Beni Faragau – ‘Supunerea’ – Slujirea in Familia Crestina (5) Cum ne crestem copiii (Partea 2-a) FRPCS Seattle 2014

Couple

Sotiilor:

  1. Cine sunt, ca femeie, si pentru ce am fost creata?
  2. Care este responsabilitatea mea in familie? Poti delega toate responsabilitatile tale, in afara de una. Daca  nu-ti place sa speli vasele, roaga-l pe barbat sa-ti cumpere o masina de spalat vasele. Daca nu-ti place sa gatesti, sunt restaurante. Dar este un lucru pe care nu-l poti delega nimanui. Numai tu-l poti implini. De aceea, trebuie sa intelegi care e responsabilitatea cea mai importanta pentru o femeie.
  3. Cum trebuie sa mi-o indeplinesc (aceasta responsabilitate)? (Ca Dumnezeu sa fie multumit si ascultarea sau supunerea mea  sa-si atinga scopul in familia mea?

Beni Faragau frpcs 4

(5) Cum ne crestem copiii? Partea II-a

Efeseni 5:21-24
21 Supuneţi-vă unii altora în frica lui Hristos.
22Nevestelor, fiţi supuse bărbaţilor voştri ca Domnului;

23 căci bărbatul este capul nevestei, după cum şi Hristos este capul Bisericii, El, Mîntuitorul trupului.
24 Şi după cum Biserica este supusă lui Hristos, tot aşa şi nevestele să fie supuse bărbaţilor lor în toate lucrurile.

Pavel incepe sectiunea despre familie cu porunca „Supuneti-va unii altora in frica lui Hristos”. De ce s-o facem? Sunt cateva motive:

  1. Il vei avea de partea ta pe Stapanul Universului.
  2. Veti evita divortul.
  3. Veti pastra o comunicare constructiva intre voi.
  4. Veti putea implini in familie rolul dat fiecaruia de Dumnezeu.

Pavel a inceput cu problema supunerii si continua cu ea in vers. 22-24. Stiti care-i problema? Cand auzi astazi cuvantul ‘supunere’, ti se intuneca inaintea ochilor, pentru ca traim vremurile in care femeile au dat din coate in rasputere, de prin anii ’60, ca sa ajunga la egalitate cu barbatul. Si realmente, traim intr-o societate unisex- parfumuri unisex, haine unisex, la slujbe unisex, cu alte cuvinte, oricine poate fi orice in zilele noastre. Supunerea este un cuvant care ar trebui scos din dictionarele noastre pentru ca repugna pana si ideea aceasta, daramite, sa ceri unui copil sa fie supus parintilor lui? Nu se poarta astazi. Dar nici sotiile nu-s prea multumite cu acest Cuvant.

Foarte multi dintre noi credem ca a te supune inseamna a abandona, a renunta la orice drept, a te lasa calcat in picioare. Daca termenul nu ar fi in Scriptura, poate ca am putea uita de el, dar asa el trebuie mantuit si asezat la locul pe care i l-a desemnat Dumnezeu.

Ce spune deci Biblia despre supunere? Ce inseamna sa te supui sotului ca Domnului?

  • Sotul, oricare ar fi el, nu este Dumnezeu
  • Scriptura ne spune clar ca toti am pacatuit, si suntem lipsiti de slava lui Dumnezeu (Romani 3:23).  Asadar, fiecare dintre soti/sotii este o fiinta cazuta, cu multe lipsuri si greseli.

Ce vrea sa spuna atunci Pavel? Raspunsul il avem urmarind relatia structurala din text.

Supunere 1 Corinteni 11,3Nevestelor, fiţi supuse bărbaţilor voştri ca Domnului;
23 căci bărbatul este capul nevestei, după cum şi Hristos este capul Bisericii, El, Mîntuitorul trupului.

Vedeti ca aici nu e vorba de prioritatea, intaietatea, superioritatea barbatului, ci este vorba de o randuiala a lui Dumnezeu in universul Sau. 24 Şi după cum Biserica este supusă lui Hristos, tot aşa şi nevestele să fie supuse bărbaţilor lor în toate lucrurile. Pavel in mod evident face referire la planul lui Dumnezeu.

1 Corinteni 11:1-3 –
Călcaţi pe urmele mele, întrucît şi eu calc pe urmele lui Hristos.
2 Vă laud că în toate privinţele vă aduceţi aminte de mine, şi că ţineţi învăţăturile întocmai cum vi le-am dat.
3 Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat; că bărbatul este capul femeii, şi că Dumnezeu este capul lui Hristos.

Hristos este in frunte, apostolul pe urmele Lui, si biserica este chemata sa calce pe urmele apostolului. Ce inseamna asta? Ce spune Pavel? Dumnezeu, in suveranitatea si in toata intelepciunea Lui a randuit lucrurile intr-o anumita ordine in univers. Spuneti-i, daca vreti, o linie de autoritate, sau o linie de subordonare, de supunere.  Dumnezeu este contextul ultim al tuturor lucrurilor. Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. Observati, Domnul Isus a intrat in planul  Tatalui. Barbatul este chemat sa intre in planurile lui Hristos. Iar femeia, alaturi de barbat este chemata sa intre in planurile lui Hristos, ca famile. Deci Dumnezeu, Hristos, barbatul, femeia. Ce spune textul nostru? Nevestelor, fiţi supuse bărbaţilor voştri, pentru ca barbatul e capul vostru. Petru ca Dumnezeu asa a randuit lucrurile in univers. Lucrurile se complica atunci cand eu resping ideea de supunere, pentru ca asa ma invata societatea. De fapt, intru in conflict nu cu barbatul, ci cu cel care a randuit lucrurile, cu Dumnezeu. Barbatul este capul nevestei pentru ca asa a randuit Dumnezeu lucrurile in relatia Sa. Daca nu esti de acord cu lucrul acesta, in mod evident intri in conflict cu Dumnezeu. Daca Dumnezeu nu exista, nu exista nici regula asta. Daca Dumnezeu exista, atunci exista si regula in universul Lui.

Atunci cand o sotie se supune sotului ei, ea se supune, de fapt, lui Dumnezeu. Legamantul se incheie la altar. Unul si altul incheie legamantul cu Dumnezeu. A ne accepta locul si rolul pe care ni l-a fixat Dumnezeu inseamna a ne supune lui Dumnezeu. Cand pun lucrurile in termenii acestia, dintr-o data, am luat de pe spatele meu responsaibilitatea, am pus-o pe spatele sotiei mele, am trimis-o inaintea lui Dumnezeu si o las pe ea sa discute cu Dumnezeu. Nu eu i-am trasat locul si rolul acesta, ci Dumnezeu in atotintelepciunea Lui.  Asa dar, Dumnezeu nu cere unei sotii sa-si imagineze ca sotul ei ar fi Domnul insusi. Acesta este si el un om cu caderi si slabiciuni. Aici nu e vorba de meritele sotului, ci e vorba de porunca Domnului. Te supui ca Domnului doar daca te straduiesti sa intelegi si sa implinesti locul si rolul dat de El.

Trei intrebari la care ar trebui sa stie sa raspunda orice femeie:

  1. Cine sunt, ca femeie, si pentru ce am fost creata?
  2. Care este responsabilitatea mea in familie? Poti delega toate responsabilitatile tale, in afara de una. Daca  nu-ti place sa speli vasele, roaga-l pe barbat sa-ti cumpere o masina de spalat vasele. Daca nu-ti place sa gatesti, sunt restaurante. Dar este un lucru pe care nu-l poti delega nimanui. Numai tu-l poti implini. De aceea, trebuie sa intelegi care e responsabilitatea cea mai importanta pentru o femeie.
  3. Cum trebuie sa mi-o indeplinesc (aceasta responsabilitate)? (Ca Dumnezeu sa fie multumit si ascultarea sau supunerea mea  sa-si atinga scopul in familia mea?

1. Cine sunt si pentru ce-am fost creata?

Pentru asta trebuie sa ne intoarcem in Geneza. Dar citesc un text din 1 Corinteni, pentru ca e mult mai scurt decat Geneza, dupa care ma intorc in Genesa cap. 2:15-3:20.

1 Corinteni 11:8-9 În adevăr, nu bărbatul a fost luat din femeie, ci femeia din bărbat; 9 şi nu bărbatul a fost făcut pentru femeie, ci femeia pentru bărbat. Genesa 2:18 Domnul Dumnezeu a zis: ,,Nu este bine ca omul să fie singur; am să -i fac un ajutor potrivit pentru el. Cine sunt? Sunt creata de Dumnezeu sa fiu un ajutor potrivit pentru el. Dar intrebarea este: Potrivit pentru ce? Daca il intrebi, barbatul spune, „Potrivit sa-mi spele sosetele, potrivit sa-mi faca mancarea care-mi place, potrivit sa creasca copiii, potrivit sa tina casa, potrivit sa duca si bani in casa…” Potrivit, pentru ce? Genesa 2:15 Domnul Dumnezeu a luat pe om şi l -a aşezat în grădina Edenului, ca s’o lucreze şi s’o păzească. (I-a dat doua sarcini la om: Ca s-o lucreze si ca s-o pazeasca.)

16 Domnul Dumnezeu a dat omului porunca aceasta: ,,Poţi să mănînci după plăcere din orice pom din grădină; 17 dar din pomul cunoştinţei binelui şi răului să nu mănînci, căci în ziua în care vei mînca din el, vei muri negreşit.``Vers. 18 spune ca nu-i bine ca omul sa fie singur, am sa-i fac ajutor potrivit pentru el. Dar potrivit pentru ce- lucratul gradinii sau pazitul gradinii? De ce v-ati adus copiii in Seattle? Sa stea cu copiii, ca eu si ea sa putem lucra, sa ne platim mortgage (casa), sa ne putem imprumuta de la omul cel bogat, avem o casa, ne cumparam masina, ca nu poti altfel. Este o realitate. Cu alte cuvinte, societatea este in asa fel organizata ca sa fie nevoit si barbatul si femeia sa lucreze, ca sa poata trai dupa standardele pe care vecinii le impun. Asta e societatea in care traim, dar oare, Dumnezeu – nu uitati ca astea-s teritoriile celui rau, stapanitorul lumii acesteia. Oare Dumnezeu, pentru ce a zis, „Omul nu este bine sa fie singur?” Ca sa lucreze impreuna, sa castige mai multi bani sau pentru altceva. Nu cumva pentru pazitul gradinii? Las Biblia sa dea un raspuns.

photo credit www.keepbelieving.com

Istoria biblica urmareste tema pazitului gradinii.
Secventa de idei in Genesa 2
2:15 Mandatul dat barbatului
2:16-17 Explicatii legate de pazirea gradinii
2:18 Am sa-i fac un ajutor pentru el
2:19-20a Ajutoare potrivite pentru lucrarea gradinii
dar pentru om nu s-a gasit nici un ajutor, care sa i se potriveasca. Dumnezeu i-a dat omului animalele pentru lucratul gradinii. Dar pentru om, nu i s-a gasit nici un om care sa i se potriveasca la pazitul gradinii.

2:21-24 Facerea femeii sau ajutorul potrivit pentru pazirea gradinii
2:25-3:6 Caderea
3:7-3:13 Judecata
3:14-15 Blestemul rostit asupra sarpelui
3:16 Blestemul rostit asupra femeii
3:17-19 Blestemul rostit asupra barbatului.

Daca ma intreb, pe ce linie curge povestea din Genesa, naratiunea din Genesa? Pe lupta liniei spirituale, a prezentei ingerilor rai, care s-au folosit  de femeie, ca sa duca caderea in lume si a tras pe barbatul ei dupa ea. In acest context al luptei spirituale avea nevoie Adam de un ajutor potrivit.

Etimologia expresiei ‘ajutor potrivit’- ezer kenegdo: ajutor potrivit ‘pentru el’, nu ‘ca el’. Ideea de complementaritate, nu de identitate! (20:33) Cu alte cuvinte, nu trebuie sa dam din coate, nu trebuie sa intram in competitia urmaririi de sine. Suntem diferiti. Am vazut ieri, un papuc pe stanga si un papuc pe dreapta. N-are rost sa schimbi papucii, ca nu poti umbla in ei. Fiecare la locul lui. ‘Pentru el’, nu ‘ca el’. Asta inseamna complementaritate, nu identitate. V-am spus, eu cu sotia mea suntem foarte diferiti, dar numai impreuna formam un intreg. Nici eu, nici ea nu este intreg fara celalalt. Acum termenul ezer, noi avem o vorba: Eben Ezer- pana aici Domnul ne-a ajutat. Ajutorul sau ‘ezerul’ implica prezenta cuiva care asista, incurajeaza. „Ajutorul” ofera suport pentru ceea ce lipseste in acela care are nevoie de ajutor. Daca Adam ar fi fost complet in el insusi, Dumnezeu nu i-ar fi dat un ajutor. Cand n-ai nevoie de un ajutor, ajutorul te incurca. Asa-i? Asa-i. Cu alte cuvinte, nu-i bine ca omul sa fie singur.  In lupta asta spirituala, el nu-i suficient, „am sa-i fac un ajutor potrivit”. Observati, ajutorul vine  sa complecteze, sa umple un gol, o lipsa. Si lucrul acesta ar fi bine sa-l credem, sa-l intelegem, barbatilor, pentru ca ne-am purta altfel cu nevestele noastre.

Dar termenul celalalt- kenegdo, sau „potrivit” este un pic mai complicat. Este inrudit cu verbul care inseamna „a fi deschis, descoperit sau vizibil.” Un substantiv inrudit se refera la o persoana proeminenta (care iese in evidenta, care sare in ochi, care este clar vizibila, usor de observat). Dati-mi voie sa pun laolalta cei doi termeni:

Nu este bine ca omul sa fie singur. El este o tinta descoperita, o tinta ravnita si de aceea o prada usoara. Am sa-i fac un ajutor potrivit pentru el.

Dumnezeu a dat barbatului mandatul. Cu alte cuvinte, barbatul trebuia sa vanda gradina, nu femeia. Femeia nu putea vinde gradina pentru ca nu ea a primit porunca. Barbatul a primit porunca. Si pentru ca barbatul era tinta aceasta, Dumnezeu i-a dat un ajutor potrivit pentru starea lui descoperita, usor ravnita de ingerii intunericului. „Un ajutor potrivit pentru pozitia lui proeminenta sau pentru pozitia lui clar marcata, descoperita, vizibila, ravnita de fortele intunericului.

La momentul acesta, filmul se rupe in momentul tuturor ce asculta si in mintea tuturor se ridica intrebarea:

Cum se explica faptul ca femeia nu si-a pastrat locul si nu si-a implinit rolul?

Deci, cum se explica faptul ca tocmai femeia, pe care Dumnezeu i-a dat-o barbatului l-a tras pe barbat in groapa caderii? Cum se poate? Spuneam dimineata din experienta mea. Eram intr-o sala plina cu barbati. Eram la o conferinta cu Crestini dupa Evanghelie, cu unul dintre profesorii mei si el pune o intrebare: Cine-i vinovat de dezastrul pe planeta aceasta si in cor barbatesc: FEMEIA. Si David R. se apleaca putin in fata si continua: „Femeia a fost inselata de cel mai intelept  si stralucitor arhanghel al lui Dumnezeu. Barbatul l-a vandut pe Dumnezeu pentru o femeie. Cine-i mai vulnerabil? S-a lasat o liniste in sala de mormant. Dragii mei, daca n-am avea o nevoie, o lipsa, Dumnezeu n-ar fi incurcat lucrurile, dandu-ne un ajutor.

BENI FARAGAU Genesa creatie cadere rascumparare

Caderea

Primul lucru pe care trebuie sa-l recunosc este ca Dumnezeu stie ce face. Dumnezeu nu face lucruri in plus. Si de aceea, Dumnezeu a zis, nu-i bine ca omul sa fie singur, am sa-i fac un ajutor potrivit pentru el. (25:00) Dati-mi voie sa va explic cum s-a intamplat caderea. Dar pentru asta, nu-i suficient sa asculti predici de aici si de colo. Trebuie sa intelegi cartile Scripturii. Si in seara aceasta,  as vrea sa va explic Geneza. Are doar 5o de capitole. Uitati-va la ea ca intreg. Sunt trei ingrediente, Geneza e facuta din 3 parti. Doua capitole de creatie, capitolele 3-11- Cadere si de la capitolul 12-50 este Rascumparare, care  continua prin Exod, pana pe cruce, pe Calvar.

Rascumpararea- Biblia este despre rascumparare. De ce a prefatat Dumnezeu istoria rascumpararii cu secventa Creatie-Cadere? Atunci cand Dumnezeu a terminat de creat totul, inclusiv pe om, „Dumnezeu s-a uitat la tot ce facuse si iata ca erau foarte bune.” (Geneza 1:31). Cand Dumnezeu zice ca e un lucru foarte bun, ii foarte bun. Dar intrebarea mea e: „Ce-i foarte bine pentru Dumnezeu?” Un lucru care tu il poti strica sau un lucru pe care sa nu-l poti strica? Ce-i foarte bine la Dumnezeu? Creatia este stricata in relatia cu Dumnezeu pentru ca urmeaza alungarea din Eden. Deci, foarte bine pentru Dumnezeu este un lucru pe care tu il poti strica. Si asta este inclusiv rolul pe care Dumnezeu ti l-a dat. Stiti ce a facut femeia? Asta se cheama furca Edenica, alegerea dintre viata si moarte. In felul acesta a dat Dumnezeu omului libertatea de alegere. Tu nu esti un robot. Dumnezeu ti-a pus inainte viata si moartea. A spus: „Alege viata.” Dar El nu te obliga sa alegi viata. Tu poti alege moartea daca vrei. Aleg moartea prin neascultarea de Dumnezeu.

Aleg viata prin ascultarea de Dumnezeu. Dragii mei, orice viciu este o virtute supralicitata. Cand Dumnezeu a facut-o pe femeie ca ajutor potrivit pentru lupta spirituala, i-a dat femeii o sensibilitate spirituala incomparabila cu a barbatului. Noi o numim intuitie feminina. Dar o numim si curiozitate. Spune-i unei femei o jumatate de propozitie si zi-i: „Restul iti spun maine.” S-o crezi tu. Nu te lasa pana cand nu afla tot. Curiozitatea asta a ei a facut-o sa se intoarca spre sarpe si cand sarpele a inceput sa o traga pe mulineta, femeia a vazut ca pomul este placut de privit, bun de mancat, ca sa deschida cuiva mintea. Si a ales moartea. Si-a exersat libertatea de a-si parasi locul si rolul pe care Dumnezeu i l-a dat. Ca ajutor potrivit, ar fi trebuit sa se intoarca si sa zica: „Hei barbatule, lasa elefantul. Hai si vorbeste cu sarpele.” Dar femeile nu fac lucrurile acestea. Femeile se vara in fata. Femeile au raspunsuri. Femeile iau initiativa. Noi barbatii, stam picior peste picior, zicem: „Du-te si fa.” Nu dragii mei, daca vrei sa-ti ajuti barbatul, sezi la locul tau, impige-l in fata. El este preotul in casa, capul familiei. Pune responsabilitatea pe umerii lui.

Observati, trasaturile pe care o femeie le are, intuitia aceea feminina, curiozitatea ei a fost folosita de sarpe si femeia a avut libertatea sa ii dea crezare. Dumnezeu i-a dat aceasta libertate. Asa se explica faptul ca ea a atras pe barbatul ei, dar el nu-i mai putin vinovat. Dumnezeu, la judecata, la chemat mai intai pe Adam, apoi pe Eva. „Unde esti Adame?” Pentru a-si putea implini slujba, Dumnezeu a dat femeii aceasta sensibilitate in lumea spirituala. Dar, ascultati surorilor:

Orice femeie are libertatea sa-si accepte sau nu rolul si locul hotarat de Dumnezeu: acela de ajutor potrivit.

Asa cum am provocat barbatii, curajul de a te da rob a lui Hristos, asa trebuie sa provoc femeile, curajul de a te da rob lui Hristos, de-a te aseza la locul pe care Dumnezeu ti l-a dat. Sarpele e un mincinos. Lumea asta este a lui. Tot ce cititi in ziare, tot ce vedeti la televizor, internet, sunt minciunile lui. Aveti impresia ca va veti implini daca veti ajunge presedintele Statelor Unite, sau politai, dirijand circulatia, in mijlocul drumului in Seattle. Nu-i adevarat. Singura implinire a noastra si a dvs. este sa ne asezam la locul si la rolul pe care Dumnezeu ni l-a dat.
Cine sunt si pentru ce am fost creata? Am fost creata ca sa fiu ajutor potrivit in lupta spirituala, care astazi nu-i mai mica ca si in Eden. Dimpotriva, se intarteste de la o zi la alta. Asta imi spune textul din Geneza 2. (30)

photo credit www.healthsite.com.au

Care este responsabilitatea mea principala?

Ar fi suficient sa raman langa textul din Geneza si sa va spun ca istoria biblica curge pe linia luptei spirituale. Caderea n-a venit pentru ca elefantii au intrat in straturile de ceapa sau de trandafiri in Eden si l-au suparat pe Dumnezeu. Caderea a venit in momentul in care omul i-a intors spatele lui Dumnezeu. Si femeia, in loc sa-i acopere spatele, dragii mei, i-a dat pumnalul pe la spate. Asa a venit caderea. Cu alte cuvinte, responsabilitatea principala a unei femei nu poate fi delegata- este sa vegheze, ca sotul ei sa stea la locul lui.

Dar, care-i locul sotului meu? Incolonat, dupa cine? Dumnezeu –> Hristos–> barbatul –> femeia. Nimeni nu ma poate simti mai repede ca sotia mea. M-am bucurat ca s-a pensionat, desi stiu ca-i place sa predea engleza, dar poate calatori cu mine. Si e ochi si urechi. Stiti de ce? Pentru ca Dumnezeu nu mi-a dat piese de armura pentr spate. Am coiful mantuirii, am sabia duhului, am scutul credintei, platosa neprihanirii, sunt incaltat cu ravna evangheliei, dar spatele mi-e complect descoperit. Si de aceea, Dumnezeu mi-a dat-o pe sotia mea. Restul e negociabil. Dragii mei, daca voi spalati vasele, sa va fie de bine. Daca voi spalati hainele, nu-i cadere din har. Mi-aduc aminte, in copilaria mea spuneam fratilor, n-aveam masina de spalat, mama si tata aveau 4 copii. Patru copii murdaresc o gramada de haine. Dimineata la ora 4 se sculau la bucatarie, inainte ca sa plece tata la servici si spalau hainele dis de dimineata si stateau de vorba unul cu altul. Niciodata nu m-am gandit ca asta la degradat pe tata. Orice, poate face un barbat. Dragii mei, nora mea a aflat de la o zi la alta ca are cancer, ultimul stadiu, in California. Poate o stiti pe Julie o parte din dvs. Un copil de 5 luni, fetita de 3 ani. Fiul meu a trebuit sa alapteze, a schimbe scutece, sa faca de mancare, sa fuga la servici, sa fuga la spital, toate lucrurile.. Nu m-am gandit niciodata ca-i mai putin barbat, daca le face.

Un singur lucru femeia nu poate delega, sa pazeasca spatele sotului ei. Asta nu o poate delega. Asta este rolul cel mai important al unei femei. Dati-mi voie sa va duc la urmatoarea intrebare:

3.Cum pot sa-mi implinesc acea misiune principala
pe care mi-a dat-o Dumnezeu?

1 Petru 3:1-6
Îndemnuri pentru soţii şi soţi

SupunereTot astfel, nevestelor, fiti supuse si voi barbatilor vostri; pentru ca, daca unii nu asculta Cuvintul, sa fie cistigati fara cuvint, prin purtarea nevestelor lor,
2 cind va vor vedea felul vostru de trai: curat si in temere.
3 Podoaba voastra sa nu fie podoaba de afara, care sta in impletitura parului, in purtarea de scule de aur sau in imbracarea hainelor,
4 ci sa fie omul ascuns al inimii, in curatia nepieritoare a unui duh blind si linistit, care este de mare pret inaintea lui Dumnezeu.
5 Astfel se impodobeau odinioara sfintele femei, care nadajduiau in Dumnezeu, si erau supuse barbatilor lor;
6 ca Sara, care asculta pe Avraam si-l numea „domnul ei.” Fiicele ei v-ati facut voi, daca faceti binele fara sa va temeti de ceva.

Dumnezeu nu ne-a creat pe noi ca sa ne petrecem vesnicia in iad. Ci Dumnezeu a creat iadul pentru diavolul si ingerii lui. Dar cand va veni judecata, imparatul va spune celor de la stanga Lui: „Duceti-va in focul cel vesnic, pregatit pentru diavolul si ingerii lui. De aia stiu ca iadul nu-i pentru noi. . Cu toate acestea, larga-i calea care duce la pierzare. Dar daca cititi cu atentie textul din Matei 4:1-11, Domnul Isus e in pustie. Spuneti-mi: Barbatul Hristos sau al doilea Adam a fost scutit de ispitire? Daca nici barbatul Hristos, al doilea Adam n-a fost scutit, eu voi fi scutit? Sotul tau va fi scutit? Copiii tai vor fi scutiti? O, nu.

Dragii mei, din pricina aceasta, daca ma gandesc la rostul meu ca femeie, ca sotie este ca sa implinesc aceasta lucrare pe care nimeni nu o poate face, sa ‘veghez asupra sufletului sotului meu’. Dar barbatii sunt dezamagiti de desertaciunea acestei lumi. Daca l-a vandut pe Dumnezeu pentru o femeie, dragii mei, un barbat e vulnerabil. Ce se intampla cand un barbat iese din rand prin neascultare de Hristos. 

Tot astfel, nevestelor, fiti supuse si voi barbatilor vostri; pentru ca, daca unii nu asculta Cuvintul, sa fie cistigati fara cuvint, prin purtarea nevestelor lor, 2 cind va vor vedea felul vostru de trai: curat si in temere. Grea misiune pentru o femeie. Arma unei femeie este strasna care picura. Dragii mei, niciunui barbat nu-i place sa fie batut la cap. Si uitati-va ce spune textul. Vrei sa-ti castigi barbatul? Daca unii au iesit din cuvat, de pe urmele lui Hristos, pentru ca i-a inghitit desertaciunea sa fie castigati „fara cuvant, prin purtarea nevestelor lor, cand va vor vedea felul vostru de trai: curat si in temere.” Nu va intrebati barbatii cum trebuie sa fiti supuse. Nu-i treaba lor sa spuna. Observati, comparatia este cu Domnul Isus Hristos. Dupa cum Hristos –> tot astfel nevestelor. Dimineata veti vedea Dupa cum Hristos –> tot astfel sotilor (se refera la urmatoarea sesiune #6 care urmeaza). Cu alte cuvinte, noi nu ne spunem unii altora ce avem de facut. Hristos ne spune la amandoi ce avem de facut.

Deci, nu sotul spune sotiei cum sa se supuna, ci Hristos, prin propriul Sau exemplu. Si asta aduce usurare, pentru ca stim ca Domnul Isus Hristos nu ne vrea raul. El a platit cu viata Lui pentru pacatele tale. 38:13 Dupa cum Hristos a suferit pentru voi, v-a lasat o pilda sa calcam pe urmele Lui. N-a facut pacat si in gura Lui nu s-a gasit viclesug, [iar] cand era batjocorit, nu raspundea cu batjocuri si cand era chinuit, nu ameninta, ci se supunea dreptului Judecator… Am spus ‘a te supune’ inseamna a face tot ce iti sta in putinta sa intelegi si sa implinesti locul si rolul in care te-a pus Dumnezeu. Observati: Dupa cum Hristos s-a supus dreptului Judecator, tot astfel, nevestelor, fiti si voi supuse dreptului Judecator. Cand te asezi la locul tau, imbucuri inima lui Dumnezeu. Cu alte cuvinte, se uita Dumnezeu la tine si te vede ca pe fiica Lui preaiubita, pentru ca L-ai acceptat ca autoritate ultima. Hristos s-a supus dreptului Judecator, intrand in planurile Acestuia. Filipeni 2:6-11

6 El, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuş n’a crezut ca un lucru de apucat să fie deopotrivă cu Dumnezeu,
7 ci S’a desbrăcat pe sine însuş şi a luat un chip de rob, făcîndu-Se asemenea oamenilor.
8 La înfăţişare a fost găsit ca un om, S’a smerit şi S’a făcut ascultător pînă la moarte, şi încă moarte de cruce.
9 Deaceea şi Dumnezeu L -a înălţat nespus de mult, şi I -a dat Numele, care este mai pe sus de orice nume;
10 pentruca, în Numele lui Isus, să se plece orice genunchi al celor din ceruri, de pe pămînt şi de supt pămînt,
11 şi orice limbă să mărturisească, spre slava lui Dumnezeu Tatăl, că Isus Hristos este Domnul.

Supunere 2Spuneti-mi, supunerea L-a degradat pe Domnul Isus, sau L-a inaltat pe Domnul Isus? Vers. 9 – Deaceea şi Dumnezeu L -a înălţat nespus de mult. In imparatia lui Dumnezeu, cel ce se smereste, v-a fi inaltat. Dragii mei, supunerea nu degradeaza, supunerea innobileaza, pentru ca supunerea te aduce in locul ascultarii de Dumnezeu si Dumnezeu rasplateste ascultarea si pedepseste neascultarea. Sfidati societatea in care traim. Nu place cuvantul acesta. Credeti-L pe Dumnezeu. Supunerea nu inseamna renuntare, ci implicare, intrare in lupta, in vederea castigarii unei biruinte (intr-o batalie spirituala). 1 Petru 2:25  Caci erati ca niste oi ratacite. Dar acum v-ati intors la Pastorul si Episcopul sufletelor voastre. Uitati-va ce a realizat supunerea lui Hristos. Ce realizeaza, sau ce trebuie sa realizeze supunerea unei femei? 1 Petru 3:1 Tot astfel, nevestelor, fiti supuse si voi barbatilor vostri; pentru ca, daca unii nu asculta Cuvintul, sa fie cistigati fara cuvint, prin purtarea nevestelor lor, Supunerea inseamna o intrare in lupta, dar nu cu armele firii pamantesti, ci cu ale Duhului. Dragii mei, nu fiti ca putregaia in oase, ca strasina care picura.Nu realizati absolut nimica.

Noi avem un om din launtru si un om din afara. Spuneti-mi, care dintre cei doi e imbracat? Si unul si altul. Ce-i mai greu de imbracat? Omul din afara sau omul din launtru? Uitati-va atenti la contrastul pe care-l creeaza 1 Petru 3:3-6

3 Podoaba voastra sa nu fie podoaba de afara, care sta in impletitura parului, in purtarea de scule de aur sau in imbracarea hainelor,
4 ci sa fie omul ascuns al inimii, in curatia nepieritoare a unui duh blind si linistit, care este de mare pret inaintea lui Dumnezeu.
5 Astfel se impodobeau odinioara sfintele femei, care nadajduiau in Dumnezeu, si erau supuse barbatilor lor;
6 ca Sara, care asculta pe Avraam si-l numea „domnul ei.” Fiicele ei v-ati facut voi, daca faceti binele fara sa va temeti de ceva.

Podoaba voastra, deci, sa nu fie asta, ci sa fie asta. ‘Podoaba voastra sa nu fie podoaba de afara, care sta in impletitura parului, in purtarea de scule de aur sau in imbracarea hainelor’ Toate astea le realizezi in jumate de ora daca le ai bani, la un coafor bun si la o pravalie cu haine luxoase- ‘ci sa fie omul ascuns al inimii, in curatia nepieritoare a unui duh blind si linistit, care este de mare pret inaintea lui Dumnezeu’. Ca sa castigi biruinta: Fa nu  asa, ci fa asa- spuneti-mi pe care din cele doua ati pune accentul? Daca zis: „Nu fa asa!” Ma multumesc doar cu atata. Nu fac asa. Am castigat biruinta? Nu, nu. E numai jumatate din lucruri. Textul spune: Nu fa asa, ci fa asa. Cu alte cuvinte, cum castigi biruinta in lupta pentru sotul tau?  Scriptura spune ca biruinta nu atarna de ceea ce porti pe tine, ci de ceea ce porti in tine. Un duh bland si linistit, care este de mare pret inaintea lui Dumnezeu.

Ce inseamna sa te supui cuiva?

Efeseni 5:22-24 –
22 Nevestelor, fiţi supuse bărbaţilor voştri ca Domnului;
23 căci bărbatul este capul nevestei, după cum şi Hristos este capul Bisericii, El, Mîntuitorul trupului.
24 Şi după cum Biserica este supusă lui Hristos, tot aşa şi nevestele să fie supuse bărbaţilor lor în toate lucrurile.

Cum este supusa Biserica lui Hristos? Galateni 2:20 Am fost răstignit împreună cu Hristos, şi trăiesc… dar nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine. Şi viaţa, pe care o trăiesc acum în trup, o trăiesc în credinţa în Fiul lui Dumnezeu, care m’a iubit şi S’a dat pe Sine însuş pentru mine. Biserica este supusa lui Hristos in masura in care se aliniaza cu tot ce are la implinirea planurilor Lui Hristos. Dar Biserica e formata din barbati si femei, din soti si sotii, din parinti si copii. Cu alte cuvinte, femeia se supune barbatului, cand alaturi de sotul ei, [si] ca Biserica lui Hristos, familia, ca si celula de baza a bisericii intra in planurile Domnului Isus Hristos.

A te supune inseamna a te alinia de buna voie dupa cineva, spre a participa cu intreaga fiinta la implinirea planurilor acestuia. Ori, cei doi devin un singur trup si, ca ‘un trup’ intra in bataliile lui Hristos. Observati, Scriptura spune: „Noi avem de dat o batalie de largit a Imparatiei lui Dumnezeu, prin copiii nostri, prin vecinii nostri, si aici, sotul si sotia se aliniaza dupa Hristos si impreuna lupta si dau batalia aceasta. Facand parte din Biserica, familia crestina se aliniaza si ea la implinirea planurilor lui Hristos. Familia are o singura datorie, sa faca ce a facut ap. Pavel: „Nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste prin mine.” Sotia crestina, fiind ajutor potrivit sotului ei, se aliniaza si ea la implinirea lucrarii Domnului Isus Hristos, supunandu-se sotului ei ca Domnului.

Barbatilor: Oare este tot una cui te supui? E foarte greu sa te supui unui barbat daca nu este in Hristos, daca este un betiv, unul care in afara de iadul, nu aduce nimic in casa, in toate aceste discutii trebuie sa aiba o femeie [supunere] in Hristos. Vreau sa inchei cu cateva trasaturi pe care le-am scos din textul din Corinteni.

Barbatul in lumina lui 1 Corinteni 11:1-16

  • Il are pe Hristos ca CAP sau autoritate
  • Este implicat in bataliile cerului
  • Il cunoaste pe Hristos si calca pe urmele Lui hotarat si fara indoieli
  • Are o lucrare atat de importanta incat se merita sa-i fii ajutor potrivit
  • Este atat de implicat in planul lui Dumnezeu incat este atacat si ravnit de ingerii intunericului
  • Este constient ca trebuie sa fie vegheat si sa vegheze la randul sau asupra sotiei lui

Spuneti surorilor, este greu sa va supuneti unui astfel de barbat? Nu. Dar daca ati face ceva ca sa aveti un astfel de barbat? Ati plati pretul? Noi, cum consiliem multe familii, dragii mei, vedem tragediile din familiile crestine. Eu cred ca atunci cand iti accepti locul si rolul, Il ai pe Dumnezeu de partea ta. Si de aceea, Pavel se roaga si as incheia cu lucrul acesta. Pavel spune: „Doamne, deschide ochii mintii si a inimii sa priceapa 3 lucruri:

  1. La ce i-ai chemat
  2. Ce se intampla cand merg constienti si consecvent in directia respectiva, care-i bogatia slavei mostenirii Tale
  3. Si ajuta-i sa priceapa ca nu sunt singuri. Nemarginita marime a puterii lui Dumnezeu este de partea ta.

Cand ti-ai acceptat locul si rolul care ti l-a dat Dumnezeu

25 ianuarie 2014

Din Seria Slujirea in Familia Crestina

Fratii de la Toflea – Te-am vazut in orice floare (De 1 martie) ♪ ♥ ♫◦° °◦°°◦

/:Te-am văzut în orice floare, în orice miros plăcut,
Eu Îţi admiram splendoarea, însă nu te-am cunoscut.:/

/:Azi mă-nchin în faţa Ta, Ţie îţi dau inima !
Tu Eşti Domn, în veci domneşti,
Peste vreme-acelaşi Eşti.:/

/:Te-am văzut în orice ploaie, orice vuiet, fulger, vânt,
Eu Îţi admiram puterea, însă nu Te-am cunoscut.:/

/:Te-am văzut murind pe cruce, între doi tâlhari, Isus,
Tu imi dăruiai iubirea, însă nu Te-am cunoscut.:/

Fraţii de la Toflea – Te-am văzut in orice floare
Producator – Grupul Rugul aprins – Toflea
Voci – Gheorghiu Florin George Vartes Iosup Ion Dinca Vasile
Aranj. orchestral – Arman Ludovic
Inregistrare – Studio Amos – Arman Ludovic
VIDEO by Ostafie Razvan Versuri http://www.resursecrestine.ro

Imn crestin al primaverii – A SPRING song Look at the world (John Rutter) The Cambridge Singers (De 1 mar tie) ♪ ♥ ♫◦° °◦°°◦

Photo credit – boxdogbikes.tumblr.com

Look at the world – Priveste lumea

Look at the world, everything all around us
Look at the world and marvel every day.
Look at the world: so many joys and wonders,
So many miracles along our way.

Chorus:
Praise to Thee, O Lord for all creation.
Give us thankful hearts that we may see
All the gifts we share, and every blessing,
All things come of Thee.

Look at the earth bringing forth fruit and flower,
Look at the sky the sunshine and the rain.
Look at the hills, look at the trees and mountains,
Valley and flowing river, field and plain.
(Repeat Chorus)

Think of the spring, think of the warmth of summer,
Bringing the harvest before winter’s cold.
Everything grows, everything has a season,
Till it is gathered to the Father’s fold:
(Repeat Chorus)

Every good gift, all that we need and cherish,
Comes from the Lord in token of His love.
We are His hands, stewards of all His bounty
His is the earth and His the heavens above.

(Repeat Chorus)
All things come of Thee!

Lyrics and VIDEO by Arendientje

Nelu Muresan – Intrati pe poarta cea stramta – Evanghelizare Rugul Aprins Toflea 27 Februarie 2014

Nelu Muresan Toflea 14Text:
Matei 7:13-14

Intraţi pe poarta cea strîmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare, şi mulţi sînt ceice intră pe ea. 14 Dar strîmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viaţă, şi puţini sînt ceice o află.

copyright © http://predic.ro – Hrana ta zilnica! –

Înregistrare LIVE
Predica incepe la minutul 1:17:00 (77:00 min)

Justificat prin sângele lui Isus Hristos – Justified through the blood of Christ

Numai sangele lui Isus photo credit hisdaughter02.blogspot.com

1 Ioan 1:7  
Dar dacă umblăm în lumină, după cum El însuş este în lumină,
avem părtăşie unii cu alţii; şi sîngele lui Isus Hristos,
Fiul Lui, ne curăţeşte de orice păcat.

Sângele lui Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, ne curăţă de orice păcat. Sângele ne curăţă de păcat. 1 Ioan 1:7. Ce înseamnă asta? Înseamnă că justificarea se face pe baza unei răscumpărări care a fost plătită. Justificarea este aplicată cuiva în baza satisfacerii dreptăţii. Cu alte cuvinte: când Dumnezeu justifică o persoană, El nu priveşte la ce este în acea persoană. El priveşte la ceea ce a fost făcut pentru acea persoană. El priveşte la sângele lui Isus Hristos. Ce reprezintă sângele acesta? Reprezintă faptul că El, prin moartea Sa pe cruce, a plătit pentru păcatul meu. Mi-a purtat păcatul, în trupul Său, pe lemn. Deci sunt justificat prin sângele Său.

Cu alte cuvinte, Dumnezeu nu justifică un om pe baza a nimic din sine însuşi. Poate spui: “Ei, ştiam asta.” Dar acest fapt are foarte multe implicaţii. În special, El nu justifică un om datorită faptului că omul este, în vreun fel, evlavios. Ce scrie în Roamni 4:5? Dumnezeu justifică pe cel neevlavios! El justifică numai oameni neevlavioşi. De exemplu, un om vine suspinând, îi pare rău de păcatele sale, dar pocăinţa nu achită nici o frântură din păcat. Să presupunem că un criminal vine înaintea judecătorului. El a comis multe crime, dar îi pare foarte, foarte rău. Spune judecătorul: “Vina ta a fost achitată deplin pentru că îţi pare rău.”? Nu! Nu achită nimic. Pocăinţa, pocăinţa ta [nu achită păcatul]. Sunt mulţi oamenii care se uită la cât de rău le pare, ca să vadă dacă este suficient pentru a plăti pentru păcatele lor. Pocăinţa nu va plăti pentru păcatele tale. “Să tot curgă lacrimile mele, iar zelul meu să nu aibă odihnă. Pentru păcat nimic nu poate plăti, Tu trebuie să mântuieşti, doar Tu.” Deci, justificarea nu e datorată pocăinţei. Dumnezeu nu justifică un om pe baza pocăinţei sale. Deasemnea, El nu ne justifică datorită credinţei noastre. Dumnezeu nu spune, după ce priveşte la cineva: “Omul acesta are multă credinţă. Îl voi justifica.” Nu. El nu priveşte la credinţă. Credinţa nu poate plăti pentru păcat! Nu ajută cu nimic în achitarea păcatelor tale. Doar sângele lui Isus poate plăti pentru păcatele noastre. Justificarea se bazează pe sângele lui Hristos.

Aceasta explică cum poate cineva avea o credinţă aşa mică şi totuşi să fie justificat. Atât timp cât este o credinţă adevărată. Să vă dau un exemplu. Un pod traversează o prăpastie. E o prăpastie chiar aici. Am un pod care traversează această prăpastie, dar este un pod foarte fragil. Şi aici am un pod care traversează prăpastia şi este un pod foarte rezistent. Dacă cineva ar ajunge aici şi ar avea mare încredere în podul fragil; ar fi plin de credinţă: ‘Acel pod mă va susţine!’ Vedeţi, majoritatea oamenilor şi-au pus încrederea în câte un pod fragil. Deci, plin de credinţă şi încredere, el păşeşte pe acel pod fragil. Ce se întâmplă? Se prăbuşeşte. Dar dacă o persoană ajunge la acest pod foarte rezistent, şi are o credinţă foarte slabă în acel pod rezistent; dar suficientă credinţă pentru a-l face să calce pe pod. Deci, cu teamă şi cutremur, el păşeşte pe pod. Credinţa lui, sau lipsa lui de credinţă, nu are de-a face cu faptul că podul îl susţine sau nu. Nu e vorba de cât de tare este credinţa ta, ci contează cât de puternic e sângele lui Isus Hristos. Dacă azi îţi laşi cu totul viaţa în mâna lui Hristos, cu puţina ta credinţă, sângele şi neprihănirea Lui sunt infinit de puternice pentru a te păzi de căderea în prăpastie. Înţelegi? Pentru că nu eşti justificat în baza credinţei tale. Eşti justificat în baza sângelui lui Hristos şi a neprihănirii Sale, aceasta e ideea. Cineva i-a spus lui Hudson Taylor: “Tu eşti un om cu o mare credinţă.” Dar el a spus: “Nu, eu sunt un om cu puţină credinţă într-un Dumnezeu foarte mare.” Asta e diferenţa.

justified through Christ

Gândiţi-vă la Paşte. Vă amintiţi că la primul Paşte evreii au pus sângele pe uşiorii uşii? Aşa că sângele era afară, pe uşiorii uşii, iar cel dinăuntrul casei, probabil că era speriat de moarte. Aude strigătele egiptenilor care mor iar el este înăuntru, plin de teamă şi cutremur. Dumnezeu se apropie şi spune: “Când voi vedea credinţa şi încrederea ta, voi trece pe lângă tine.” Aşa a spus? Nu, El a spus: “Când voi vedea sângele, voi trece pe lângă tine.” Nu conta dacă cel dinăuntru era speriat de moarte, dacă sângele era pe uşiori, aceasta conta. Aceasta este singura problemă. Te încrezi tu în neprihănirea lui Hristos? Este sângele pe ‘uşiorii’ tăi? Nu se ţine cont de ceea ce faci, de performanţa ta, ci se ia în calcul neprihănirea Lui. Acesta este un lucru uimitor.

În urmă cu 100 de ani, trăia un evanghelist scoţian, James McKendrick. El povestea despre un păcătos binecunoscut, unul din cei mai ticăloşi păcătoşi din zonă şi din întreg ţinutul. Cred că se numea George Mays; şi el s-a pocăit. McKendrick a continuat să predice, iar după un an sau doi l-a văzut din nou pe George. George era foarte trist, era într-o depresie; avea capul plecat, era nefericit. I-a spus: “George, ce s-a întâmplat?” El a răspuns: “Nu mă mai simt acum cum mă simţeam când am devenit creştin. Nu mai simt aşa acum.” Şi James McKendrick i-a spus: “George, vreau să te întreb ceva: Câţi bani ai în buzunar?” El a răspuns: “Păi, am un şiling.” James a spus: “Să te mai întreb ceva: Când te simţi foarte bine, cât valorează şilingul tău?” George a spus: “Valorează un şiling.” James l-a întrebat: “Dar dacă te simţi foarte rău valorează mai puţin de atât?” El a răspuns: “Nu, valorează tot un şiling.” Încerc să vă ajut să înţelegeţi că sunteţi justificaţi prin ceva exterior vouă. Sunteţi justificaţi prin sângele lui Hristos, iar acest fapt nu se schimbă de pe o zi pe alta. Nu contează ce simţi tu. Sângele şi neprihănirea Lui sunt absolut perfecte şi pline de putere pentru a mă justifica înaintea lui Dumnezeu. Nu contează cum mă descurc într-o anumită zi, nu are legătură cu asta. E consecinţa a ceea ce Hristos este şi ceea ce El a făcut pentru poporul Său.

Dacă ai fost vreodată la ocean, ai văzut câteva din acele vase masive care navighează pe ocean. Nişte vase ancorau; poate priveai la unele din acele vase de luptă, ale căror ancore sunt uriaşe. Ce beneficiu le-ar fi adus existenţa acelei ancore înăuntrul vasului? Aruncă-ţi ancora în cală. Nu va folosi la nimic, nu-i aşa? Trebuie ca ancora să fie în exteriorul tău. Încrederea ta trebuie să o iei de la Hristos şi ceea ce este El. Trebuie să fii ancorat în El şi nu în tine însuţi, privind la tine. Aruncă-ţi ancora în exteriorul vasului.

de Charles Leiter în 2014-02-25 Illbehonest.com

John Piper – Passion 2014 – A Radical Revelation of the Cross: The Sovereignty of God and the Sacrifice of Jesus

http://www.desiringgod.org/ VIDEO by Desiring God

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari