Întrebare: Care este istoria primei Biblii în limba română?

Emanuel Contac,Emil Bartos,Dialogos

*Articol bazat pe răspunsurile lect. univ. dr. Emanuel Conțac din cadrul primei întâlniri al Forumului Dialogos. Autor: Adelina Ghilea.

Înainte de a apărea prima traducere a textelor biblice în limba română, o largă influență a avut-o limba slavonă, care pentru mult timp, a constituit limba de cultură în spațiul românesc. Nu la mult timp după reforma din Transilvania, Filip Moldoveanu a tradus, în 1551-1553, cele patru Evanghelii din limbile originale în limbile română și slavonă (limba română fiind încă exprimată în caractere chirilice). În prezent mai există un singur exemplar în lume din acea serie, care conține însă doar Evanghelia după Matei și se află la St. Petersburg.

În 1688, a apărut și prima Biblie completă în limba română, aceasta fiind cunoscută ca și Biblia de la București. Interesant este că publicarea Bibliei în integralitatea ei nu a reprezentat o inițiativă a Bisericii, ci o inițiativă mai degrabă culturală și politică a domnitorului Șerban Cantacuzino. Se cunoaște că traducătorul Vechiului Testament al acestei ediții, Nicolae Milescu Spătaru,a folosit o Septuagintă a protestanților de la Frankfurt, versiunile noi și edițiile critice nefiind neăpărat o preocupare a Bisericii de Răsărit.

Până în ziua de azi rămâne un mister identitatea celui care de fapt i-a încredințat această misiune. Milescu, reprezentant cu atribuții diplomatice al lui Grigore Ghica, a lucrat, în timpul șederii sale la Constantinopol, la această traducere a Vechiului Testament timp de 3-4 ani, un timp relativ scurt pentru o îndatorire atât de amplă. Până să fie tipărită însă, traducerea lui Milescu a trecut prin câteva revizuiri, mai întâi în Moldova, apoi în Muntenia, și în final a fost adăugată la versiunea Noului Testament de la Alba Iulia, care a fost și ea finalizată cu ceva timp inainte (1648). Curios este faptul că traducerea tipărită la București conține, de plidă, cartea 4 Macabei, considerată apocrifă chiar și de Biserica Ortodoxă.

Fa click pe link sa citesti articolul:

https://www.facebook.com/notes/forumul-dialogos/întrebare-care-este-istoria-primei-biblii-în-limba-română/1537667599842919

Vezi si – VIDEO – Emanuel Conțac și Emil Bartoș: Serile Dialogos – Biblia la Români – Prelegere si Dialog

Libertatea: Gimnaștii îngroașă rândul pocăiților

Am aflat de ce se subţiază rândurile campionilor noştri. De vină e un… sus-pus. Cel mai sus-pus: Dumnezeu! O campioană olimpică, o campioană mondială, un medaliat cu bronz şi o speranţă a gimnasticii, toţi patru foşti componenţi ai lotului naţional, au renunţat să facă performanţă pentru a se dedica religiei, iar acum activează în diverse culte.

Alin a fost botezat abia în 2007, la maturitate, când s-a alăturat cultului penticostal. Foto: Gazeta Sporturilor

Alin și Florina Jivan iau parte la toate activitățile organizate de penticostali

Alin Jivan și Florina, soția lui, compun acum cântece dedicate lui Iisus” 

Alin Jivan și Florina, soția lui, compun acum cântece dedicate lui Iisus

Alin Jivan, acum în vârstă de 32 de ani, a luat medalia de bronz la Mondialele din 2005 de la Melbourne şi promitea să devină un nume mare în gimnastică. Însă a renunţat la a face performanţă, alegând să devină antrenor (e la secţia de gimnastică masculină a clubului Steaua Bucureşti) şi să se dedice bisericii. În 2007, Alin a trecut la cultul penticostal. De ce? “Până să fac acest pas, trăiam ca oricare alt băiat, acoperindu-mă de păcatele pe care nu le conştientizam atât de mult la vremea respectivă. De când am ales cale bisericii, lucrurile s-au schimbat radical. Acolo am descoperit cu adevărat credinţa în Iisus. Mama mea este botezată la penticostali, iar primul pas pe care l-am făcut în acest sens, al credinţei, a fost să merg la Biserica Betel din cartierul Crângaşi. Acolo am simţit cu adevărat care este menirea mea pe acest Pământ”, a explicat fostul gimnast pentru Libertatea. În timp, a mers chiar mai departe, implicându-se în viaţa de zi cu zi a cultului penticostal. “Împreună cu soţia mea am compus multe cântece pe care le-am dedicat lui Iisus”, a adăugat el.

La nunta lui nu s-a băut strop de alcool

Alin provine dintr- o familie numeroasă, având 6 fraţi şi 7 surori, împrăştiaţi prin lume, în Germania, Austria, Portugalia şi SUA. Trei dintre fraţi au trecut şi ei la penticostali. “Este un lucru înălţător să-l poţi descoperi pe Iisus. Mă bucură faptul că şi alţi fraţi de-ai mei au ales această cale. Periodic, ţinem legătura pe internet, dar, din păcate, nu ne-am mai văzut cu toţii din 1994. Atunci, am făcut o întâlnire pe care nu am cum să o uit. Au venit toţi. I-am avut alături şi pe părinţii noştri”, ne-a mai povestit Alin. Apoi ne-a mai dezvăluit un lucru interesant: la nunta lui cu Florina, în mai 2010, eveniment la care au fost invitaţi toţi foştii colegi de lotul naţional, nu s-au servit deloc băuturi alcoolice, respectându-se astfel regulile cultului penticostal. “Chiar dacă la noi nu se bea alcool, să ştiţi că invitaţii s-au simţit minunat la nunta noastră”, e convins fostul gimnast.

Mai mult: http://www.libertatea.ro/detalii/articol/gimnastii-ingroasa-randul-pocaitilor

Multumim lui Nicolae Geanta & Iosif Tatar pentru link.

Când masca devine fierăstrăul ce-ţi taie craca de sub picioare… Sefora Geantă

Photo credit www.snapthepix.com

Masca nu-i doar costumul de extraterestru purtat de Halloween, nici ţinuta de Barbie şi gletul gros cu care se defilează pe holurile şcolilor. Mască e şi zâmbetul fals de pe feţele unora. E şi crucea de 10 cm agăţată cu un lanţ de drujbă poleit în jurul gâtului, şi icoana înnegrită de fumul ţigărilor. Mască e şi poza photoshopată de pe Facebook în care apari cu 10 kg mai slabă, ba e chiar şi peştele lipit pe maşinile multor “fraţi”.

Masca este faţa pe care omul şi-o arată atunci când nu are o faţă proprie. Şi tot purtând măşti, ajungem să uităm cine se află cu adevărat în spatele lor.

Masca e un lucru menit să impresioneze şi să ascundă. Dincolo de măşti se pitesc oameni slabi, oameni goi, oameni pierduţi. Oameni cu vise mici şi ochelari de cal. Oameni fricoşi, fără speranţă, fără curaj.

Masca este minciună.
Ea ascunde realitatea de ochii lumii la fel cum ochelarii de soare ascund ochii vineţi. Pentru că oamenii se tem să fie ei înşişi, se tem de respingere, se tem de schimbare. Dar masca, ori cât de mult ar fi purtată, ori cât de scumpă ar fi, sau cât de mult ar semăna cu adevărata faţă a purtătorului, nu va deveni niciodată adevăr. Nu va îmbunătăţi lucrurile. Nu va rezista la nesfârşit. Şi purtând-o prea mult timp, ea devinde parte din noi, iar când vrem să o îndepărtăm, ne produce răni. Măştile lasă cicatrice. Şi mutilează inimi…

Masca este iluzie.
Ea doar dă impresia că totul e bine, dar în spatele ei se ascund aceleaşi vechi defecte. Masca nu rezolvă probleme. Dincolo de ea rămân aceleaşi lacrimi, aceeaşi ură, aceeaşi inimă frântă.
Timpul nu vindecă rănile. Numai Medicul o face.
Şi cum să ieşi din starea asta dacă tu nu spui altuia durerea ta?! Nici măcar lui Dumnezeu…

Masca este resemnare.
Ne punem măşti de teamă să nu batem la ochi, să nu fim arătaţi cu degetul pentru că suntem diferiţi. Şi astfel ne pierdem dreptul de a fi unici, de a lăsa ceva în urmă. Ne vindem ca Esau, pentru nimicuri. Un fum, două bile de sticlă şi o pungă de plastic găurită.
Un reject nu-i capăt de ţară. Şi o uşă închisă înseamnă întotdeauna deschiderea alteia.
Măştile sunt ieftine, unele chiar gratuite. De multe ori, însă, uităm că lucrurile gratuite ne costă cel mai scump. Şi ascunzându-te în spatele unei măşti te rezemnezi la un destin comun turmei…

Masca e durere.
În primul rând pentru că eşti tot timpul nevoit să te prefaci, trăieşti cu stres, ţinând cu dinţii de imaginea pe care o ai de păstrat. Purtătorii de măşti suferă chinuri. Ei nu pot fi sinceri, nu îşi pot vărsa durerea inimii în cupa nimănui, deci nu se pot bucura de mângâieri şi alinare.
Apoi, pentru că, aşa cum tratezi pe alţii, eşti şi tu tratat. Minţi – eşti minţit; înşeli – eşti înşelat!

Masca nu e o soluţie, e o scuză! Şi cine se scuză se acuză.

Cât timp trăim aici jos, o să ne lovim de măşti. Mereu. Unele de profesionişti, altele de amatori. Treaba noastră e să le dăm jos. Întâi pe ale noastre! După aceea, alţii se pot schimba prin puterea exemplului şi prin încurajare. Toţi au o şansă, chiar şi tâlharii.

Sătulă de balul mascat privesc în sus. E singurul loc fără prefăcuţi. Acolo ajung doar oameni sinceri, cu etichetă de sfinţi. Îmbătaţi de parfumul paradisului, sunt fericiţi că au renunţat cândva la măşti. Dacă le-ar fi păstrat, chiar şi pe cea de gaze, n-ar mai fi ştiut cum miroase raiul.

Uitându-mă, din întâmplare, am zărit un călău când îşi scotea masca. Avea ochii plini de lacrimi…

_Geantă Sefora_

Citeste blogul Seforei aici – http://seforaseah.blogspot.com/

Pastorul Yacubu Moussa, dintre putinii crestini care a supravietuit atacul din Baga, Nigeria, unde au murit 2000

Peste 7,300 de nigerieni s-au refugiat in Ciad in primele 2 saptamani ale anului 2015. Photo credit

Peste 7,300 de nigerieni s-au refugiat in Ciad in primele 2 saptamani ale anului 2015, potrivit Natiunilor Unite (NATO). Peste 135,000 au parasit Nigeria, iar, inca 850,000 si-au parasit orasele si au fugit in alte parti ale Nigeriei. Sursa pentru info si poza – http://www.premiumtimesng.com

Mai mulţi supravieţuitori ai atacurilor comise de gruparea islamistă Boko Haram în Nigeria au ajuns într-o tabără pentru refugiaţi din Ciad şi au povestit că militanţii „au tras în toată lumea fără distincţie, bărbaţi, femei, copii şi bătrâni”, iar în unele cazuri au ales doar bărbaţii.

– Întins în mijlocul cadavrelor –

Pentru ca Boko Haram să nu-l ucidă, el a rămas întins în mijlocul cadavrelor, aşteptând ca islamiştii să plece, apoi a mers prin iarba înaltă câteva ore, înainte de a întâlni un motociclist care l-a ajutat să fugă spre lac.

Pastorul Yacubu Moussa, în vârstă de 43 de ani, este unul dintre puţinii creştini care au scăpat din atacul asupra oraşului Baga. În noaptea de 3 ianuarie, când islamiştii au venit prin surprindere, tot oraşul dormea. „Au tras în toată lumea fără distincţie, bărbaţi, femei, copii şi bătrâni”, povesteşte el.

Întrebat despre numărul de atacatori, el ezită şi vorbeşte de „mii de oameni”, însă cifrele nu pot fi verificate. Pastorul adaugă că „erau cadavre peste tot pe străzi” când a fugit.

Două zile mai târziu, Yacubu Moussa a încercat să se întoarcă acasă pentru a-şi lua câteva lucruri. El a văzut „cadavre plutind pe apă”, iar „mirosul era atât de puternic încât se simţea de departe”.

Din oraş nu a mai rămas decât cenuşă, „au ars totul, casele noastre, magazinele, maşinile”.

În tabăra de refugiaţi, pastorul afirmă că se simte singur la ora rugăciunii, fiind înconjurat de zeci de musulmani. „Aici nu am nimic de făcut, nu am credincioşi, lăcaş de cult, nu am nici Biblie”.

Fa click pe poza sa citesti articolul in intregime.

Nigerieni, fug in Ciad Photo credit

Nigeriani refugiati in pustiul tarii Niger Photo credit www.blacknaija.com

Florin Ianovici – Dumnezeu ne cheamă la luptă

Geneza 32:24-31

24 Iacov însă a rămas singur. Atunci un om s-a luptat cu el până în revărsatul zorilor.
25 Văzând că nu-l poate birui, omul acesta l-a lovit la încheietura coapsei, aşa că i s-a scrântit încheietura coapsei lui Iacov pe când se lupta cu el.
26 Omul acela a zis: „Lasă-Mă să plec, căci se revarsă zorile.” Dar Iacov a răspuns: „Nu Te voi lasă să pleci până nu mă vei binecuvânta.”
27 Omul acela i-a zis: „Cum îţi este numele?” „Iacov”, a răspuns el.
28 Apoi a zis: „Numele tău nu va mai fi Iacov, ci te vei chema Israel; căci ai luptat cu Dumnezeu şi cu oameni şi ai fost biruitor.”
29 Iacov L-a întrebat: „Spune-mi, Te rog, numele Tău.” El a răspuns: „Pentru ce Îmi ceri numele?” Şi l-a binecuvântat acolo.
30 Iacov a pus locului aceluia numele Peniel; „căci”, a zis el, „am văzut pe Dumnezeu faţă în faţă şi totuşi am scăpat cu viaţă.”
31 Răsărea soarele când a trecut pe lângă Peniel. Însă Iacov şchiopăta din coapsă.

As vrea sa vorbesc unor inimi care se afla in ceas de cumpana. Vin momente in viata pe care nimeni nu te pregateste pentru ele. Vin momente in viata cand iti dai seama ca esti complect singur, asa cum spune Cuvantul lui Dumnezeu ca s-a simtit si Iacov. Si vreau sa va spun, iubitii Domnului, ca uneori singuratatea este cu mult mai apasatoare  cand vine ca urmare a faptului ca a-i facut tot ce ti-a stat in putinta si nimic nu s-a rezolvat. Biblia spune ca in toata ziua aceea, care descrie Biblia ca a fost, in toata ziua aceea a luptat si a lucrat cu toate puterule lui. De dimineata pana seara, Iacov a tot facut fel si fel de planuri omenesti, pentru ca-l astepta o intalnire cu Esau, dincolo de care se putea stinge samanta lui si toti urmasii lui. Era un om care avea cu el robi si roabe. Nu avea osteni antrenati. Ca sa stiti, Esau avea 400 de osteni. 400 de osteni era o armata puternica pe vremea aceea. Exista o singuratate pe care in viata o resimti, cand faci tot ce se poate omeneste  si la finalul acestor incercari omenesti iti dai seama ca aproape nimic nu s-a schimbat. Si am invatat in viata aceasta, iubitii Domnului, ca mainile acestea pot trudi cat vor ele, dar fara de sprijinul lui Dumnezeu, totul e zadarnic….

[….]

Este un lucru care pe mine in viata m-a zguduit. Am avut nevoie ca Dumnezeu sa ma mangaie. Am avut nevoie ca Dumnezeu sa dea sufletului meu liniste. Si am gasit la capat de osteneala omeneasca o lupta cu Dumnezeu, care ma astepta, mai grea decat tot ce a fost pana atunci. Pentru ca Dumnezeul nostru, iubitii Domnului, cand vorbim despre copiii lui Dumnezeu, nu lucreaza ca cei care sunt in lume. Cand vii la Dumnezeu in Casa Lui, Dumnezeu e un Tata iubitor care te ia in bratele Lui si din primul ceas te mangaie.Si am simtit lucrul acesta.

Dar, pentru copiii Lui, pentru cei ce se afla astazi in post, sa inteleaga fiecare dintre noi, ca in fata incercarilor noastre pamantesti, Dumnezeu ne cheama la o lupta puternica. Si trebuie sa marturisim, iubitii Domnului, ca dincolo de lucrurile pe care noi le impartasim atunci cand avem o biruinta, ar trebui sa fim cinstiti si sa spunem in aceasta zi ca la mijlocul sau la sfarsitul unor incercari si trude omenesti, n-am avut un raspuns de la Domnul. N-am avut o viziune din cer. N-a venit un inger sa ne intareasca. N-am primit un vis de la Domnul, ci am primit linistea care mi-a apasat sufletul mai mult. Am stat intr-o singuratate si o tacere din partea lui Dumnezeu care mi-a cutremurat sufletul si n-am inteles de ce Dumnezeu tace.

Cum, probabil, multi dintre voi nu intelegeti de ce Dumnezeu tace. Sunt in incercare. Am facut tot ce pot omeneste. Sunt credincios. Sunt pe drumul care mi l-ai asezat Tu, inaintea mea. Iacov, pentru prima data, mergea pe drumul pe care l-a vrut Dumnezeu sa mearga. ‘Intoarce-te, tu trebuie sa mergi pe drumul pe care eu te-am pus’. Si a mers Iacov pe drumul pe care Dumnezeu l-a pus. Si pe drumul acesta a gasit cea mai grea incercare a vietii lui.

Si in momentul in care omul acesta a facut tot ce a putut, s-a asteptat sa vina Dumneeu sa-l ia in brate, sa-i spuna: ‘Stai linistit, ca aici voi lupta Eu.’ ….. Nu-i asa, frati si surori. E nu asta am vazut in viata mea. In ceasul incercarii m-am intalnit cu un Dumnezeu care tace. In ceasul incercarii m-am intalnit cu un Dumnezeu care ma cheama la o lupta, o altfel de lupta, cum n-am crezut ca poate sa existe. Stiti de ce? Pentru ca Dumnezeu din cer vrea sa ridice osteni, pentru ca Dumnezeu din cer vrea sa ridice oameni puternici, pentru ca Dumnezeu are nevoie de pocaiti care sa nu se clatine. Are nevoie de oameni care sa stea pe picioarele lor si sa spuna: ‘Am vazut si stiu in Cine m-am increzut!’” (8:37)

VIDEO by philadelphiamansue

Iulian Calistru – …Biserica, la ora actuala, e stoarsa de puteri

Iulian Calistru Photo Agnus Dei

Iulian Calistru Photo Agnus Dei

…dragostea celor mai multi se va raci. Am ajuns la concluzia ca lucrul acesta se intampla in viata omului si va spun cum. Tu esti un pocait care stai pe banca adunarii si cu tine se lupta duhul de curvie. In loc sa te lupti, in loc sa te pocaiesti, in loc sa postesti, in loc sa chemi pe Dumnezeu sa te intareasca si sa te izbaveasca, accepti oferta acestui duh care incetu cu incetu te duce la … Imbraci o haina de fatarnic si predici Evanghelia si proorocesti.  Unii isi pun intrebarea: Unde-s proorocii si de ce nu descopera? La botezul cu foc, ne spune Biblia, ca focu descopera realitatea. Nu? Daca cineva sustine ca a avut o casa  si zice: Casa noastra e din caramida. Si i-a luat foc casa. Ce ramane la foc? Daca au fost peretii din caramida si placile din beton, alea toate raman in picioare la foc. Dar daca ti-a ars casa pana la temelie, nu te supara, nu mai poti sa spui c-a fost din beton. Focul da la iveala ce rezista la foc. Dumnezeu, in dreptatea Lui, (si spun unii ca n-a descoperit si este adevarat, ar trebui sa fie asa) dar,

..biserica la ora actuala e stoarsa de puteri.  Biserica, la ora actuala, e asa cum e. E zdrobita de filosofi, de oameni care traiesc in pacat, de oameni care traiesc in nelegiuiri, de tot felul de oameni. Dar Dumnezeu ramane Dumnezeu si nu se lasa inselat, spune Biblia. Am aceasta convingere ca realitatea din viata mea si din viata ta, Dumnezeu, cat vei trai in viata, o va scoate la iveala. Te-ai ascuns ani de zile. Te-ai camuflat, te-ai ascuns. Eu am ajuns la convingerea ca focul scoate totul la iveala.

..nu trebuie sa vina cineva sa-ti taie capul. Nu trebuie sa vina cineva sa-ti taie mainile. Focul- paravanul asta dupa care se ascund multi in viata prin adunari, intr-o zi iti ia foc si ramane viata ta reala, asa cum e inaintea lui Dumnezeu. Dumnezeu nu se lasa sa fie batjocorit de oameni. Ce seamana omul in viata, aceea va si secera. Cand se secera graul, trebuie sa se vada ca e grau sau neghina. Imi pun intrebarea si vreau sa-ti spun astazi: Astazi, cat mai este timp, de curvia in ascuns ce-ti conduce viata si te-ai camuflat, ai luat o haina de fariseu pe tine si mergi inainte cu indrazneala, vine ziua cand Dumnezeu te va descoperi si te va da pe fata.

De rautatea iti conduce viata, eu am vazut oameni si am o uimire pe care mi-o pun, nu va uimiti de oameni care sunt plini de rautate si ies la amvon si iti vorbesc de dragoste: „Da, fratilor, trebuie sa ne iubim, trebuie sa ne ingaduim unii pe altii.” Si el cand se intalneste cu vreun frate, i se umfla cate o vena la gat. Oameni care traiesc in destrabalare si isi permit, se ridica la amvon si vorbesc impotriva pacatului ca sa-si faca fata. Oameni care au spus ca au vazut minuni si vindecari si acasa stau la televizor cat jumate de perete si spun ca au vazut minuni si vindecari.

Isus a dovedit cu duhul sfinteniei ca era Fiu de Dumnezeu. In fata Lui se oprea marea. In fata Ta se inmultesc painile. In fata Ta invie mortii! In fata Ta se scoala ologii! Doamne, eu sunt praf! Isus vindeca bolnavii, scotea dracii, invia mortii si noaptea o petrecea in rugaciune. Toata ziua munca, toata ziua alergare, rugaciuni tot mai putine, zile de post mai putine. Solutia ar fi asta: SA NE OPRIM! Si daca nu sunt prooroci adevarati, intram in rugaciune sa scoata Dumnezeu prooroci adevarati. Daca nu sunt apostoli adevarati si toata valea-i plina de mincinosi si de oameni fatarnici, ne rugam Domnului sa scoata apostoli adevarati. Daca nu sunt predicatori adevarati si daca daca n-avem de la Dumnezeu, va spun un adevar: Problema oamenilor care seara de seara, zi de zi sunt in lucrare (nu mai vorbim asa de pastori care spun cu viata senina ca el prin harul Domnului e pastor peste 7 biserici) Am intrebat un cioban intr-o zi: „Spune-mi, omule, ca sa stiu de la sursa: se poate sa fi pastor peste 7 turme?” A zis: „Nu se poate, nu poti.Ca sa fii pastor, trebuie sa fii cu oaia langa turma, sa o vezi cand manaca, cand nu mananca, cand ii trebuie apa. Atata poti sa faci, atata se poate.”

Realiatea e asta: AR TREBUI SA NE OPRIM.

Intr-o adunare, se ridica cativa tineri care au ceva habar de Evanghelie si Dumnezeu intr-o oare care masura, in masura lor de crestere, incepe sa-i insoteasca. Faceti proba. Ii pune sa vorbeasca si dupa fiecare tanar scoate pe unul sa spuna: predicatori mincinosi. Aveti grija, e plina tara de predicatori mincinosi. A doua oara nu se mai ridica acel tanar sa vorbeasca. Tremura inima in el ca nu-i matur si altul il ucide fara sa-l intereseze. Pune la proba, se mai ridica vreunul sa vorbeasca? Uitati-va la adunarile unde batranii s-au tinut de coarnele altarului pana au inchinat steagul si nu s-a ridicat un predicator. S-a temut sa nu-i ia scaunul si l-a ucis. Cum s-a ridicat un prooroc, l-a ucis. Si astazi, strigam in gura mare: „Nu-s prooroci, nu-s predicatori.” Dar, nici cu noi nu-i bine.

Dumnezeul nostru nu sta in mine sau in tine. El are putere, a zis Isus, ca din pietrele astea sa ridice, daca nu vreau eu sa ma sfintesc, nu vrei tu, va scoate Dumnezeu intr-o zi, orfanii de la casa de copii, omul fara tara, fara mama, fara casa, fara pat, fara farfurie si se va ridica in poporul lui Dumnezeu, sa spuna lucruri pe care nu le vom putea suferi, dar care vor fii de la Dumnezeu! Slavit sa fie numele Lui! Se pune problema: noi, la ce lucram? La ce lucram? Lucram sa deosebim lucrurile? Sa oprim pe oamenii nelegiuiti si sa ajutam pe cei care sunt sinceri si pe cei care cauta pe Dumnezeu sau ii bagam pe toti intr-o oala?

Din primele 9 minute, mai sunt aprox 16 min din mesaj. (Undeva pe la min 15-16 e o mic pauza)

Vezi si

CALEA DE PREDARE – DAVID WILKERSON

wilkerson_davidDumnezeu începe procesul de predare prin a ne face să cădem de la înălţimea noastră. Aceasta s-a întâmplat, literalmente, cu Pavel. El mergea sigur pe drumul său, îndreptându-se spre Damasc, atunci când o lumină a venit din cer orbindu-l. Pavel a fost doborât la pământ tremurând. Apoi, o voce a răsunat din cer, spunând: „Saule, Saule, pentru ce Mă prigoneşti?” (Fapte 9:4).

Pavel ştia că ceva lipseşte în viaţa sa. El avea cunoştinţe despre Dumnezeu, dar fără nici o revelaţie. Acum, pe genunchii săi, el a auzit aceste cuvinte din cer: ”Eu sunt Isus, pe care-L prigoneşti” (9:5). Aceste cuvinte au schimbat viaţa lui Pavel. Scriptura spune: „Tremurând şi plin de frică, [Pavel] el a zis: „Doamne, ce vrei să fac?” (9:6). Convertirea lui Pavel a fost o lucrare dramatică a Duhului Sfânt.
Pavel era condus de Duhul Sfânt într-o viaţă predată. El a întrebat: „Doamne, ce vrei ca eu să fac?” şi inima sa striga: „Isus, cum pot să Te slujesc? Cum pot să Te cunosc şi să-Ţi slujesc? Nimic altceva nu mai contează. Tot ce am făcut în firea mea este doar gunoi. Acum Tu eşti totul pentru mine.”

Pavel nu a avut nici o altă ambiţie, nici o altă forţă vie în această viaţă decât aceasta: „…ca să câştig pe Cristos” (Filipeni 3:8). După standardele de azi ale succesului, Pavel a fost un eşec total. El nu a construit nici o clădire. El nu a avut nici o organizaţie. Iar metodele pe care el le-a folosit erau dispreţuite de alţi lideri. De fapt, mesajul pe care l-a predicat Pavel i-a ofensat pe mulţi dintre ascultătorii săi. Uneori el chiar a fost bătut cu pietre pentru predicile sale. Tema sa? Crucea.
Atunci când vom sta înaintea lui Dumnezeu la judecată, noi nu vom fi judecaţi pe baza lucrărilor noastre, a realizărilor noastre sau a numărului de convertiţi. Va fi doar o singură măsură a succesului în acea zi. Au fost inimile noastre totalmente predate lui Dumnezeu? Am lăsat noi voinţa şi agenda noastră şi am luat-o pe cea a Lui. Am cedat noi presiunii celor din jur de a urma mulţimea sau am căutat îndrumare numai de la El? Am alergat noi de la seminar la seminar căutând un scop în viaţă sau ne-am găsit împlinirea în El?

Am doar o singură ambiţie şi aceasta este de a învăţa mai mult şi mai mult de a spune numai acele lucruri pe care mi le dă Tatăl. Nimic din ceea ce spun sau fac eu nu are valoare. Vreau să fiu în stare să spun: „Ştiu că Tatăl este cu mine, deoarece eu fac numai voia Sa.”

(Via Titel Maghiar)

Infografic: Religiile lumii si Presa libera

In luna Octombrie am postat cele doua harti care ne arata cat de libera e presa in diferite tari. Aici, mai adaugam o harta care arata religiile dominante ale lumii.

Presa libera

Reporters without borders Photo credit rsf.org

Alb = fara probleme   Galben = Satisfacator  Protocaliu = se vad unele probleme

Rosu = situatie dificila  Negru = probleme foarte serioase de presa

Photo credit www.geocurrents.info

Albastru = Budisti  Galben = Crestini   Rosu = musulmani Roz = Hindusi

Closeup Europa / Africa Presa libera

Photo credit dohanews.co

Imam in Uganda Allegedly Beats Daughter to Death for Converting to Christ

Father also seeks to kill her traumatized 12-year-old sister, sources say.

Portion of Imam Abudalah Ali's statement disowning his daughter for conversion to Christ. (Morning Star New)Via (Morning Star News) – A 12-year-old girl who was hospitalized for two weeks after her Muslim father beat her and her sister for converting to Christ last month is traumatized after learning that her sister died from the assault, sources said.

Naigaga Saidah’s father, Imam Abudalah Ali of Bwita mosque in Kaliro District, allegedly beat to death her 15-year-old sister, Namugonya Jamirah, on Dec. 11 after the sisters put their trust in Christ at a five-day evangelistic event that ended that day. Beaten unconscious, Naigaga did not learn of her sister’s death until a pastor had transferred her to safety in another town on Jan. 7, sources said.

In photo on right – Portion of Imam Abudalah Ali’s statement disowning his daughter for conversion to Christ. (Morning Star New)

Read the entire story here –  http://morningstarnews.org/2015/01/imam-in-uganda-beats-daughter-to-death-for-converting-to-christ/

John Piper upon entering his 8th decade

John Piper Amazon

John Piper Photo –www.amazon.com

Turning 69 earlier this month, which soberingly means entering my seventieth year and eighth decade, makes me tremble with joyful eagerness not to waste my life.

As the year and the decade turn, I have been thinking about Jesus’ final words, “Teach [all the nations] to observe all that I have commanded you” (Matthew 28:20).

Not just to know what I commanded, but to observe it — obey it, do it. The last command of the Lord was, “Teach the nations in such a way that they obey me.”

So I invite you to follow me as I meditate on not wasting my life in view of this final command…..

Read John Piper’s essay in its entirety here – The Eighth Decade of Life and the Ultimate Purpose of God

The Ancient Manuscripts and the Text of the New Testament (Session 2 of 5)

See Part 1 here – Historical Evidence For the Christian Faith (Session 1 of 5) Peter Williams (Tyndale House)

North Phoenix Baptist Church Apologetics Conference 2015.
Dr. Dirk Jongkind

The Ancient Manuscripts and the Text of the New Testament (Session 2 of 5) from North Phoenix Baptist Church on Vimeo.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari