Samy Tuțac – Nu abandonez lupta pentru Familie, dar nici iluzii nu-mi fac. Există câteva realități dureroase care trebuie spuse după ultimele mișcări din zona politicului…

Nu abandonez lupta pentru Familie, dar nici iluzii nu-mi fac. Există câteva realități dureroase care trebuie spuse după ultimele mișcări din zona politicului…

1. Am impresia că cei mai mulți dintre susținătorii referendumului au obosit înainte de a se da efectiv startul pentru referendum. Înțeleg că nu toți putem scrie sau lansa mesaje, dar cel puțin putem multiplica mesajele celor din prima linie. De asemenea, putem să-i susținem în rugăciune pe cei implicați direct și care sunt ținta celor care nu văd cu ochi buni acest demers democratic și constituțional. Atenție, principalii vectori de mesaj sunt adesea atacați prin diverși nefericiți din interior, oameni cu suflet mic și pretenții mari, prinși în diverse mreje precum Iuda Iscarioteanul. Dumnezeu să-i ierte!

2. Sunt dezamăgit de politicienii care, la fel ca Pilat din Pont, se eschivează și aruncă cărbunii aprinși de la unii la alții. Adesea fac intenționat legi strâmbe, special pentru a fi atacate de opoziție, iar în felul acesta și unii și alții tergiversează cu bună știință demararea referendumului. Mai mult, se folosesc de referendum ca să-și plătească polițe unii altora, sau să lovească în independența justiției. Dacă aș putea să-l influențez pe președintele Iohannis, i-aș sugera să declanșeze referendumul pentru familie&justiție în aceeași zi. Ar avea cvorum asigurat și ar da ocazia poporului român să se exprime liber pe ambele teme. Nu ar fi nici un fel de surprize, doar unii politicieni se vor trezi în istorie, iar președintele cu al doilea mandat.

3. Nu agreez abordările pline de ură sau bășcălie la adresa minorităților sexuale ale unor creștini declarați. Acești oameni au nevoie de compasiune, rugăciune și de mesaje clare că ceea ce fac este păcat, dar nu de bătaie de joc. Ei trebuie să audă Evanghelia eliberatoare a harului lui Dumnezeu și să cunoască consecințele unei vieți trăită în păcat. Drama lor este folosită de câțiva activiști gălăgioși care sunt gata să facă orice pentru bani. Aceștia sunt plini de obrăznicie, manipulativi și dezinformează la greu și merită să fie puși la punct, dar cu tact și înțelepciune duhovnicească.

4. Majoritatea susținătorilor familiei nu realizează că adevărata provocare va începe din ziua când referendumul va fi declanșat. Atunci nu va fi suficient să dăm mesaje mobilizatoare pe facebook sau prin alte mijloace media. Atunci susținerea în rugăciune va fi vitală, dar nu suficientă. Atunci fiecare din cei trei milioane de semnatari ai inițiativei de modificare a Constituției trebuie să coboare în lumea reală și să convingă alte cinci persoane să vină la referendum și să voteze în favoarea familiei. Vom avea la dispoziție doar câteva săptămâni, iar în ziua votului nimeni nu are voie să lipsească sau să doarmă. Dumnezeu să se îndure de națiunea noastră și să nu ne facă după păcatele noastre!

Samy Tuțac

Misionar în Africa din dragoste pentru copii

„Două zile după ce mi-am predat viața Domnului, acest predicator mi-a profețit la amvon. M-am înfuriat. El mi-a spus că voi merge în Africa. Eu nu voiam să merg în Africa. Ziceam că sunt alb, ce să caut în Africa? Apoi, mi-a spus că voi intra în război. M-am înfuriat așa de tare, încât voiam să îl bat măr pe acel predicator. Am ieșit din biserică, căci nu puteam să îl bat în biserică, și l-am așteptat afară. Eram gata să-l bat. Nu am să uit niciodată….

Ce faci când Dumnezeu te cheamă să slujești într-un loc unde nu vrei să mergi? În 1988, Sam Childers s-a confruntat cu această decizie dificilă. La scurt timp după ce Sam a devenit creștin, un predicator i-a profețit că va pleca într-o țară îndepărtată unde se va confrunta cu pericole. După 20 de ani, Sam reflectă asupra chemării și a lucrării sale de slujire care este activă și în prezent.

„Două zile după ce mi-am predat viața Domnului, acest predicator mi-a profețit la amvon. M-am înfuriat. El mi-a spus că voi merge în Africa. Eu nu voiam să merg în Africa. Ziceam că sunt alb, ce să caut în Africa? Apoi, mi-a spus că voi intra în război. M-am înfuriat așa de tare, încât voiam să îl bat măr pe acel predicator. Am ieșit din biserică, căci nu puteam să îl bat în biserică, și l-am așteptat afară. Eram gata să-l bat. Nu am să uit niciodată. Am început să îi zic să nu-mi mai spună că voi merge în Africa. El s-a uitat la mine și, zâmbind, a spus: „Vom vedea.” Asta s-a întâmplat în iunie 1992.

În toamna anului 1998 am ajuns în Sudan, Africa. Acum sunt un misionar cu normă întreagă. Locuiesc în Africa de 22 de ani. Am avut toate motivele să nu slujesc ca misionar. Aveam o companie de construcții de succes, 17 case și 8 magazine. Aveam totul în viață. Îmi planificasem deja viața. Aveam un plan. Plănuiam să mă pensionez la vârsta de 50 de ani, să mă relaxez.

Deodată, Dumnezeu m-a chemat să slujesc. Mi-a dat viața peste cap. Mi-am pierdut visul. Însă, de-a lungul anilor am avut parte de o experiență minunată. Acea chemare a devenit visul meu. Acum nu îmi pot imagina să trăiesc altfel. Am o firmă care construiește motociclete în SUA. Oamenii vin din întreaga lume. Am o clădire frumoasă de birouri și o firmă care construiește motociclete. Oamenii se întreabă de ce trăiesc în Africa. Muncitorii mei spun: „Voi nu vedeți fețele pe care le vede el.” Îmi place munca mea. Îmi place să ajut copiii. Inițial am avut un orfelinat, acum avem șapte și vom mai construi și altele. Zilnic, distribuim 12.000 de mese. Am construit șapte școli de-a lungul anilor. Acum mai construim o școală. Nu pot să îmi imaginez o viață diferită de cea pe care o duc acum.” a spus Sam Childers.
Stire difuzata in emisiunea Mapamond creștin 717. Ultimele știri creștine – http://alfaomega.tv/stiri

Zeci de mii de croați au manifestat la Zagreb împotriva Convenției de la Istanbul

Cititi – Mii de demonstranți au protestat pașnic la Kiev împotriva „dictaturii homosexuale”, cerând sistarea măsurilor de introducere în Ucraina a prevederilor Convenției de la Istanbul

Sâmbătă, 24 martie 2018, zeci de mii de persoane (40.000 conform organizatorilor) au protestat pe străzile din Zagreb, capitala Croației, față de decizia guvernului croat de a trimite Parlamentului spre ratificare un document european controversat.

Este vorba despre „Convenția Consiliului Europei privind prevenirea violenței împotriva femeilor și a violenței în familie și combaterea acestor fenomene“, cunoscută și sub numele de Convenția de la Istanbul. Aceasta prezintă genul ca simplu construct social, fără legătură cu sexul biologic, și cere măsuri de educare a populației pentru acceptarea acestei redefiniri.

Marșul a fost organizat de inițiativa civilă „Croația împotriva Convenției de la Istanbul”, formată din mai multe organizații civice, și susținut de Conferința Episcopală Croată, care și-a exprimat în repetate rânduri poziția cu privire la Convenția de la Istanbul.

Cu ocazia mitingului, Arhiepiscopia Catolică de Zagreb a făcut publică o declarație în care se spune:

„Credincioșii sunt chemați să depună mărturie în mod public cu privire la identitatea lor creștină, mai ales când este vorba de chestiuni morale fundamentale legate de individ, familie și societate în ansamblu. În acest sens, reafirmăm că Arhidieceza Zagreb, ca o instituție a Bisericii Catolice condusă de Papa Francisc, susține toate eforturile credincioșilor de a construi o societate justă și de a proteja demnitatea umană a fiecărui bărbat și femeie și familia – celula de bază a societății și a Bisericii”.

SURSA – STIRI PENTRU VIATA

Aurel Gheorghe – ”Fericita noastră nădejde” – Răpirea Bisericii

Aurel Gheorghe – ”Fericita noastră nădejde” – Răpirea Bisericii

Prezentarea cărții, făcută la Viena, în luna martie 2018.

Căci harul lui Dumnezeu, care aduce mântuire pentru toţi oamenii, a fost arătat
şi ne învaţă s-o rupem cu păgânătatea şi cu poftele lumeşti
şi să trăim în veacul de acum cu cumpătare, dreptate şi evlavie,
aşteptând fericita noastră nădejde şi arătarea slavei
marelui nostru Dumnezeu şi Mântuitor Isus Hristos.”
(Tit 2:11-13)

Revitalizarea Lucrarii de Tineret in Bisericile Contemporane

Revitalizarea Lucrarii de Tineret in Bisericile Contemporane

Curtea Constituțională a României discută pe 3 mai sesizarea privind proiectul de modificare a Legii referendumului

Curtea Constituțională a României urmează să ia în discuție pe 3 mai sesizarea privind proiectul de modificare a Legii referendumului, informează Agerpres.
USR anunța pe 4 aprilie că, împreună cu PNL și PMP, va sesiza, din nou, Curtea Constituțională cu privire la proiectul care modifică Legea referendumului.
În opinia USR, PSD manipulează opinia publică și folosește pretextul inițiativei cetățenești de modificare a Constituției pentru redefinirea familiei ca să adopte un proiect de lege care elimină din prerogativele președintelui României.
„Să fie foarte clar: PSD folosește pretextul inițiativei cetățenilor privind modificarea Constituției în chestiunea reglementării familiei pentru a modifica legea referendumului, care era o lege foarte corectă din punctul nostru de vedere, și pentru a mai tăia din atribuțiile președintelui. Unul din mecanismele pe care de un an și jumătate le servește PSD este acela de a slăbi toate celelalte instituții în speranța că prin Guvern și Parlament se va putea merge spre modul de guvernare din Polonia și Ungaria. Practic, este un atac la statul de drept folosindu-se chestiunea referendumului pentru familie”, declara președintele USR, Dan Barna.
„Textul pe care l-a votat Senatul și care a fost propus spre adoptare și în Camera Deputaților este, așa cum a remarcat și președintele României, unul neclar și elaborat defectuos. Este de neacceptat să votăm astfel de texte în Parlamentul României, pentru că ele vor fi folosite pentru toate referendumurile ce se vor organiza în viitor”, a explicat și deputatul USR Stelian Ion.
La finalul anului trecut, PNL și USR au mai sesizat Curtea Constituțională cu privire la acest proiect de lege care inițial propunea ca data organizării unui referendum pentru revizuirea Constituției să fie stabilită de Guvern. Sesizarea a fost admisă cu unanimitate, iar proiectul s-a întors în Parlament pentru a fi pus în acord cu decizia CCR, după care trimis pentru promulgare către președinte, care a solicitat reexaminarea lui.
Află mai mult – ACTIVE NEWS

Egipt – Sângele fiului pe pieptul tatălui

Sânge martiric pe veșmântul preoțesc. Sângele fiului pe pieptul tatălui. În imagine este un slujitor de la una dintre cele două biserici atacate ieri în Tanta, Egipt. Una dintre victime este chiar fiul său Bishoy. Dumnezeu să-l întărească! Rugați-vă pentru Egipt! (TrinitasTV)

Atac terorist de Paște în Pakistan, o familie creștină a fost ucisă

O unitate de teroriști a Statului Islamic a ucis o familie creștină în Pakistan, în duminica Paștelui. Familia compusă din patru membri a mers să își viziteze rudele când niște oameni înarmați pe motociclete au deschis focul și i-au ucis pe toți.

Nu mult după acest incident, Statul Islamic a revendicat atentatul. Legislatorii Pakistanului au cerut să se pună capăt persecuției creștinilor.

„Ieri am sărbătorit Paștele. Frații și surorile noastre și-au vizitat socrii de Paște. O oră mai târziu, au fost atacați și uciși. Ne-am săturat! E timpul să ne opunem acestor teroriști și criminali” a spus Khalil Jorge Bhutto – legislator din Pakistan.

Creștinii sunt adesea ținta unor numeroase atacuri ale islamiștilor din această țară predominant musulmană.

Stire difuzata in emisiunea Mapamond creștin 717. Ultimele știri creștine – http://alfaomega.tv/stiri

Fox News – ISIS claims Easter Monday killing of Christian family

Pastorul american ținut după gratii de 500 de zile continuă să slujească și în închisoare și vorbește despre credința lui în Isus Hristos

Isaia 41:10 – 10 Nu te teme, căci Eu sunt cu tine; nu te uita cu îngrijorare, căci Eu sunt Dumnezeul tău; Eu te întăresc, tot Eu îţi vin în ajutor. Eu te sprijin cu dreapta Mea biruitoare.’

Pastorul american ținut după gratii de 500 de zile continuă să slujească și în închisoare….

Turcia a ținut după gratii un pastor american mai bine de 500 de zile. O acuzație l-ar putea condamna pe Andrew Brunson la închisoare pe viață. Ne rugăm să fie eliberat. Corespondentul din Orientul Mijlociu, Chris Mitchell, vine cu detalii.

Dosarul acuzației cuprinde 62 de pagini și îl acuză pe Andrew Brunson de spionaj militar, pretinzând că ar aparține unui grup terorist înarmat. Procurorii vor să-i dea 35 de ani de închisoare pastorului de 50 de ani.

Pe scurt, Turcia socotește convertirea ca fiind terorism. Nu au nicio dovadă că pastorul Brunson ar fi comis vreun delict. Faptul că el e creștin și pastor, pentru ei înseamnă terorism. Acestea sunt faptele comise.

Centrul American pentru Lege și Justiție îl reprezintă în instanță pe Brunson ,care a slujit ca pastor în Turcia fără niciun incident timp de 23 de ani.
După lovitura de stat eșuată în 2016, președintele turc Recep Erdoğan a înlăturat mulți oponenți politici.
Pastorul Brunson a fost unul din creștinii prinși în aceste arestări. Majoritatea pastorilor creștini au fost deportați, nu însă și pastorul Brunson.

Anul trecut Erdogan s-a oferit să-l dea pe Bruson în schimbul liderului turc exilat, Fethullah Gulen. Se presupune că Gulen ar fi organizat lovitura de stat. Mulți îl văd pe Brunson ca pe un pion în confruntarea politică cu mize mari între SUA și Turcia. În 2016, Casa Albă a anunțat că președintele

Donald Trump și vicepreședintele Pence au adus vorba de situația critică a pastorului Brunson de trei ori în cadrul întâlnirii avute cu președintele Turciei.
Este o situație fără precedent faptul că președintele Statelor Unite aduce în discuție această problemă de fiecare dată când discută cu președintele Turciei.

Între timp, Brunson are de suferit într-o închisoare turcească, lipsind la evenimente majore precum absolvirea școlii și, anul trecut, nunta fiicei sale. Într-o scrisoare recentă către soția sa, el și-a deschis inima. „Sunt tare descurajat. Rugați-vă pentru mine. Vă iubesc și nu reușesc să mă împac cu gândul că voi îmbătrâni în acest loc fără să vă am alături.”

„Mai mult ca orice, cred că trebuie să ne rugăm ca, în tot acest șuvoi, în toată această dramă, el să poată rămâne tare și în credință. Mai mult, să ne rugăm să primească pacea lui Dumnezeu în fiecare zi.” a spsu un slujitor creștin anonim.

Acest slujitor creștin, a cărei identitate a fost ascunsă din motive de securitate, spune că Brunson continuă să slujească și în închisoare și vorbește despre credința lui în Isus Hristos. El a adăugat: „Am reușit să vorbesc cu cineva de la biserica noastră care a fost în aceeași închisoare cu el și a spus că acest bărbat american vorbește încontinuu despre credința sa.”

Aproape jumătate de milion de oameni au semnat o petiție pentru eliberarea pastorului Brunson.
Dacă aceasta e o confruntare la nivel geopolitic, cazul lui Brunson trece dincolo de politică, asemenea apostolului Pavel când era în temniță.

„Desigur, nu e vorba doar despre el ci și despre lucrarea Domnului din Turcia și a ceea ce se întâmplă în Orientul Mijlociu. Până la urmă e la mijloc nu numai el, ci tot creștinismul. Într-un mod similar, apostolul Pavel a slujit ca martor pentru creștinătate, el fiind un simbol al mișcării lui Isus din acea vreme, iar el a stat cu capul sus. Cred că Andrew nu va fi cu nimic mai prejos.” a spus același slujitor creștin.
Stire difuzata in emisiunea Mapamond creștin 717. Ultimele știri creștine – http://alfaomega.tv/stiri

Un candidat evanghelic a pierdut alegerile în Costa Rica dar se consideră victorios în Isus

Un candidat evanghelic din Costa Rica a pierdut alegerile prezidențiale de săptămâna trecută. Totuși, el se simte victorios în Hristos.

Când Fabricio Alvarado a aflat de înfrângerea sa duminică seara, el a căzut pe genunchi în fața camerelor de televiziune și L-a lăudat pe Isus Hristos. Alvarado este un fost legislator și co-prezentatorul emisiunii Mundo Cristiano. El a militat pentru familie și viață.

A candidat pe o platformă de căsătorie traditională, pro-familie, pro-viață, într-o tară cu majoritatea catolici.

Alegerile prezidențiale au fost fără precedent pentru Costa Rica, deoarece Alvarado, un creștin evanghelic, a fost declarat câștigător. Cu toate acestea, el nu a primit o majoritate de  voturi și trebuie să se confrunte în al doilea tur împotriva candidatului pro-guvernamental, fostul ministru al muncii, Carlos Alvarado.

Fabricio Alvarado este fostul jurnalist care a co-ancorat versiunea spaniolă a CBN Christian World News, Mundo Cristiano din martie 2009 până în septembrie 2013. El este, de asemenea, un cântăreț creștin care în ultimii patru ani a fost deputat în Congresul Costa Rican .

Fabricio Alvarado a înregistrat o creștere impresionantă a voturilor în ultima lună a campaniei prezidențiale. Acest lucru a fost atribuit poziției sale ferme față de căsătoria homosexuală. Bisericile din Costa Rica au jucat, de asemenea, un rol semnificativ în rezultatul alegerilor, motivând rugăciunea și susținând apărarea familiei tradiționale.

„Familia Costa Ricană se află la o răscruce de drumuri pentru că acest guvern a trădat valorile celor care l-au ales. Ei doresc să impună un ghid de educație sexuală, care stimulează homosexualitatea, care activează sexual copiii noștri din copilărie. Ei vor să schimbe instituția familiei și căsătoria. Vor să legalizeze avortul, așa cum au făcut alte țări. Costa Rica, precum America Latină, a spus: „Nu!”, a explicat Sixto Porras, directorul de la Focus on the Family (Centrul pentru Familie)

Alegerile din Costa Rica – Pentru prima dată în istoria țării un creștin evanghelic poate deveni președintele țării. Fabricio Alvarado un fost journalist la CBN. 

Costa Rica: Fabricio Alvarado, Un Creștin Evanghelic, a Câștigat Prima Rundă a Alegerilor de Președinte al Republicii

Creștinii din Siria cheamă la o zi de post și rugăciune pe 13 aprilie 2018

Vă încurajăm să vă rugați alături de și pentru frații noștri creștini din Siria. Faceți din această vineri un timp special de mijlocire pentru creștinii sirieni. Rugați-vă pentru pace, chiar și în acest ceas înaintat. Rugați-vă ca credincioșii să poată rezista, să stea tari în credință, să își pună speranța în promisiunea lui Dumnezeu: „Nu te teme, căci Eu sunt cu tine; nu te uita cu îngrijorare, căci Eu sunt Dumnezeul tău; Eu te întăresc, tot Eu îţi vin în ajutor. Eu te sprijin cu dreapta Mea biruitoare.’”

În timp ce SUA, Franța, Marea Britanie și posibil și alte țări se pregătesc să atace Siria, și cu perspectiva unui răspuns militar din partea Rusiei și al Siriei, creștinii din Siria se pregătesc pentru un moment critic pentru ei și viitorul lor în acea țară.

Creștinii sunt preocupați pentru toți concetățenii lor, în special din cauză că probabilele atacuri cu rachete vor viza în special capitala Damasc și alte regiuni unde creștinii sunt o minoritate importantă. Mamele sunt în special preocupate în fiecare zi, când își trimit copiii la școală, întrebându-se dacă îi vor vedea din nou, sperând să fie alături de ei în eventualitatea unei lovituri de rachetă.

Liderii creștini sirieni fac apel ca ziua de vineri 13 aprilie să fie o zi de post și rugăciune. Un lider creștin mărturisea că creștinii din Siria cred cu putere că Dumnezeu este cu ei, așa cum a fost de-a lungul celor șapte ani de război de până acum.

În ciuda sutelor de mii de victime, morți sau răniți, în ciuda faptului că atâtea milioane au fost nevoiți să se refugieze, fie în interiorul țării, fie fugind spre alte țări, creștinii continuă să creadă și să-și afirme încrederea în Dumnezeu și în faptul că El îi va sprijini și îi va apăra, în faptul că El e suveran și că El este alături de ei în acest timp de mari încercări.

Creștinii sirieni fac apel la comunitatea internațională să găsească căi pentru pace. Ei fac apel și la creștinii din întreaga lume să se roage alături de ei, și pentru ei. Ei sunt preocupați că un război internațional pe teritoriul țării lor va devasta nu doar populația siriană, dar va fi și o catastrofă pentru comunitatea creștină din Siria și pentru toți creștinii din Orientul Mijlociu.

Într-adevăr, pericolul pentru creștinii aflați în țări musulmane ar putea fi și mai mare. Un lider creștin din Pakistan spunea luna trecută că un război în Orientul Mijlociu ar putea duce la declanșarea unor atacuri asupra creștinilor din Pakistan. Pentru că întotdeauna când Occidentul atacă țări musulmane, extremiștii musulmani răspund prin atacarea minorităților creștine vulnerabile.

Citeste mai mult la http://alfaomega.tv/

Cititi –

Siria – Marile puteri isi incoarda muschii – 12 Aprilie 2018

Siria – Marile puteri isi incoarda muschii – 12 Aprilie 2018

Interviu cu Ninel Lazar – misionar si evanghelist.

Ascultati LA ORDINEA ZILEI azi la ora 13:20 si in reluare la 18:20, in Timisoara pe 92,2 FM sau pe www.rve-timisoara.ro

Cristina Popescu – Tot ce nu știați despre legea referendumului – „eliminarea” președintelui din procedură nu a făcut-o PSD, ci chiar CCR

Acum, mingea este la președinte: dacă promulgă legea există șansa unui referendum la sfârșitul lui mai – începutul lui iunie, dacă o atacă la Curtea Constituțională revizuirea se va muta în toamnă.

Tot ce nu știați despre legea referendumului – „eliminarea” președintelui din procedură nu a făcut-o PSD, ci chiar CCR

Update: S-a reușit între timp strângerea semnăturilor și sesizarea CCR. Termen: 3 mai. Cred că revizuirea rămâne pentru toamnă.

Postare tehnică.

Deși inițial opoziția anunțase sesizarea din nou a Curții Constituționale cu privire la legea cadru a referendumului după respingerea de către Parlament a cererii de reexaminare a președintelui Iohannis și a votarea legii în forma anterior adoptată, acest lucru nu s-a mai întâmplat.

Spre cinstea lor, liberalii nu s-au alăturat demersului (ar fi fost a treia sesizare, după ce anterioara sesizare fusese respinsă).

Motivul clamat de USR: președintele ar fi fost „eliminat” prin noua formă a legii din procedura declanșării referendumului de aprobare a revizuirii constituționale.

Sunt necesare două observații:

– problema „eliminării” președintelui din procedură nu era decât un simplu pretext pentru împachetat noua piedică ce se încerca a fi pusă procesului revizuirii.
În realitate, așa-numita eliminare a președintelui fusese deja validată de Curte ca fiind constituțională în precedenta sa sesizare de către aceleași partide pe aceeași lege.
Președintele trimisese legea în parlament la reexaminare pe alte aspecte, de tehnică legislativă (ex.: utilizarea sintagmei „proiectul de lege adoptată de fiecare cameră” în loc de „legea constituțională adoptată de ambele camere”), iar nu cu privire la eliminarea sa din procedură, a cărei constituționalitate fusese deja stabilită.
Așadar, problema „eliminării” președintelui nu mai putea face obiectul sesizării Curții, așa cum a pretins USR în comunicatul său, fiind o simplă fentă retorică. Sesizarea nu ar fi putut depăși problematica respectării procedurii de adoptare (de respingere a cererii de reexaminare) și verificarea eventualelor texte nou adoptate în urma reexaminării (nu e cazul, reexaminarea a fost respinsă, a fost adoptată forma anterioară); aspectele reclamate de președinte în cererea de reexaminare pot face, în principiu, obiectul unei sesizări doar din partea președintelui, de vreme ce sesizările anterioare ale parlamentarilor au fost respinse.

– dincolo de faptul că noua formă a procedurii de revizuire a fost deja validată de Curtea Constituțională, este oare semnificativă și relevantă presupusa „eliminare” a președintelui din procedura revizuirii?
Atribuțiile prezidențiale în forma actuală, nemodificată a legii referendumului constau în promulgarea legii de revizuire respectiv în posibilitatea de a nu o/le promulga, ci a sesiza Curtea Constituțională ori de a cere reexaminarea vreuneia din ele.
Problema actualei forme este că președintele ar avea termene de 20 de zile de promulgare pentru fiecare din aceste legi, în condițiile în care din momentul adoptării legii de revizuire referendumul ar trebui organizat în maxim 30 de zile.
Dacă președintele ar promulga legile în a 20-a zi -și cu atât mai mult dacă ar decide să ceară reexaminarea lor ori să sesizeze CCR- nu ar mai exista fizic timpul necesar constituirii birourilor electorale, fără a mai pomeni de campanie prealabilă scrutinului.
Nu mai pun la socoteală că, teoretic, însăși adoptarea legii de stabilire a datei referendumului ar trebui și ea, prealabil trimiterii președintelui la promulgare, să fie adoptată de cele două camere după dată adoptării legii de revizuire; adică adoptare, trimitere la președinte, cele 20 de zile de chibzuință, promulgare sau sesizarea CCR, organizarea comusiilor electorale și campania ar trebui să se petreacă toate în interiorul termenului de 30 de zile, ceea ce e imposibil.
E ca și cum ai cere unui curier să predea corespondența într-o oră, dar mai întâi să se tundă, să alimenteze mașina, să-i facă revizia, să plătească impozitul, să-i verifice pneurile, să o ducă la spălat și abia apoi să plece la drum.
Legea era imposibil de pus în practică în forma în vigoare.
Așa-zisa „eliminare” a președintelui din procedură, însă, destinată a face posibilă organizarea referendumului în interiorul termenului constituțional de 30 de zile de la adoptarea legii de revizuire, nu aduce niciun prejudiciu: dacă președintele dorea să promulge legea, actul său era pur formal iar dacă ar fi dorit să o conteste, noua formă prevede oricum sesizarea din oficiu, obligatorie, a Curții Constituționale care are sarcina de a verifica constitutionalitatea legii în maxim 5 zile, astfel că orice decizie ar fi luat președintele, aceasta e suplinită de controlul CCR, permițându-se astfel o perioadă suficientă pentru organizarea referendumului.
De altfel, la o lege de stabilire a unei date (care în noua formă a legii devine determinabilă conform criteriilor legale, fără necesitatea unei alte legi) și la o lege de revizuire cuprinzând un text care deja a fost avizat de CCR la declanșarea procedurii, președintele nu e clar ce ar fi avut de verificat.

Cu alte cuvinte, așa-zisa eliminare a președintelui (care oricum nu făcuse obiectul cererii de reexaminare) nu afectează pe nimeni.

Mai degrabă ar putea fi luată în calcul corelarea eforturilor USR de a uzita (cam forțat) dreptul de sesizare a CCR, cu declarația președintelui din urmă cu două săptămâni, când anunțase sibilinic că luna mai este una frumoasă și nu crede că e potrivită pentru referendum.

În orice caz, ceea ce trebuie reținut este că povestea cu „eliminarea” președintelui din procedură ca motiv de tergiversare a adoptării legii referendumului nu se justifică.

Acum, mingea este la președinte: dacă promulgă legea există șansa unui referendum la sfârșitul lui mai – începutul lui iunie, dacă o atacă la Curtea Constituțională revizuirea se va muta în toamnă.

13 personalități i-au scris președintelui Iohannis rugându-l să nu se mai opună Referendumului pentru Familie

Majoritatea covârșitoare din cei 3 milioane de locuitori au făcut acest demers pentru că le e frică de Dumnezeu și  vor să respecte cu sfințenie învățătura lor de credință. Ei nu sunt fanatici și nici nu doresc răul nimănui și nici nu încalcă libertatea de gândire sau de mișcare a semenilor lor. 

Creștinilor nu le-ați făcut nici o favoare. Au procedat legal adunând 3 milioane de iscălituri.
Dacă Dumneavoastră  vreți să oferiți aceleași drepturi minorităților sexuale din România, Dreptatea, Constituția și valorile democratice cu care vă afișați, vă obligă să-i trimiteți și pe ei la adunat semnături, nu să profite de Referendumul creștinilor pentru a li se oferi  cadoul numit parteneriat civil.
SURSA ACTIVE NEWS
13 personalități ale vieții românești i-au scris Președintelui Klaus Iohannis, rugându-l să nu se mai opună desfășurării Referendumului pentru Familie. Printre semnatarii scrisorii se află: doctorul Pavel Chirilă, biofizicianul Virgiliu Gheorghe, inventatorul Mircea Tudor, medicii Corneliu Zeană și Anca Nițulescu sau scriitorul Răzvan Codrescu. Mesajul vine după ce Președintele a afirmat că „nu e nicio grabă” în organizarea Referendumului pentru Familie, deși au trecut doi ani de când s-au validat cele aproape 3 milioane de semnături pentru organizarea lui.
În scrisoarea deschisă, semnatarii îi amintesc președintelui că a fost ales în funcție de un popor tolerant, animat de valorile creștine care stau la baza civilizației europene.
„Ce dovadă mai mare de înțelepciune și de spirit creștin decât faptul că un popor de 89% creștini ortodocsi v-a ales pe Dumneavoastră, care sunteți etnic german și luteran, să-i fiți Președinte? Să fi fost oare un comisar european care ne-a învățat pe noi, neam profund îngăduitor, toleranța în regim de urgență sau dorința acestui popor de a se reface din hăul istoric în care a intrat, prin calitatea unui om? Iar calitatea, domnule Președinte, nu aparține nici majorității, nici minorității, își aparține sieși! Și de aici, dorința și strigătul disperat al acestui popor de a nu-și pierde calitatea de român și mai ales aceea de a fi și a rămâne creștin”, scriu cei 13.
De asemenea, autorii îl roagă pe președinte să se constituie în „în principalul paznic al ființei acestui neam, apărându-i credința și rosturile lui sfinte!”.

Cine dorește să semneze această scrisoare, poate trimite un email cu numele și profesia la adresa vremreferendum@activenews.ro.

Iată textul integral:

Stimate domnule Presedinte Klaus Werner Iohannis ,
Recent ați apărut pe ecrane anunțand că nu sunteți de acord cu organizarea Referendumului pentru familie, în luna mai și mai tarziu – „nici o graba.”
Această veste proastă pe care ne-ați dat-o ne determină să vă spunem părerea noastră și să le dăm ocazia și altor români care gândesc la fel să se exprime.
Poporul român v-a ales, crezând că înaintea lumii de azi, prețuiți valorile lui, pe care s-a clădit și a dăinuit istoric, și nu simptomele unei noi „civilizații” europene în derivă, ce-și neagă în mod dureros propriile fundamente! Care sunt acestea? Ascultați afirmațiile unei înalte conștiințe europene, Paul Valery, și vă veți aduce aminte de cele trei cărămizi fundamentale pe care s-a clădit cu adevărat civilizația europeană, din care întotdeauna, în mod firesc, am făcut parte: temelia civilizației greco-latine, educația dreptului roman și credința creștină. Dacă le scoateți pe acestea întregul edificiu al lumii civilizate riscă să se prăbușească afectând și reflexele încă sănătoase ale acestei țări.
Toate strigătele, agitația și potrivnicia din zilele noastre sunt îndreptate împotriva elementului creștin-cel de-al treilea stâlp al Europei.
Vă rugăm ca prin poziția Dumneavoastră să nu slujiți această atitudine.
Când ați devenit Președintele României ne-ați dat de  înțeles că veți fi „președintele tuturor românilor”, înțelegând desigur prin aceasta ortodocși, luterani, neoprotestanți, atei, etc.
Trei milioane dintre ei – bărbați, femei, tineri, bătrâni, români, evrei, maghiari, germani, sârbi, bulgari, ucraineni, armeni, etc s-au bazat pe Constituția României, pe care credeți că vă bazați și Dumneavoastră – și au cerut schimbarea articolului 48 din Constituție pentru ca definiția căsătoriei să fie clară în acest spațiu european unde v-ați născut și Dumneavoastră și unde v-ați căsătorit cu o femeie.
„Libertatea unui om are drept limită libertatea celuilalt!” Iar în cazul nostru „celălalt” este un întreg popor, adică poporul român! În clipa în care un neam întreg este afectat, deturnat de la rosturile lui fundamentale de către așa-zisele libertăți individuale ale unor cetățeni care nu țin cont în mod deliberat de credința, tradiția și în fond, de felul de a fi al poporului din care se trag, aceste „libertăți” se denunță singure a fi niște jalnice „libertinaje” ce se vor constitui în timp ca vectori de transmisie a unor dezechilibre sociale și morale.
Domnule Președinte, aveți datoria – și ne-am bucura să reușiți aceasta – să păstrați sănătos și eficient reflexul  imunitar al poporului român și să vă  constituiți degrabă în principalul paznic al ființei acestui neam, apărându-i credința și rosturile lui sfinte!
Majoritatea covârșitoare din cei 3 milioane de locuitori au făcut acest demers pentru că le e frică de Dumnezeu și  vor să respecte cu sfințenie învățătura lor de credință. Ei nu sunt fanatici și nici nu doresc răul nimănui și nici nu încalcă libertatea de gândire sau de mișcare a semenilor lor.
Nu solidarizați cu cei care în mod premeditat creează false tensiuni inter-etnice, construiesc cu vicleană abilitate, cu cinism și perversitate, fantoma discriminărilor de tot felul, într-un popor infinit tolerant cu toți și cu toate, până la aproape negarea de sine! Nu uitați pământul acesta în care v-ați născut, căci el vă cere acum, în momentele acestea de criză majoră sufletească pentru această țară, să nu vă aplecați urechea la vocea ispititoare a sirenelor străine. Ce dovadă mai mare de înțelepciune și de spirit creștin decât faptul că un popor de 89% creștini ortodocsi v-a ales pe Dumneavoastră, care sunteți etnic german și luteran, să-i fiți Președinte? Să fi fost oare un comisar european care ne-a învățat pe noi, neam profund îngăduitor, toleranța în regim de urgență sau dorința acestui popor de a se reface din hăul istoric în care a intrat, prin calitatea unui om? Iar calitatea, domnule Președinte, nu aparține nici majorității, nici minorității, își aparține sieși! Și de aici, dorința și strigătul disperat al acestui popor de a nu-și pierde calitatea de român și mai ales aceea de a fi și a rămâne creștin!
Dumneavoastră îndată ce ați ajuns la putere i-ați numit pe cei 3 milioane de români fanatici și ați considerat că sunt demni să li se respingă dorința și inițiativa.
Creștinilor nu le-ați făcut nici o favoare. Au procedat legal adunând 3 milioane de iscălituri.
Dacă Dumneavoastră  vreți să oferiți aceleași drepturi minorităților sexuale din România, Dreptatea, Constituția și valorile democratice cu care vă afișați, vă obligă să-i trimiteți și pe ei la adunat semnături, nu să profite de Referendumul creștinilor pentru a li se oferi  cadoul numit parteneriat civil.
Domnule Președinte,
Noi nu știm dăcă acționați la îndemnul conștiinței Dumneavoastră sau la îndemnul, rugămintea sau presiunea vreunui politician din alte ținuturi.
Oricum ar fi, e grav pentru democrația românească, pe care în felul acesta o reduceți la valoarea unui coș de gunoi european iar pe poporul care v-a ales, la valoarea unei populații, care „oricum nu contează”.
Oare chiar 2000 de ani de viață întemeiată pe valori creștine, nu contează pentru Dumneavoastră?
Când ați candidat la Președinție nu ați spus că aveți ceva împotriva valorilor creștine și a creștinilor și nu v-ați dat seama nici Dumneavoastră , nici cei care vă sfătuiesc, că mai mult de jumătate din votanții Dumneavoastră sunt „fanatici”, căci, poate dacă vă dădeați seama- nu ați fi candidat.
Pe cei care vă cer- prin noi- să nu vă opuneți Referendumului, îi rugăm respectuos să trimită un mail la vremreferendum@activenews.ro de aderare la conținutul și mesajul acestei scrisori.
Vă dorim sănătate trupească și sufletească și să încheiați cu bine primul Dumneavoastră mandat de președinte slujind poporul român și fiind cu adevărat „președintele tuturor românilor”.
Nu vă opuneți Referendumului.
Semnează,
Pavel Chirilă, medic, profesor universitar
Mircea Tudor, inginer, inventator
Corneliu Zeană, medic, profesor universitar
Ani Crețu, actriță
Ionuț Riteș, Presedintele Centrului de Strategii Aplicate, autor și recordmen
Anca Nițulescu, medic
Rafael Udriște, journalist
Virgiliu Gheorghe, bioetician
Ștefan Ruxanda, actor
Cristian George Popescu, conferențiar universitar
Marcel Bouroș, Președinte Fundatia Sfinții Martiri Brancoveni
Răzvan Codrescu, scriitor
Sebastian Moldovan, profesor universitar

Setea sufletului

Setea sufletului

Apa curge liniștită fără să întrebe dacă îi e cuiva sete. Omul însetează și caută apa.

Fără apă viața se stinge. Omul moare, totul moare.

Și sufletul însetează. Diavolul știe acest lucru și creează beții. Materialismul, hedonismul, individualismul, ateismul toate sunt beții pentru sufletul însetat. Amețesc, dar nu satură niciodată.

Dumnezeu are apă vie. El e Izvorul apelor vii. Cine bea din El nu mai însetează în veci.

Apa Vie se oferă celui care o caută, însetează.

Setea sufletului stă între potirul amețirii și Râul de apă vie adus prin Hristos.

Simți că ți se usucă sufletul și nu știi de ce?

Simți că arșița îți topește speranța?

Setea sufletului tău e un strigăt după Apa Vie.

Cum potolim setea sufletului?

Cum evităm deșertizarea sufletului?

Vino cu noi la seara de închinare și mesaj biblic a tineretului bisericii Renovatio din 17 aprilie, de la orele 19.00

Veniți toți cei însetați, veniți la ape…!

Știri „ceresti” – Multitudini de egipteni vin la Hristos după atacurile cu bombe împotriva Bisericilor

Trad. Agnus Dei – CHRISTIAN POST

Conducătorii creștini din Egipt au spus că multitudini de oameni vin la Hristos, în ciuda atacurilor cu bombe asupra bisericilor și a persecuțiilor pe care credincioșii le suferă, notând că oamenii din Occident adesea nu văd sau nu aud despre astfel de știri „ceresti”.

Rev. Sameh Hanna, pastor asociat la Biserica Evanghelică din Cairo, a fost printre un număr de credincioși care a vorbit luni cu Organizația creștină Premierul, din Marea Britanie, cu ocazia  marcării primului an de la bombardamentele duble din duminica Floriilor din țară, care a lăsat 45 de morți și 126 răniți.

„Starea de spirit este foarte, foarte bună în rândul creștinilor care trăiesc în Egipt, nu pentru că situația este bună sau rea – nu acesta este motivul.  Avem două feluri de știri – știri pământești, care sunt foarte urâte, foarte descurajatoare și mă gândesc că în Occident, primiți doar știrile pământești – o bombă aici sau acolo „, a spus Hanna.

„Dar există știri cerești, noi știm ce se întâmplă din punct de vedere spiritual, vedem lucruri pe care nu le vede toată lumea, vedem lucruri pe care nu le auziți, vedem mulțimea venind la cunoașterea lui Hristos din fiecare mediu social, si aceasta ne aduce bucurie.”

Rev. Andrea Zaki Stephanous, președintele comunității protestante din Egipt, a adăugat că credincioșii știu că alte atacuri ale grupului terorist Islamic, ISIS, sau al altor extremiști se pot întâmpla la biserică.

„Când securitatea știe că mă duc la o anumită biserică, va exista o dublă securitate, dar nu știi niciodată. Poți să te aștepți în orice moment ca cineva să vină cu o bombă și să creeze un masacru. Asadar în fiecare zi ne punem încrederea în Dumnezeu și ne ducem ,” a spus el.

Fr. Kyrillos Fathy a fost la biserica coptă Sfântul Mark, una dintre casele de închinare care a fost bombardată anul trecut, și a spus că a scăpat ca prin urechile acului de a-și  incrucișa calea cu bombardierul sinucigaș în timpul atacului.
„Chiar dacă incidentul a fost foarte teribil și ne-a lăsat vulnerabili din punct de vedere emoțional, noi credem în Biblie și în versetul din Biblie, care spune că toate lucrurile lucrează împreună spre bine”, a spus Fathy.

El a explicat că biserica a fost plină la slujba de după atacul din Duminica Floriilor, în ciuda grozăviei pe care au suferit-o oamenii.

Videoclipurile din aprilie 2017, în urma bombardamentelor, au arătat puterea spirituală a credincioșilor copți, care au fost înregistrați cântând cu entuziasm, Crezul Niceean, în biserică.
David Curry, președintele Open Door SUA, care pledează pentru Biserica persecutată din întreaga lume, a declarat pentru postul creștin că, în ciuda durerii și șocului, credincioșii creștini se țin strâns de credința lor.

„Coptii sunt un grup inspirator care a fost supus la atât de multe presiuni pentru credința lor și totuși ei stau în picioare puternici și arată cu adevărat iubirea lui Isus în fața unei mari opoziții”, a spus Curry.

El a declarat pentru CP că majoritatea egiptenilor „doresc să fie o societate pluralistă în sensul de a permite copților și altora să rămână … dar cred că veți avea presiuni din partea fundamentaliștilor islamici. Atacurile împotriva voastră vor continua”.

 

 

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari