” Daca esti aici, nu se poate fara tine. Ci se poate cu tine. Daca sunt aici, nu se poate fara mine. Ci se poate cu mine. Se poate cu noi. Dar trebuie sa lucram in unitate. N-oi avea eu sau tu mare lucru, poate o oglinda de arama. Da-o Domnului cu bucurie. Fa sacrificiu acesta si lasa-L pe Dumnezeu sa se foloseasca de tine si de darul tau, pentru inaltarea numelui Sau. Pentru ca nu noi vrem sa ne vedem. Dupa cum am spus, si vreau sa va arat, Isus s-a vazut in biserica si se vede in biserica. Prin oglinda, trebuie sa se vada cel adevarat. De aceea, nu parasi biserica, nu intoarce spatele lui Dumnezeu pentru ca nu te vezi tu, sau nu ma vad eu. Lasati-L sa se vada Hristos in mijlocul nostru. Lasati sa se vada Duhul Domnului in mijlocul nostru. Sa se vada dragostea Tatalui ceresc in mijlocul nostru. Aceasta inseamna lucrare binecuvantata de Dumnezeu.

Exod 38:8 photo credit  www.outsetministry.org

2. Salvatorul si Femeile

Uitati ce spune Cuvantul Domnului in Exod 30:18-21 ‘ 18 ,,Să faci un lighean de aramă, cu piciorul lui de aramă, pentru spălat; să -l aşezi între cortul întîlnirii şi altar, şi să torni apă în el, 19 ca să-şi spele în el Aaron şi fiii lui mînile şi picioarele. 20 Cînd vor intra în cortul întîlnirii, se vor spăla cu apa aceasta, ca să nu moară; şi se vor spăla şi cînd se vor apropia de altar, ca să facă slujba şi ca să aducă Domnului jertfe arse de foc. 21 Îşi vor spăla mînile şi picioarele ca să nu moară. Aceasta va fi o lege necurmată pentru Aaron, pentru fiii lui şi pentru urmaşii lor.„Se vede ca ligheanul acesta avea o importanta deosebita. Care era importanta? Importanta era ca era facut din oglinzile femeilor. Se curatau preotii, se sfinteau preotii. Lucrarea acestor femei de la cortul intalnirii  seamana foarte bine cu lucrarea Mantuitorului nostru Isus Hristos. Femeile acestea au renuntat la gloria lor, la oglinda, ca sa se sfinteasca preotii. Mantuitorul nostru, Isus Hristos, a renuntat la gloria Lui din cer, ca sa te sfintesti tu si eu. Uitati ce spune Cuvantul Domnului in acest pasaj glorios, Filipeni 2:7-8 ‘ci S’a desbrăcat pe sine însuş şi a luat un chip de rob, făcîndu-Se asemenea oamenilor. 8 La înfăţişare a fost găsit ca un om, S’a smerit şi S’a făcut ascultător pînă la moarte, şi încă moarte de cruce.‘ Efeseni 5:25-27 ‘25 Bărbaţilor, iubiţi-vă nevestele cum a iubit şi Hristos Biserica şi S’a dat pe Sine pentru ea, 26 ca s’o sfinţească, după ce a curăţit -o prin botezul cu apă prin Cuvînt, 27 ca să înfăţişeze înaintea Lui această Biserică, slăvită, fără pată fără sbîrcitură sau altceva de felul acesta, ci sfîntă şi fără prihană.’ Isus Hristos, ca sa te poata sfinti pe tine si pe mine, a renuntat la gloria Lui. Femeile acestea, ca sa se poata sfinteasca preotii in templu si in cortul intalnirii, au renuntat la gloria lor, au renuntat la oglinda.

Lucrul acesta trebuie sa ne puna noua urmatoarele intrebari. In lucrarea pe care tu o faci, cum au facut femeile acestea, in lucrarea pe care eu o fac, in lucrarea pe care noi o facem, se mantuie cineva? Se sfinteste cineva? Se lauda Dumnezeu? Uitati-va la urmatoarele aspecte, pe care Sfanta Scriptura le spune in aceasta privinta.

*Aduci pace si mantuire in casa ta. Prin lucrarea ta si a mea, chiar si a femeilor de fata, se poate mantui familia ta si poate veni pacea in casa ta?  1 Petru 3:1-2 ‘Tot astfel, nevestelor, fiti supuse si voi barbatilor vostri; pentru ca, daca unii nu asculta Cuvintul, sa fie cistigati fara cuvint, prin purtarea nevestelor lor, 2 cind va vor vedea felul vostru de trai: curat si in temere.’

*Ai respect din partea semenilor. Cand lumea se uita la tine, nu numai ca poate sa fie schimbata. Printr-o traire sfanta, renuntand la gloria ta, cum a renuntat Isus Hristos, cum au renuntat femeile, poti sa ai respect din partea semenilor. Iov 29 ‘Ochiul care ma vedea, ma lauda.’ De ce? Uitati-va la cateva aspecte:
  • Ajutam saracul Iov 29:12
  • sprijineam orfanul Iov 29:12
  • binecuvantam pe cel nenorocit Iov 29:13
  • slujeam de bucurie, cand ajutam pe vaduva Iov 29:13
  • ma imbracam cu dreptate Iov 29:14
  • ma acoperam cu neprihanirea Iov 29:14
  • eram ochi pentru orbi Iov 29:15
  • eram picior pentru schiopi Iov 29:15
  • eram tata destitutilor Iov 29:16
  • aparam pe strain Iov 29:16

Sigur ca asta se vede. Ai respect din partea semenilor.

*Devii o incurajare pentru sfinti. 
*Autenticitate spirituala. 1 Corinteni 4:19-20 ‘Dar dacă va voi Domnul, voi veni în curînd la voi, şi atunci voi vedea nu vorbele, ci puterea celorce s’au îngîmfat. 20 Căci Împărăţia lui Dumnezeu nu stă în vorbe, ci în putere.’ Si nu este putere omeneasca, este putere in Cuvant si puterea Duhului Sfant in noi.

3. Spiritualitatea femeilor

In final, dupa ce am vazut sacrificiul femeilor, Salvatorul femeilor, sa vedem spiritualitatea femeilor. Spune ca cele ce-au dat oglinzi erau femeile care slujeau la usa cortului intalnirii. Adica,

  1. nu erau femei adultere, potrivit cu 1 Imparati 3:16
  2. nu erau femei straine Ezra 10:10
  3. nu erau femei manipulante Isaia 3:12
  4. nu erau femei care umblau fara grija Isaia 32:9
  5. nu erau femei fara minte, cum spune in Proverbe 11:12
  6. nu erau femei nebune, Proverbe 14:1
  7. nu erau femei lenese si limbute, 1 Timotei 5:13

Ci erau

  1. femei sfinte
  2. tematoare de Dumnezeu
  3. erau femei care aveau in inima sa ajute lucrarea lui Dumnezeu, nu sa impiedice lucrarea lui Dumnezeu

Spiritualitatea lor, spiritualitatea, in alte cuvinte este tradusa de Cornilescu prin evlavie sau piosenie. Femeile acestea care slujeau la cortul intalnirii, se vede ca erau femei pioase, evlavioase. Cum se vede piosenia ta? Cum se vede evlavia ta? Cum se vede sfintenia ta? Uitati cateva lucruri, prin care si barbati si femei pot sa-si arate spiritualitatea. Si trebuie sa se vada spiritualitatea sau evlavia. Spiritualitatea sau evlavia se vede prin:

  1. o viata de rugaciune Psalm 32:6 De aceea orice om evlavios să se roage Ţie la vreme potrivită!
  2. fapte sfinte Neemia 13:14 Adu-Ţi aminte de mine, Dumnezeule, pentru aceste lucruri, şi nu uita faptele mele evlavioase făcute pentru Casa Dumnezeului meu şi pentru lucrurile cari trebuiesc păzite în ea!
  3. caracter sfant 2 Petru 1:3-7  Dumnezeiasca Lui putere ne -a dăruit tot ce priveşte viaţa şi evlavia, prin cunoaşterea Celuice ne -a chemat prin slava şi puterea Lui, 4 prin cari El ne -a dat făgăduinţele Lui nespus de mari şi scumpe, ca prin ele să vă faceţi părtaşi firii dumnezeieşti, după ce aţi fugit de stricăciunea, care este în lume prin pofte. 5 De aceea, daţi-vă şi voi toate silinţele ca să uniţi cu credinţa voastră fapta; cu fapta, cunoştinţa; 6 cu cunoştinţa, înfrînarea; cu înfrînarea, răbdarea; cu răbdarea, evlavia; 7 cu evlavia, dragostea de fraţi; cu dragostea de fraţi, iubirea de oameni.
  4. cunoasterea Domnului 2 Petru 1:3
  5. inchinare placuta Domnului Evrei 12:28 Fiindcă am primit dar o împărăţie, care nu se poate clătina, să ne arătăm mulţămitori, şi să aducem astfel lui Dumnezeu o închinare plăcută, cu evlavie şi cu frică;

Femei si oglinzi. Un text, poate, nebagat in seama pentru ca citim repede, sa vedem ce s-a intamplat. Dar prin ce cuvant nu ne poate vorbi Dumnezeu? Femeile acestea au dat dovada de sacrificiu, au vorbit despre Salvatorul lor, si au vorbit despre spiritualitatea lor, prin faptul ca au renuntat la gloria lor- la oglinda de arama, care era in vremea aceea. Cine vrea, poate sa faca ceva pentru Domnul. Cine vrea sa ajute lucrarea lui Dumnezeu, nu spune: „Eu nu pot face nimic.” Avem noi o cantare, scoasa din contextul din care este sfanta Scriptura „Eu n-am ce-ti da Isuse, sunt saraca…” Povesti nemuritoare. Poti sa-ti dai timpul. Du-te intr-o familie cu 10 copii si da-ti timpul sa mearga si sa se odihneasca undeva. Ia sa vedeti, ca ai ce sa dai. Si daca ai facut cumparaturile, ia 10 oua in sort si du-te cu ele la cineva. Ori, pune-te pe genunchi si spune: „N-am vazut familia aceasta de 3 saptamani la biserica. Oare ce s-a intamplat cu ei?” Ia, adui inaintea Domnului timp de o ora, sa vezi ce se intampla. Sa vezi ce schimbari. Nu uita, prin lucrarea ta, se sfinteste poporul Domnului. Prin oglinzile date de aceste femei, se sfinteau preotii. Si preotii sunt simbolici in sfanta Scriptura, in Vechiul Testament pentru preotia universala din Noul Testament, pentru biserica. Prin lucrarea mea (si a ta) se sfinteste poporul Domnului. Ma bucur sa pot sa fiu util in lucrul lui Dumnezeu. Si nici unul dintre noi sa nu spunem: „Eu n-am ce face pentru Domnul. Sunt prea neinsemnat.” Lucrul acela marunt, daca este dat cu evlavie, cu frica de Domnul, cu sacrificu, pentru ca acel lucru ai, doi banuti, lucrul acela este bagat in seama de Domnul Isus Hristos. Si lucrula acela face mare diferenta in poporul Domnului. Si apoi, nu uita si sa nu uit, pentru ca in primul rand imi predic mie si casei mele. Orice facem, frati si surori, sa ne rugam sa se vada Domnul in lucrul nostru. Sa fie El mare in lucrul nostru. Sa fie El mare in predica, El mare in cantare, El mare in fapta si El mare in trairea noastra. Asa cum zicea ap. Pavel: „Caci n-as dori si n-as vrea nicidecum, sa ma laud in mijlocul vostru vorbind despre o minune, despre o lucrare care sa n-o fi facut Hristos prin mine. El este mare intre noi, pentru ca El este cel mai mare.”

Emanuel Church Anaheim, California (16.03.2014)
Predici pentru vremuri grele – http://www.fiti-oameni.ro

Pagina Lazar Gog PREDICI aici

Don era predicator baptist şi predica, dar nu era mântuit

Photo credit focusmagazine.org

Don Currin dă mărturie despre Harul lui Dumnezeu care i-a salvat sufletul. Don era predicator baptist şi predica, dar nu era mântuit.

Am crescut într-o casă foarte religioasă şi mama mă obliga să merg la biserică; chiar când am crescut, încă putea să mă constrângă. Ştia cum să facă asta… ştiţi, făcea orice ca să îşi vadă fiul în biserică. Şi deoadată am început să fiu interesat de biserică şi de religie. Am mers chiar şi la altar odată, chiar dacă deja avusesem numeroase mărturisiri de credinţă; atunci am mers în faţă pentru a recunoaşte faptul că Dumnezeu m-a chemat să predic. Acum, aceasta este o cu totul altă discuţie, nu ştiu opinia voastră despre chemarea lui Dumnezeu, dar aveam mereu, intuitiv, senzaţia că Dumnezeu mă pusese deoparte pentru a predica Evanghelia chiar înainte de a fi mântuit. Dar apoi Dumnezeu m-a mântuit -cel puţin aşa credeam, făcusem multe mărturisiri de credinţă- şi iată-mă mergând la altar şi recunoscând că Dumnezeu m-a chemat să predic.

În acea perioadă făceam orice ca să fiu acceptat printre cei din biserică: mama mea, pastorul meu, liderii bisericii. Făceam orice. Eram într-o Biserică unde se punea mult accent pe lucrurile exterioare: îmbrăcăminte, activităţi. Aşa că aveam tunsoarea potrivită, purtam tipul adecvat de haine şi mergeam în visitate. Cunoşteam cuvintele utilizate şi limbajul bisericesc. Chiar eram parte a grupului. Dar eram nemântuit. În zilele acelea- acum privim la pasiunea aceea, căutăm motivaţia pentru care trăiam în acel fel. Scopul pentru care trăiam aşa era frica de oameni. Doream ca oamenii să mă remarce, voiam să aparţin grupului. Făceam tot ce puteam ca să merit laudele pastorului meu şi ale liderilor bisericii. Veneam în vizite şi făceam tot felul de lucruri care, în ochii oamenilor, erau exemplare pentru un bun adolescent creştin; dar, prieteni, ca să fiu sincer, când nu eram văzut, trăiam ca un ipocrit. Lucrurile la care mă uitam la televizor şi mă delectau, lucrurile în care făceam pe plac firii pământeşti, conversaţiile la care luam parte, nu erau deloc sfinte. Eram murdar până-n măduva oaselor. Dar oh, e uimitor cum reuşeam să ascund acestea când veneam la biserică, adică defilam cu cea mai bună parte a spiritualităţii mele. Dar nu era nimic real. Îmi amintesc mereu că nu era nimic real, pentru că nu aveam cerdinţa mântuitoare.
Aşa că nu cunoşteam deloc dragostea lui Hristos. Era o teamă de oameni, era o lăudăroşie, era mândrie. Acum, ceva foarte important, trebuie să înţelegeţi că este o diferenţă ca 10.000 de mile distanţă între a ştii despre dragostea lui Hristos şi a experimenta dragostea Lui. Poţi cânta un cântec precum “Stau uimit în prezenţa lui Isus, Nazarineanul şi mă întreb cum a putut să mă iubească pe mine: un păcătos condamnat, întinat” şi alte cântece despre dragostea lui Dumnezeu şi să nu fi experimentat niciodată dragostea Lui. Dumnezeu să nu fi venit niciodată să toarne dragostea Lui în inima ta. Nu înţelegi deloc despre ce vorbeşte Pavel, trebuie să te motivezi pe tine însuţi şi devii inspirat din când în când. Dar niciodată nu a acţionat asupra ta constrângerea dragostei lui Dumnezeu, turnată în inima ta prin Duhul Sfânt. Această dragoste a lui Dumnezeu o poţi pricepe academic şi o poţi articula teologic şi totuşi, să nu ai nicio mărturie sau lucrare practică a ei în inima ta. Şi să fi tot mort în greşeli şi păcate, fiind necesar să te convingi continuu că eşti mântuit.

E aşa important! “Dragostea lui Hristos ne constrânge”. Te rog ca în această dimineaţă să te testezi. Nu spune doar “Ei, acesta este un mesaj în regulă.” Ci testează-te. Cunoşti vreun pic din dragostea lui Hristos în inima ta? Acum să îţi spun care este diferenţa: când Dumnezeu m-a mântuit, spre deosebire de perioada când eram nenăscut din nou, religios, nu mai puteam păcătui şi să scap uşor. Crea o nelinişte în duhul meu. Era o sensibilitate acolo. Dumnezeu lucra în inima mea şi dacă Îl întristam cu discuţiile mele, sau prin gândurile mele, sau dacă urmăream ceva ce nu ar fi trebuit, îţi spun, prietene, eram slăbit, descurajat. Vrei să ştii de ce? Datorită dragostei lui Hristos. Când aveam acea teamă de oameni, puteam face aceste lucruri şi să scap uşor şi nu mă deranja aceasta pe termen lung. Dar dragostea lui Hristos îmi dădea un simţ al responsabilităţii. Simţeam că L-am întristat pe Cel pe care Îl iubeam. Am rănit inima lui Dumnezeu. Deci întreabă-te: a fost dragostea lui Dumnezeu vreodată turnată în inima ta prin Duhul Sfânt? Sau este doar o aparenţă? Doar ceva academic. Doar cunoşti teologie, dar niciodată nu ai experimentat realitatea schimbării vieţii.

Acum nu Îl mai cunosc doar din ce am spicuit dintr-o carte de istorisiri sau din ce am auzit povestit de alţii. Acum L-am întâlnit pe Hristos Cel viu eu însumi. Şi Pavel a spus “dacă eşti în Hristos”, -nu e de mirare că a spus- “făptură nouă”. “Cele vechi s-au dus, toate lucrurile s-au făcut noi.” Acum să includem acestea în discuţia noastră: miracolul convertirii nu stă în schimbările pe care alţii le observă la tine, ci schimbarea pe care tu o observi în tine. Poţi privi cu sinceritate la viaţa ta, spunând: “Doar Dumnezeu putea face asta!” “Doar Dumnezeu putea schimba acea perspectivă.” “Doar Dumnezeu m-a făcut să mă întorc şi să pun lucrurile în ordine când rănisem oameni, îi jignisem şi ofensasem.” “Doar Dumnezeu.” Pentru că nu aveam abilitatea în şi din mine şi din natura mea depravată, să mă constrângă să fac aşa ceva.

VIDEO by I’ll Be Honest – Global

A făcut dragostea lui Dumnezeu
o lucrare şi în inima ta? Illbehonest.com

No comment

photo credit

Ati stiut de versetul acesta? Atentie la ochi, la ce priviti, sa nu va traga in locuinta mortilor…

Proverbe 27:20 

După cum locuinţa morţilor şi adîncul nu se pot sătura,
tot aşa nici ochii omului nu se pot sătura.

Comentariul Matthew Henry – 20. Scrie aici ca doua lucruri niciodata nu se satura, moartea si pacatul. Pofta mintii carnale (lumesti) pentru profit si placeri trufase intotdeauna doreste/pofteste mai mult. Cei care au ochii atintiti pe Domnul sunt satisfacuti in El, si vor fi satisfacuti in vecii vecilor.

Proverbs 27:20 

Hell and destruction are never full;
so the eyes of man are never satisfied.

Matthew Henry commentary – 20. Two things are here said to be never satisfied, death and sin. The appetites of the carnal mind for profit or pleasure are always desiring more. Those whose eyes are ever toward the Lord, are satisfied in him, and shall for ever be so.

Din seria ‘No Comment’ Series

starJOYFUL ‘TOONSstar

COPLESIT de CREATIA lui DUMNEZEU
– BEST Photos and Videos –
In AWE of GOD’S CREATION

Do we finally know what followed the Big Bang?

PHOTO: A team at the Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics announced that they have found the first direct evidence of cosmic inflation. Left to right, Marc Kamionkowski of Johns Hopkins University, Clem Pryke of the University of Minnesota, Jamie Block of Caltech/JPL, Chao-Lin Kuo of Stanford/SLAC, John Kovac of Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics. READ THE Boston  Globe story here – http://www.bostonglobe.com

A Report by Tom Clarke for Channel 4 News United Kingdom:

If true, Monday’s result from a radio telescope in the Antarctic is one of the greatest breakthroughs in the history of science. But for the time being it remains a pretty big if.

The finding is a kind of physics double whammy. First, it may be the first ever confirmation of “cosmic inflation”, the process that immediately followed Big Bang. It would also be the first time scientists have seen gravitational waves – predicted by Albert Einstein’s theory of general relativity.

Because inflation, so the theory goes, gave rise to the very universe we live in today. Its confirmation would be perhaps the most significant discovery in physics. Alan Heavens, a cosmologist at Imperial College London, told Channel 4 News: “On the face of it it looks quite convincing, but I’m sure people will want to look at the data and the analysis very carefully. But a quick look suggests it quacks like a duck.”

The result was obtained by a radio telescope at the South Pole called BICEP2. Researchers from the Harvard Smithsonian Centre for Astrophysics used it to study the cosmic microwave background radiation (CMB)

The CMB is the oldest light in the universe, created just 400,000 years after the Big Bang. By studying tiny differences in the polarity of that light the researchers claim to have seen evidence of gravitational waves.

Their presence could only be produced by cosmic inflation. That’s what has got the world of physics very excited.

“This is huge, as big as it gets,” Marc Kamionkowski a cosmologist at Johns Hopkins University who was not part of the Antarctica team, told the New York Times on Monday.

But others are urging a bit more caution. “It’s a maybe,” said Carlos Frenk a cosmologist at the University of Durham told Channel 4 News. “When you look closely at the detail it seems as if it might have too much of a good thing.”

He warns the polarization measurement the Harvard team have found is twice as large as expected. “Either something is wrong with their measurement or inflation is a lot more complicated than we think.”

Ask any scientists and they would tell you no one experiment proves or disproves a theory – the results have to be replicated by others first.

But when it comes to a theory as fundamental as this, said Mr Frenk, it’s important to be even more cautious: “This needs to be verified. And until that happens you can’t take this to the bank.”

– See more at: blogs.channel4.com VIDEO by Channel 4 News

Genesis 1-11: Why Does It Matter? Part 1

Genesis 1-11: Why Does It Matter?
Brian Catalucci – Creation Seminar 1/5

http://answersingenesis.org | Creation Seminar Introduction and Overview PART 1 of 5 – Why Does It Matter? with Creation Speaker Brian Catalucci. Biblical and scientific reasons why we should not compromise God’s Word with evolution, including biblical and scientific evidences for a worldwide flood, why it matters what we believe, and the cost of compromise.

Bio – http://www.answersingenesis.org/event… Brian grew up in a Christian home but attended public schools that taught evolution as man’s beginnings. Brian was a fighter pilot in the Air National Guard for 20 years, and a Captain and pilot for a major national airline for over 32 years. In his early forties, he studied for a graduate degree in computer science. During that period of time, he began to realize that information was the building block of the entire universe. But where did all the information come from? He discovered that the laws of science, all of man’s inventions, and all the computer algorithms and information systems people use have already existed in nature. Humans just figured out how to use them. For the first time in his life, Brian really believed there had to be a Creator God through whom all the information in the universe came into being. He found Him in the Lord Jesus Christ.

In 1993, Brian graduated with a Master’s degree in computer science and engineering from the University Of Colorado. For 10 years, he was President of Rocky Mountain Creation Fellowship (http://youngearth.org/) in Denver, Colorado, where he gave presentations and worked closely with AiG to bring many highly qualified speakers on creation topics to the Denver area. Brian has appeared on both TV and radio shows regarding Biblical and Creation Science topics, and has given many presentations all across the USA on Genesis, dinosaurs, aliens/UFOs, ancient man, and the founding fathers. He is presently an adjunct speaker for Answers in Genesis (http://www.answersingenesis.org/) on a variety of topics, including Genesis, biblical creation, science, Christian apologetics, and the inerrancy of Scripture.

Brian has been married to his wife Lise for over 32 years and they now reside in Denver, Colorado. He is currently working on his PhD dissertation in theology and apologetics.

VIDEO by slaves4christ

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari