Florin Ianovici – Cronica crucii: Tata iarta-i ca nu stiu ce fac

Cronica Crucii Photo credit

Cronica Crucii Photo credit sonicicon.deviantart.com

  • Stiti despre ce iertare este vorba pe cruce? Este vorba de acea iertare care aduce viata. In mana unui om, exista puterea de a da viata celui ce ti-a gresit.
  • …cine sta in amaraciune, cine sta in neiertare, el umbla, dar nu-i viu. ..
  • In momentul cand moartea ni se infatiseaza, stiti ce ar vrea sa faca? Sa ne goleasca de orice urma de iubire. Stiti care este o alta definitie a mortii? Omul care nu iubeste.
  • Hristos, cand a strigat „Tata, iarta-i ca ei nu stiu de fac,” a schimbat moartea in viata.
  • Satana stie ca daca nu ierti, te goleste de viata.
  • Stim sa facem din cuvantul lui Dumnezeu bici si ce nu stim sa facem din cuvantul lui Dumnezeu este leac.
  • Stiti care este motivatia, cand esti fata in fata cu un om care a facut o greseala? Motivatia ta trebuie sa fie aceasta: sa-l ridic. Aleluia! Omul asta trebuie sa fie cu mine in rai. Aleluia! Omul acesta trebuie sa fie indreptat. Aleluia! Omul acesta trebuie sa fie ridicat. Deci, asta e motivatia.
  • Blandete inseamna sa ti se faca tie un rau si tu sanu vezi raul, dar sa vezi pacatosul si sa-L rogi pe Dumnezeu sa-l salveze.

TEXT – Luca 23:26-34

26 Pe când Îl duceau să-L răstignească, au pus mâna pe un anume Simon din Cirena, care se întorcea de la câmp; şi i-au pus crucea în spinare, ca s-o ducă după Isus.
27 În urma lui Isus mergea o mare mulţime de norod şi femei care se boceau, îşi băteau pieptul şi se tânguiau după El.
28 Isus S-a întors spre ele şi a zis: „Fiice ale Ierusalimului, nu Mă plângeţi pe Mine; ci plângeţi-vă pe voi însevă şi pe copiii voştri.
29 Căci iată vor veni zile, când se va zice: „Ferice de cele sterpe, ferice de pântecele care n-au născut şi de ţâţele care n-au alăptat!”
30 Atunci vor începe să zică munţilor: „Cădeţi peste noi!”, şi dealurilor: „Acoperiţi-ne!”
31 Căci dacă se fac aceste lucruri copacului verde, ce se va face celui uscat?”
32 Împreună cu El duceau şi pe doi făcători de rele care trebuiau omorâţi împreună cu Isus.
33 Când au ajuns la locul numit „Căpăţâna”, L-au răstignit acolo, pe El şi pe făcătorii de rele: unul la dreapta, şi altul la stânga.
34 Isus zicea: „Tată, iartă-i, căci nu ştiu ce fac!” Ei şi-au împărţit hainele Lui între ei, trăgând la sorţi.

Florin Ianovici:

Iubitii Domnului, in tot Vechiul Testament exista imparati care au facut fapte de vitejie. Si faptele lor de vitejie, actiunile lor sunt conservate in carti numite Cronici. Exista I Cronici, exista II Cronici si de obicei se spune asa: …si faptele Imparatului… si cele de pe urma si cele dinatai au fost scrise in Cartea Cronicilor… Acuma, cu ajutorul bunlui Dumnezeu, tot anul acesta, in fiecare zi de cina, care o vom avea inaintea Domnului, cu bunavointa Lui, vom merge sa citim si sa invatam cronica crucii.

Sa stiti iubitii Domnului, ca daca imparatii pamantului, care au domnit, pusi de Dumnezeu, s-au facut cronici, cu cat mai mult despre cel care Apocalipsa numeste Imparatul Imparatilor si Domnul Domnilor, ar trebui sa avem o cronica scrisa in inima noastra. Si nu exista o cronica mai buna decat cronica crucii pentru ca acolo la cruce sunt cuvinte, pentru ca acolo la cruce sunt oameni, pentru ca acolo la cruce sunt atitudini. La fiecare in parte putem vorbi. Vom incepe in prima parte a anului cu cuvintele crucii. Apoi, vom merge cu personajele de la cruce. Si apoi, vom incheia, daca Domnul va binevoi cu atitudinile de la cruce, pentru ca fiecare din aceste aspecte ne ajuta sa invatam, ce trebuie sa facem, cum trebuie sa ne purtam. Veti vedea cat de frumos e cuvantul Domnului si cat de e plin de putere.

Si astazi, primul cuvant pe care vrem sa-l invatam impreuna, ce alt cuvant decat cel pe care l-a rostit Domnul Isus: „Tată, iartă-i, căci nu ştiu ce fac!” Un rabin si-a intrebat odata ucenicii, adresandu-le urmatoarea intrebare: cum stim ca s-a sfarsit noaptea si se ivesc zorile? Stateau intr-un moment de meditatie, zorii erau sa apara si  si ei au pus aceasta intrebare: cum stim noi ca apar zorii? Si unul a zis: cand deosebim o oaie de un caine, pentru ca atunci cand e intuneric, silueta poate fi luata drept orice. Apoi, altul a zis: atunci cand facem deosebirea intre un maslin si un smochin. Caci, daca vine lumina, poti sa faci deosebire. Si rabinul s-a uitat la ei si le-a spus, unul dintre lucrurile pentru care am inceput acest lucru astazi, pentru cuvantul acesta pe care as vrea sa-l invatam, rabinul le-a spus ca: stim ca noaptea a trecut si s-au ivit zorile, cand ne uitam la un strain si-l vedem ca pe fratele nostru.

In ultima perioada exista aceasta lupta, aceasta insingurare, aceasta instrainare, pentru ca in ultima perioada, pana si oamenii care sunt chemati sa fie oameni, pana si fratii care sunt chemati sa fie frati, pana si prietenii care sunt chemati sa fie prieteni, parca nu-i mai recunoastem ca odinioara, ca si atunci cand ne-au spus ca ne iubesc. Pentru ca avem nevoie sa vina zorii, pentru ca avem nevoie de frati si de surori si de prieteni si avem nevoie de oameni dragi pe langa noi, ma rog asa: „Doamne, fa sa rasara lumina peste noi.” Cum rasare lumina? Lumina rasare doar atunci cand Dumnezeu o lasa peste noi.

Florin Ianovici 6 ian 2015

captura Agnus Dei

As vrea sa invatam cateva lucruri simple, 3 lucruri simple:

Cand Domnul Isus Hristos a rostit „Tata, iarta-i, ca nu stiu ce fac,” la cel fel de iertare se referea? Sa stiti ca exista felurite iertari pe iertari pe pamantul acesta. Exista iertari de ordin social. Ai auzit o iertare de ordin social, cand ti s-a spus: a trebuit sa mai dai niste bani, dar datoria ti s-a iertat. Sau poti fi iertat de un examen, un profesor poate sa  te ierte de un examen. Exista fel si fel de iertari pe acest pamant. Poti sa-l dezlegi pe cineva de-o datorie. Eu asa am procedat de-a lungul timpului. Cine a venit la mine sa se imprumute, am avut doua principii: nu i-am dat mai mult decat pot sa pierd. E biblic. Biblia spune ca intotdeauna sa dai cu gand ca nu o sa primesti inapoi. Dar, gandul acesta e al meu, nu trebuie sa fie al celui ce se imprumuta de la mine.  Si, al doilea principiu a fost acesta: In ziua in care a fost scadenta, daca omul acela mi-a dat banii inapoi, atunci l-am mai imprumutat si a doua oara. Daca nu mi-a dat banii inapoi, atunci i-am spus: cautati alt naiv.

Dimineata aceasta as vrea sa vorbesc despre aceasta iertare, ca nu-i orice fel de iertare. Dar, vreau sa spun un lucru: singurul pe cruce caruia i s-a gresit si El n-a gresit nimanui era Hristos. Noi nu suntem la fel, nici unul dintre noi. Domnul Isus Hristos, in momentul cand a cerut iertare pentru cei ce l-au rastignit, a cerut iertare pentru cei ce de fapt l-au omorat. In momentul in care era crucea inaltata si stiti ce era prezent acolo? Era prezenta moartea. Sa stiti ca moartea loveste in multe feluripe pamantul acesta. Prezenta mortii, la cruce, o putem vedea in doua feluri: mai intai de toate, cumplitul pacat care a orbit omenirea si a facut sa nu vada pe Domnul Isus Hristos, sa nu vada ca El este Mesia, Cel trimis de Dumnezeu. L-au trimis la moarte pe Domnul Isus Hristos. Dar, ceea ce a realizat Domnul Isus Hristos si ceea ce as vrea sa realizam in aceasta dimineata este urmatorul lucru, fratii mei, surorile mele: in gradina Ghetimani, Domnul Isus, dupa un chin cumplit a zis asa: „Totusi, nu voia mea sa se faca, ci voia Ta.” Nu paharul pe care Mi-l doresc Eu, ci paharul care mi l-ai rezervat Tu. Paharul pe care mi l-ai pus Tu la dispozitie, acela vreau sa-l beau.

Hristos, cand a strigat „Tata, iarta-i ca ei nu stiu de fac,” a schimbat moartea in viata. 

Stiti despre ce iertare este vorba pe cruce? Este vorba de acea iertare care aduce viata. In mana unui om, exista puterea de a da viata celui ce ti-a gresit. In mana ta exista putere de al ucide pe cel care ti-a gresit, pentru ca neiertarea nu face altceva decat sa lipseasca de viata pe cei cel care ti-a gresit. In mana omului caruia s-a gresit exista puterea aceasta de a ierta si puterea aceasta de a ierta este puterea de a da viata. Hristos, cand a strigat „Tata, iarta-i ca ei nu stiu de fac,” a schimbat moartea in viata. A nimicit planul celui rau, pentru ca planul celui rau era: daca am reusit sa-i aduc pe oamenii astia aici si sa-l ucid pe Domnul Isus Hristos, am sa caut sa-i ucid sufletul, pentru ca cine moare in amaraciune sau cine sta in amaraciune, cine sta in neiertare, el umbla, dar nu-i viu. Intotdeauna, cel rau, va cauta sa-ti ia din tine forta cea mai puternica a vietii.

Ni se spunea in dimineata aceasta ca forta vietii noastre e dragostea, ca puterea  vietii noastre nu e cea de a fi acuzator, ci de a fi un om care sa ierte. In momentul cand moartea ni se infatiseaza, stiti ce ar vrea sa faca? Sa ne goleasca de orice urma de iubire. Stiti care este o alta definitie a mortii? Omul care nu iubeste. Omul care nu iubeste este un om care este in moarte si el n-a vazut ce inseamna viata. E o condamnare si un chin sa traiesti in neiubire, sa traiesti in neiertare. Hristos, in momentul in care a fost pe cruce, a strigat cu putere: „Tata, iarta-i ca nu stiu ce fac”. Intr-o zi, poate vor regreta, intr-o zi, poate isi vor smulge barbile. Intr-o zi, constiinta li se va trezi ca o rana deschisa. Intr-o zivor fi bantuiti de acest cosmar, ca m-au rastignit pe Mine. Dar, as vrea ca in aceasta umbra a mortii, care este aruncata peste ei, sa rasara lumina indurarii si sa auda si sa stie ca acolo pe cruce, Isus Hristos a spus: „Iarta-i, Tata, caci nu stiu ce fac!”

Ce inseamna iertarea in Domnul Isus pe cruce? Inseamna ca ti s-a dat puterea sa daruiesti viata sau puterea sa daruiesti moarte, pentru ca in cuvantul de iertare, cuvantul iertare este un aducator de viata. Si neiertarea nu face altceva decat sa aduca umbrele mortii.   Iubitii Domnului, Domnul Isus Hristos ne invata ca viata pe care o aduce iertarea are 3 lucruri pe care ar trebui sa le gandim in dimineata aceasta. Pentru ce as lasa pe cineva din mainile mele?

Pentru ce as cauta sa iert pe cineva?

A ierta inseamna sa permiti lui Dumnezeu sa aduca in tine viata.

Si primul lucru pe care as vrea sa-l spun la acest punct este urmatorul. Luca 17:3 – Luaţi seama la voi înşivă! Dacă fratele tău păcătuieşte împotriva ta, mustră-l! Şi dacă-i pare rău, iartă-l! 4 Şi, chiar dacă păcătuieşte împotriva ta de şapte ori pe zi, şi de şapte ori pe zi se întoarce la tine şi zice: „Îmi pare rău!”, să-l ierţi.” Intotdeauna, omul care va vrea sa aiba viata, va face un lucru. Mie mi se pare foarte greu sa ne luam rol de judecator. Eu am colegi care sunt judecatori, am fosti colegi care sunt judecatori. Stiti ce imi spun toti dintre ei? „Suntem absolut daramati. Dosare peste dosare. Nu mai avem viata.” E si datorita sistemului romanesc, in mod deosebit. Nu mai reusesc sa aiba viata pentru ca intotdeauna trebuie sa judeci trebuie sa judeci. Aproape ca nu mai reusesti sa te concentrezi la propria ta viata. Orice om care va deveni acuzaotrul fratelui lui, va deveni prizonierul fratelui lui. Orice om este prizonierul omului pe care il uraste, pentru ca el nu va mai avea viata proprie. El va fi un om care va fi in propria celula.

Stiti care sunt cele mai teribile dintre celule? Cele pe care le faci tu. Cand cineva iti rezerva o celula pe pamantul acesta, celula unei deznadejde, celula unei amaraciuni, mai scapi din ele. Dar cand tu, cu mana ta proprie iti zidesti o celula, in momentul acela e foarte greu sa scapi. Dar, eu nu vreau sa traiesc viata celui de langa mine, eu vreau sa traiesc viata mea. Ganditi-va la cineva care poarta sambetele cuiva, cum se spune pe romaneste, la ce va sta mintea lui de dimineata? Cel rau n-are pace si se framanta ca usa in tatana- scarti in dreapta, scarti in stanga. Tot timpul se framanta. In momentul in care nu iert, viata din mine se goleste, Satana a reusit sa-mi dea o lovitura de moarte. Eu nu mai gravitez in jurul vietii, eu gravitez in jurul mortii. Eu nu mai am lumina din Hristos, eu am umbra. Eu am norul, in momentul acela, eu nu mai traiesc, in momentul acela, viata din mine se scurge. Cine traieste in iubire, se aimenteaza cu viata din Duhul Sfant. Cine traieste in iertare, se alimenteaza cu un izvor de apa vie pentru ca Hristos ne invata pe cruce, caci atunci cand strigi „Iarta-i Tata, ca nu stiu ce fac,” de fapt, tu refuzi paharul celui rau si accepti paharul lui Dumnezeu. E amar paharul lui Dumnezeu, dar e datator de viata. E dulce paharul celui rau, dar e aducator de moarte. 

In momentul in care un om se lasa in mana lui Dumnezeu, in momentul in care lasa justitia pe mana lui Dumnezeu, in momentul acela, mintea ta nu mai framanta atat de multe planuri. Mintea ta este ca a unui copilas, care sta in bratele mamei lui si spune: Domnul sa se ingrijeasca. Domnul sa poarte de grija.  Venea cineva la mine si ma intreba: „Frate, dar de cate ori sa iertam pe cineva care ne greseste?” Acuma, dvs. stiti ca o parte din activitatea mea zilnica este cu copiii din strada. Dvs. aveti o idee de cate ori copiii au venit si au plecat? Pai, de unde sa aveti idee, ca nici eu n-am idee, dar nu stiu de cate ori. Si se simt de multe ori deznadajduiti oameniicare lucreaza cu mine si au spus: „Dar, pana cand sa ingaduim o asemenea atitudine?” Biblia spune, daca vine la tine, se uita cu ochii aia mari, senini, si spune „Iarta-ma,” ce sa faci? „Mai, nenorocitule, ma…” Nu, zice Biblia sa-l ierti. Dar, de ce sa-l iert? Stiti de ce? Uite, hai sa luam exemplul asta. Vine ala si tu te-ai suparat pe el si incepi sa-i spui: „Mai, nenorocitule, tu stii ce am suferit ca ai plecat? Mi-ai mancat painea… ” si toate minutele alea care vorbesti, zecile de minute, stii ce se intampla cu tine? Tu te omori. Iti omori inima, ii omori mintea. Iti omori pacea. Iti omori relatia cu Dumnezeu. Iti omori seninatatea. Iti omori  dulceata harului. Tu devii tepos. Tu devii un om care intepi. Si la sfarsit, o sa vezi ce se intampla. Ala sta tot linistit si tu esti om curcan.

Hristos stia ca in momentul cand a strigat pe cruce „Tata, iarta-i”, a refuzat paharul celui rau si a luat paharul datator de viata. A ierta, inseamna mai intai de toate, sa permiti lui Dumnezeu sa aduca in tine viata. Hristos, a spus, in momentul cand a fost rastignit: „Iarta-i, Tata, ca ei nu pot decat sa-Mi rastigneasca trupul, dar, peste sufletul Meu nu va avea nimeni, niciodata, stapanire.” Pentru ca eu imi doresc viata din Hristos si Hristos a zis: „Niciodata, cel rau,  nu va reusi sa aiba acces la inima mea. E otrava. E o fierbinteala.” Este asa  lucrare, fratii mei, surorile mele, asa de multe lucruri nu le gandim in dreptul nostru. Dumnezeu ar vrea sa gandim multe lucruri in dreptul nostru. Dumnezeu ar vrea sa ne cantarim, sa ne evaluam, sa ne judecam. Dumnezeu ar vrea sa stam de vorba cu El despre fiecare radacina a intentiei noastre, despr efiecare motivatie pe care o avem. Si noi nu reusim sa facem lucrul acesta pentru ca ne concentram pe lucruri straine. Iarta-ne, Doamne.

Dar daca cineva nu vrea sa se impace cu tine? [Inainte] am spus cea mai frumoasa varianta, vine si spune: iarta-ma. Si atunci, tu te uiti la el si-i spui: te iert. N-am sa uit niciodata ca a venit in fata mea un tanar care mi-a furat banii de la organizatie. In sfarsit, mi-a facut foarte multe lucruri rele, tremura ca o frunza. Si in momentul acela, stiti, cand a venit, mi-am adus aminte ca-s avocat. Puteam sa dau un telefon la sectorist. Si asa, sectoristul venea sa bea cafeaua la noi. Puteam sa-l iau, sa-l sperii, sa-l duc la scoala de corectie. Si in timp ce stateam cu el, asa, fata in fata- furase multi bani, ce sa va spun? Nu vreau sa va ispitesc. Erau banii organizatiei, nu mai aveam mancare. In momentul acela mi-am adus aminte ca sunt pocait. Aleluia! Si m-am gandit: ce ar vrea Hristos sa fac in asemenea imprejurari? Si am zis: „Doamne Dumnezeule, Tu vrei sa-L iert, pentru ca a zis „Iertati-ma, d-l, iertati-ma, d-l, iertati-ma, d-l!” Si, atunci, i-am zis: „Te iert, ca-s pocait.” Si apoi, mi-am adus aminte de un lucru. In timp ce eu iertam, mintea mea in momentul acela incepea sa lucreze in puterea vietii din Dumnezeu.

Stiti de ce mi-am adus aminte in timp ce-l iertam? Ca Dumnezeu mi-a dat banii astia si tot Dumnezeu poate sa-i puna la loc. Tot Dumnezeu duce lucrarea aceasta, pentru ca in momentul in care ierti, e viata din Duhul Sfant in tine. De ce nu putem ierta? Din cauza supararii. Uite ce a facut. Mi-a pierdut bani, mi-a pierdut aia, si intram intr-o umbra a mortii,  si intram intr-o apasare care nu-i din Dumnezeu. Ca Dumnezeul nostru, cand iertam, ne da, mai intai de toate, viata in suflet. Si atunci, eu voi spune: „E o pierdere pe care eu nu pot sa o acopar?” Haideti sa va intreb: Dumnezeu din cer, daca ierti, Dumnezeu din cer, nu-ti da inapoi? Aleluia! Binecuvantat sa fie Dumnezeu. Dumnezeu din cer iti da inapoi. Stiti de ce? Ca te iubeste. „Implineste ce fac eu”.

Si daca nu vrea sa-si ceara iertare? Ce spune Biblia?

Spune asa, haideti sa citim. Romani 12:19 – Preaiubiţilor, nu vă răzbunaţi singuri; ci lăsaţi să se răzbune mânia lui Dumnezeu; căci este scris: „Răzbunarea este a Mea; Eu voi răsplăti”, zice Domnul. „Preaiubitilor..” – e extraordinar cum Dumnezeu foloseste acest apelativ si dupa care spune: „nu va razbunati”.. preaiubitilor, voi sunteti preaiubitii, adica, cei mult iubiti de Dumnezeu, cei peste masura iubiti de Dumnezeu. Apoi, in Romani 12:20 ne spune ce sa facem si daca cineva nu vrea sa vina sa-si ceara iertare, – Dimpotrivă: dacă îi este foame vrăjmaşului tău, dă-i să mănânce; dacă-i este sete, dă-i să bea; căci dacă vei face astfel, vei îngrămădi cărbuni aprinşi pe capul lui.” Adica, cum ‘dimpotriva’? Adica, invers decat ai simti sa faci, la polul opus simtamantului pe care il ai. Apoi, vine si spune Biblia exact  ce va spuneam eu, Romani 12:21 – Nu te lăsa biruit de rău, ci biruie răul prin bine. Care e raul? Raul este sa nu ierti. Raul este sa-ti faci dreptate singur. Raul este sa te pui pe tine inaintea lui Dumnezeu si sa spui: rezolv.

Vine un frate la pastor si zice: Sa-mi faci dreptate cu cutare.
La care, pastorul: „Dar, ce ti-a facut?”
Ii zice: „Mai, omule, eu te invat ce te invata Dumnezeu. Iarta.”
„Nu,” zice el, „nu-l iert. Am venit la tine. Esti dator sa-mi faci dreptate, ca esti pastor – sa faci dreptate intre oaie si oaie. Nu scrie in Biblie asa?”
„Omule,” pastorul a zis, „hai, mai intai de toate, sa ne rugam.”
„Da, ne rugam. Ne rugam.”
S-a asezat pe genunchi si a zis: „Doamne, din clipa aceasta iti multumesc ca fratele meu este liber. El nu mai are nevoie de Hristos, el nu mai are nevoie de Dumnezeu. El se are pe el insusi. El este alfa, el este omega, el este inceputul, el este sfarsitul. El sta pe tron, el judeca. El are sceptru si el are coroana, Doamne, iti multumesc ca e liber si nu mai are nevoie de Tine!”
La care, fratele a zis: „Opreste-te, nu te mai ruga asa.”
Si atunci, pastorul s-a uitat spre el si a zis: „Opreste-te si nu mai gandi asa, daca nu vrei sa ma rog asa.”

Cum sa faca Dumnezeu? Dumnezeu ne spune: vezi ca e un rau, e un rau care se infiripa in inima ta. Si stiti care este raul? Sa birui tu. Lasa-L pe Dumnezeu sa biruie. Stiti de ce? Pentru ca sa va spun un lucru. Noi cand lucram, lasam raniti in urma. Dumnezeu, cand lucreaza, chiar cu oamenii rai, face din Saul, un Pavel. Lasa-l pe mana mea, zice Domnul, ca ma voi infatisa inaintea lui si-i voi zice: Saule, Saule, pana cand Ma vei prigoni? Saule, Saule, de ce ma prigonesti? Lasa-L pe Dumnezeu sa lucreze. Laudat sa fie numele Lui!

As vrea sa mai spun ceva la acest punct. Domnul Isus Hristos a strigat: „Tata, iarta-i ca nu stiu ce fac,” pentru ca stia ca cel rau cauta sa ne azvarle in umbra mortii. El vrea sa ne ia din noi forta vietii si sa stiti ca taria noastra e dragostea. Tot ce nu faci din dragoste n-are nici o valoare. Si daca ti-ai da trupul sa fie ars si n-ai dragoste, tu n-ai nimic. Daca ti-ai impartit toata averea la saraci si n-ai avea dragoste, n-ai dat nimic. Vorba cuiva care intr-o seara, un bogat a visat ca a murit si a ajuns la poarta lui Dumnezeu.
Si acolo, zice: „Da-mi voie sa intru. Dar, de ce nu ati dat voie? Cat costa? Am o gramada de bani, eu pot sa-ti dau sa intru.”
La care i-a zis ingerul: „Da-mi. Da-mi.” Si asta s-a scormonit si nici un ban. Avea o singura moneda in buzunar si s-a uitat speriat, si a zis: „Cum, ca eu am o multime de bogatii, cum se face ca eu am un singur ban?”
Zice: „In cer nu functioneaza legile de pe pamant.”
In cer ai bani daca i-ai trimis. Atat ai dat milostenie in viata ta, un singur leu. Deci, asta-i singurul care l-ai trimis in cer. Restul i-ai lasat pe pamant.”

Fratii mei, surorile mele, Satana stie ca daca nu ierti, te goleste de viata. Cand nu ierti, te face prizonierul omului aceluia pe care-l ai mereu in neiertarea ta si in sufletul tau. Dumnezeu sa ne ajute, Dumnezeu sa ne binecuvanteze. Dar, mai este un lucru care trebuie sa-l facem. Luca 6:39 – Le-a spus şi pilda următoare: „Oare poate un orb să călăuzească pe un alt orb? Nu vor cădea amândoi în groapă? 41 De ce vezi tu paiul din ochiul fratelui tău şi nu te uiţi cu băgare de seamă la bârna din ochiul tău? 42 Sau cum poţi să zici fratelui tău: „Frate, lasă-mă să-ţi scot paiul din ochi”, şi, când colo, tu nu vezi bârna din ochiul tău? Făţarnicule, scoate întâi bârna din ochiul tău, şi atunci vei vedea desluşit să scoţi paiul din ochiul fratelui tău. Apoi, continua si spune asa, e important. 43 Nu este niciun pom bun care să facă rod rău, şi niciun pom rău care să facă rod bun.   44 Căci orice pom se cunoaşte după rodul lui. Nu se strâng smochine din spini, nici nu se culeg struguri din mărăcini45 Omul bun scoate lucruri bune din vistieria bună a inimii lui, iar omul rău scoate lucruri rele din vistieria rea a inimii lui; căci din prisosul inimii vorbeşte gura.

Atunci, eu, cand ma manii si cand sunt cu cineva care ma nedreptateste, de fapt, eu dau un extemporal la inima: sa vad daca-i visterie sau nu-i visterie, sa vad daca-i pom bun sau pom rau. Orice om care este confruntat cu o nedreptate, orice om care se afla intr-un conflict, orice om care a fost nedreptatit, este scos in extemporal. Cand ei sunt scosi la extemporal, Dumnezeu spune: Esti pom bun, dai roade bune. Daca visteria ta-i plina, vei scoate bogatii. Daca nu, scoti ce esti. Asa ca Dumnezeu ne spune, cand suntem fata in fata cu cineva care ne-a gresit: nu uita, ca atunci cand tu cantaresti pe altul, Dumnezeu te cantareste pe tine. Cand tu evaluezi pe altul, Dumnezeu te evalueaza pe tine. Si Dumnezeu, ce ar vrea sa vada ca iasa din inima ta? [zicem] „Ce, noi pocaiti suntem mai fraieri? Ce, pe mine m-ai ales acuma?” Cum ar trebui sa vorbim?

Dacă vorbeşte cineva,  vorbească cuvintele lui Dumnezeu. Dacă slujeşte cineva, să slujească după puterea pe care i-o dă Dumnezeu: pentru ca în toate lucrurile să fie slăvit Dumnezeu prin Isus Hristos, a căruia este slava şi puterea în vecii vecilor! Amin. – 1 Petru 4:11

Pai, cand, asta? In cor? Cand citim din Biblie? Nu! In mijlocul conflictului. Atunci sa vorbesti cuvintele lui Dumnezeu. Inchei acest punct spunandu-va un ultim lucru:

Iertarea presupune sa ai motivatia corecta si o modalitate corecta

Uneori, modalitatea de corectie e mai important decat orice. Ia tu Biblia si spune: „Ba, daca nu-ti bagi tu mintile in cap… ma, tu vezi Biblia asta? Ma, tu, tie nu-ti e rusine, ma? Tu nu stii ce scrie in Biblie la Geneza, sau la Apocalipsa?” Zambiti, dar pastrand proportiile, stim sa facem din cuvantul lui Dumnezeu bici si ce nu stim sa facem din cuvantul lui Dumnezeu este leac. Ce nu stim sa facem din cuvantul lui Dumnezeu este balsam. Ca, nu oricine se pricepe sa fie doctor, dar carpaci si calau, oricine se pricepe..

Si Biblia spune asa, Galateni 6:1 – Fraţilor, chiar dacă un om ar cădea deodată în vreo greşeală, voi, care sunteţi duhovniceşti, să-l ridicaţi cu duhul blândeţii. Şi ia seama la tine însuţi, ca să nu fii ispitit şi tu. Stiti care este motivatia, cand esti fata in fata cu un om care a facut o greseala? Motivatia ta trebuie sa fie aceasta: sa-l ridic. Aleluia! Omul asta trebuie sa fie cu mine in rai. Aleluia! Omul acesta trebuie sa fie indreptat. Aleluia! Omul acesta trebuie sa fie ridicat. Deci, asta e motivatia. Nu ma duc sa ma cert cu el, sa ma racoresc, frate. Dar, cine te-a incins, prietene? Ca Dumnezeu, nu. „Hai, ca sa-i zic si eu vreo doua!” Zi-i daca vrei, dar daca tu-i zici doua, cate spune el? Noua. Si atunci te miri de ce a luat foc viata ta? Si daca ramai in aceasta neiertare, ramai in valea umbrei mortii. Voi vreti sa aveti viata, prieteni? Nu vreti ca din noi sa curga viata? Laudat sa fie Domnul.

Care este motivatia sa stai de vorba cu cineva care a gresit? „Lasa frate, nu-i zici tu, ii spun eu.” Tu ii spui, dar, cum ii spui? Caci Isus Hristos, cand a spus, a zis: eu spun in asa fel incat sa aduc viata, nu moarte!” Pentru ca neiertarea inseamna moarte si iertarea inseamna viata. SI Hristos cand a iertat, a iertat ucigasilor. De ce? Ca sa stie ca in El este viata. Asta ne asteapta cand luam din painea aceasta (de la Cina) – Viata din Hristos.  Aleluia! Noi vrem viata. Spune Biblia, nu numai motivatia sa fie buna, dar si modalitatea.  Spune: să-l ridicaţi cu duhul blândeţii. Va spuneam in prima zi din Anul Nou ce inseamna blandete.

Blandete inseamna sa ti se faca tie un rau si tu sanu vezi raul, dar sa vezi pacatosul si sa-L rogi pe Dumnezeu sa-l salveze. Cu duhul blandetii. Dar ce inseamna duhul blandetii? „Mai, tu n-ai cu ce sa-mi faci mie rau.” Stiti ce spunea la un moment dat Ioan Gura de Aur, care acuma este iubit, acuma este apreciat, dar in timpul lui a fost exilat, pentru ca el s-a ridicat si a vorbit adevarul- vorbea despre bogati, ii taia la inima. Stiti ce predici avea despre cei bogati? Ii taia, pur si simplu, cand veneau in biserica ii certa: La ce ati venit sa vedeti? Veneau oamenii, se inghesuiau cu sutele, cu miile. Era un orator desavarsit. Le-a zis: „Ati venit sa ma vedeti pe mine?” Si in sfarsit, l-au exilat datorita cuvantarii lui si apoi l-au revendicatsi l-au adus iarasi pe locul pe care trebuia.

La un moment dat, a stat fata in fata cu guvernatorul si a zis: „Daca tu nu renunti la felul asta de predica,am sa te inchid si n-ai sa mai vezi lumina zilei.”
„N-ai cum sa ma inchizi. N-ai cum sa opresti lumina zilei, pentru ca lumina mea nu sunt oameni, lumina mea este Hristos si El vine dincolo de orice usa.”
” Am sa te lipsesc de toti prietenii, de toti cunoscutii. Ai sa stai izolat.”
A zis: „Nu poti, ca prietenul meu este Isus Hristos. N-ai cum sa mi-i iei.”
A zis: „Daca continui in felul acesta, am sa-ti iau viata. Ai sa mori, ai sa fii executat.”
A zis: „Nu-mi puteti lua viata, ca-i ascunsa cu Hristos in Dumnezeu. Puteti numai sa-mi ucideti trupul. Viata, niciodata.”

Sa ridicati cu duhul blandetii. Ce poti sa-mi iei tu, mie? Tu poti sa-mi iei mie ceva? Tu poti sa-mi iei mie numai ce eu cu mana mea mi-am adus. Tu nu poti sa-mi iei mie nimic din ceea ce mi-a dat Dumnezeu. Binecuvantarea lui DUmnezeu imbogateste si El nu lasa sa fie urmata de niciun rau. Asa ca nu ma supar. M-a pacalit cineva, m-a inselat cu bani, cineva m-a inselat in asteptarile pe care eu mi le facusem cu privire la el? El nu mi-a luat mie nimic. Stiti de ce? Mie mi-a ramas Cel ce-i viu. Mi-a ramas Cel din care vin toate. Dumnezeu poate sa-ti dea, nu pe o cale, ci pe 7 cai, o mie. Dumnezeu e specialist sa aduca inapoi.

Androcles era sclav, lucrul asta e istoric, o spune Eusebiu si Tertullian la 200  de ani dupa Hristos. S-a dus in padure, a fugit de stapanul lui. In padure a dat peste un leu. Numai ca leul acela era culcat, gemea si el a bagat in seama ca pe pernuta labei avea un spine. Si-a facut curaj, s-a dus langa leu, vorbindu-i tot timpul si i-a scos spinul din laba. Si stiti ce a facut leul? I-a lins mana si i-a mirosit-o. Si i-a dat voie si a plecat. Eusebiu spune ca Androcles, sclavul, a devenit crestin. Dupa ce a devenit Androcles crestin, stiti ca imparatul nebun, Nero, i-a aruncat in arenele circului pe crestini si i-a aruncat prada leilor si fiarelor salbatice. Si Androcles a ajuns in arena. Dar, cand a ajuns in arena, i s-a dat drumul leului din a carui pernuta a scos spinul. Si a venit leul, s-a asezat langa el si a inceput sa-i miroase mana. I-a mirosit mana si a inceput apoi sa i-o linga. Toata arena s-a ridicat si a zis: „Indurare pentru el.” Pana si leii ii mananca din palme.  A venit un alt leu ca sa se dea la Androcles si s-a ridicat leul si a marait la  si a plecat imediat de langa el. Au zis, leul, nu numai ca-i mananca din palma, dar si-l apara.

Stiti ce este cu un om care-ti greseste? Un om cu spin in mana. Un om cu spin in el. Nu mai bine il scoti? Ca intr-o zi, mana aceea din care ai scos spinul, poate sa-ti aduca viata. Prin mana aceea, Dumnezeu poate sa-ti dea binecuvantare. Dumnezeu nu ucide. Dumnezeu da viata. Dumnezeu nu prapadeste.

(Text din primele 34 de min. din mesaj, mai sunt aprox 24 minute.)

bisericabetel.ro/live

Cornel Cuibus si un grup de tineri – 6 cantari la Biserica Penticostala Golgota Cornesti

 

 

Samy Tuțac – „Vii înapoi cu scutul sau pe el”…

Sunt cuvintele unei mame spartane adresate fiului ei, unul din cei trei sute de spartani, conduși de Leonidas, care au ținut pe loc, la Termopile, armata persană, a lui Xerxes, formată din jumătate de milion de soldați, timp de două zile.

Înainte de a muri au trimis la Sparta un mesaj tulburător:”Străine, spune-le spartanilor că ne-am purtat așa cum și-au dorit și că suntem îngropați aici.”

Impresionat de curajul și dedicarea lor filosoful francez Motainge spunea:”Există înfrângeri triumfătoare, care rivalizează cu victoriile.”

…Ce frumos ar fi, ca la sfârșitul anului 2015, ca urmași ai lui Cristos, să putem transmite mesajul:”Spuneți-I Domnului nostru că ne-am purtat așa cum Și-a dorit să ne purtăm…”

Sursa Samy Tuțac

 

Hartă. S-a descoperit în Cetatea Sfântă locul exact unde stătea Isus când a fost judecat şi condamnat la moarte

Photo credit http://www.evz.ro/

 Arheologii au descoperit în partea vestică a Ierusalimului ceea ce par a fi ruinele palatului în care s-a desfăşurat procesul lui Iisus. Potrivit Bibliei, evenimentul s-a petrecut cu puțin înaintea condamnării la moarte a Mântuitorului.

Situl arheologic este situat în apropierea muzeului Turnului lui David, iar ruinele ar putea fi cele ale palatului lui Irod cel Mare, unde a avut loc celebrul proces, servind apoi ca închisoare, în timpul Imperiului Otoman.

Shimon Gibson, profesor de arheologie la Universitatea Carolina de Nord, apreciază că nu există îndoieli în privinţa faptului că procesul s-a desfăşurat în incinta palatului lui Irod. „Nu există bineînţeles nici o inscripţie care să indice că procesul a avut loc acolo, însă totul arată acest lucru, din punct de vedere arheologic, istoric sau evanghelic”, a declarat Gibson pentru The Washington Post.

Citeste mai mult: http://www.evz.ro/

Ierusalim,harta,map,city plan,Jesus trial,judecat Isus
Nu există, este adevărat, nicio inscripţie care să indice că acolo s-a întâmplat, dar totul – relatări arheologice, istorice şi datele evanghelice – oferă sens acestei descoperiri, a explicat Shimon Gibson.
Ce este sigur, locul va fi deschis pentru vizite cât de curând, prilej pentru ca vizitatorii să analizeze o hartă dintr-o enciclopedie din 1911, care înfăţişează Ierusalimul, cu palatul lui Irod lângă Turnul lui David, iar locul unde ar fi fost judecat Isus s-ar afla sub Poarta Jaffa.

O echipă de arheologi din Ierusalim susţine că a identificat locul exact unde ar fi stat Iisus în timpul procesului care i-a adus condamnarea la moarte. Locul va fi curând inclus în circuitul turistic din Cetatea Sfântă, spun reprezentanţii muzeului Turnul lui David.
Arheologii care au analizat timp de 15 ani datele pentru a ajunge la concluzia anunţată, notează Daily Mail. Aceştia spun că locul pe care l-au identificat se potriveşte cu ceea ce apare în descrierea procesului făcută în Evanghelia după Ioan.

Ruinele palatului care i-a aparţinut lui Irod cel Mare, descoperite în urmă cu 15 ani, au fost examinate cu atenţie şi aşa s-a ajuns la concluzia că locul unde a stat Mântuitorul când a fost judecat şi condamnat la moarte se află între o poartă şi o piatră neuniformă din pavaj (sub Poarta Jaffa). Pelerinii şi turiştii vor avea curând posibilitatea să viziteze locul biblic ţinând cont de faptul că ruinele palatului lui Irod se află lângă Muzeul Turnul lui David, care va include în circuit şi noua descoperire.

Citeste mai mult: adev.ro/nhr7b4

Moise Ardelean – Sfaturi pentru lucratorii lui Dumnezeu

~~~

6 octombrie 2013 – Ordinare a 4 frati pentru lucrare in Biserica Betania.
Biserica Betania – Arad Vezi mai multe poze aici – Biserica Penticostala Betania

VIDEO by Biserica Betania Arad

VEZI si

Eugen Micurescu – Lucruri de care are nevoie slujitorul lui Dumnezeu

2 Timotei 1-8, 15

1 Tu, dar, copilul meu, întăreşte-te în harul care este în Hristos Isus.
2 Şi, ce-ai auzit de la mine în faţa multor martori, încredinţează la oameni de încredere, care să fie în stare să înveţe şi pe alţii.
3 Suferă împreună cu mine, ca un bun ostaş al lui Hristos.
4 Niciun ostaş nu se încurcă cu treburile vieţii, dacă vrea să placă celui ce l-a înscris la oaste.
5 Şi cine luptă la jocuri nu este încununat, dacă nu s-a luptat după rânduieli.
6 Plugarul trebuie să muncească înainte ca să strângă roadele.
7 Înţelege ce-ţi spun; Domnul îţi va da pricepere în toate lucrurile.
8 Adu-ţi aminte de Domnul Isus Hristos, din sămânţa lui David, înviat din morţi, după Evanghelia mea,

15 Caută să te înfăţişezi înaintea lui Dumnezeu ca un om încercat, ca un lucrător care n-are de ce să-i fie ruşine şi care împarte drept Cuvântul adevărului.

 Uneori exista tendinta aceasta de a nu pune in lucrare lucratori. Dar in acelasi timp exista si tendinta aceea de a lucra in mod usor…  Au fost intotdeauna oameni cu care Dumnezeu a lucrat, oameni ingaduiti si oameni cu care nu a avut niciodata nimic… Osea 8″4 – Au pus împăraţi fără porunca Mea şi căpetenii fără ştirea Mea; au făcut idoli din argintul şi aurul lor: de aceea vor fi nimiciţi. ….

VIDEO by Biserica Betania Arad

VEZI si

Vasile Paul – Mesajul lui Ioan Botezătorul & Botezul lui Isus Hristos (Credo TV)

VIDEO by http://www.credo.tv

Actul de parteneriat strategic dintre Statele Unite si Israel

Netanyaho in vizita la Casa Alba. Mai 2014

La începutul săptămânii, Parlamentul francez a votat o rezoluție simbolică privind recunoașterea statului palestinian. Este una dintre alte țări europene ce recunosc Palestina. De cealaltă parte a oceanului, Congresul S.U.A. este aproape de a da o lege prin care să recunoască Israelul ca partener strategic major al lor. Este parte a unui program ce dorește să apropie cele două țări.

Actul de parteneriat strategic dintre Statele Unite și Israel aprobat săptămâna aceasta de către Congresul Americii este considerat istoric deoarece consolidează prietenia de aproape 70 de ani dintre cele două națiuni. Legislatura extinde cooperarea în mai multe domenii: energetic, agricol, al apărării, al serviciilor secrete. Îi oferă Israelului echipamente militare în valoare de încă 200 de milioane de dolari, o rezervă de armament pe care o pot folosi ambele națiuni în caz de război. Israelul va beneficia de avantaje comerciale, iar cetățenii israelieni ar putea fi lăsați să intre în Statele Unite fără viză. Acordul Congresului a venit într-un moment în care relația dintre cele două țări e mai precară ca oricând.

Oficialii administrației Obama au folosit cuvinte denigratoare la adresa lui Beniamin Netanyahu. Antipatia Casei Albe față de prim-ministrul israelian este evidentă. Mulți israelieni consideră că Statele Unite încearcă să forțeze Israelul să accepte noi concesii cu Hamas, un grup terorist care a jurat că va distruge statul evreiesc.

Natan Sharansky, președintele Agenției Evreiești pentru Israel, spunea pentru știrile CBN că, în opinia sa, Statele Unite vor rămâne de partea Israelului, deoarece națiunea este singurul reprezentant al lumii libere în Orientul Mijlociu:
”Din acest motiv, va exista în continuare o colaborare strânsă între Statele Unite și Israel.
Colaborarea dintre noi în domeniul securității, al armatei, al serviciilor secrete, este foarte puternică și foarte strânsă.”

Sharansky consideră că cel mai important lucru pentru Israel este ca America să continue să conducă lumea liberă:
”Dacă America nu este gata să conducă, vom avea cu toții probleme.”

Însă unii membri din partidul Likud al lui Sharansky și unii membri ai Congresului Statelor Unite nu aprobă direcția dată de Administrația Obama, în special vizavi de chestiunea programului nuclear al Iranului. Ei se tem că Statele Unite vor accepta un acord care îi va permite Iranului să dezvolte arme nucleare, însă Sharansky spunea că Israelul nu va accepta niciodată acest lucru.

”Cu siguranță am prefera ca lumea liberă să înțeleagă ce amenințare reprezintă Iranul pentru libertatea întregii lumi și să ia măsuri. Dacă, însă, lumea nu va interveni, Israelul nu va avea altă opțiune decât să se ocupe singur de această problemă”, a afirmat Natan Sharansky.

În timp ce mulți văd actul istoric de parteneriat ca un pas în direcția bună, cele două națiuni pot întâmpina tensiuni puternice în viitor.
Stire difuzata in Jerusalem Dateline 56 – decembrie 2014 – ultimele stiri despre Israel: http://alfaomega.tv/stiri/stiri-despr…

Vezi si

Moving Forward in the Current Israeli Conflict

Dr. Darrell Bock , Dr. Mitch Glaser, David Brickner, and Jim Sibley discuss Israel and the Middle East, focusing on how Israel moves forward in the current conflict and how we as Christians ought to think about it.

http://www.dts.edu/thetable/play/movi…

00:14 Sibley discusses the legal issues of Israel?s claim to the land.
05:07 Dr. Glaser argues for Israel?s right to defend its claim to the land.
10:58 Brickner discusses Israel?s quest for peace and negotiation.
15:13 How should Christians think about the plight of Palestinians caught in the midst of the conflict?
24:08 What can we expect of the current situation and what hope do we have for its resolution?

https://itunes.apple.com/us/podcast/t…

Backgrounds to the Current Israeli Conflict

In this episode, Dr. Darrell Bock , Dr. Mitch Glaser, David Brickner, and Jim Sibley discuss Israel and the Middle East, focusing on the backgrounds leading up to the current conflict.

00:14 Dr. Glaser discusses the role that the holocaust and the rise of Israel as a sovereign nation have played in the current conflict.
05:11 Brickner explains how a proper Biblical understanding sheds light on the issue.
07:55 Sibley believes that the Zionist movement and the return of the people to the land is the place where the present conflict started.
09:37 Brickner gives his take on the relationship between the modern state of Israel and the biblical land promises?
13:01 Dr. Glaser discusses how modern sympathies effect individual views of modern Israel.
17:35 Sibley discusses the land promises of the Biblical covenants. 21:11 In light of Israel?s right to the land, by what standard are we to judge Israel?s response to conflict?

VIDEO by dallasseminary

Is Morality Real?

Is Morality Real? Terence Cuneo and Jon Garthoff at UTK. The Veritas Forum at the University of Tennessee, 2014.

VIDEO by The Veritas Forum

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari